Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

aktualizováno 
Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka Os-kar. Místo toho jezdí po silnicích vozy značky Audi, Jaguar a sem tam Velorex.
Část 1/8

ItálieAlfa Romeo, Fiat, Ferrari

Alfa Romeo

Alfa Romeo

Zapomeňte na první písmeno řecké abecedy i nešťastného Monteka, jméno italské automobilky spojuje zkratku továrny A.L.F.A. Anonima Lombarda Fabbrica Automobili a majitele Nicoly Romea, který továrnu osm let po jejím založení převzal.
Logo: Je krásné a komplikované jako mnohé v Itálii. V kruhu se tísní kříž sv. Jiří ze znaku Milána a zelený korunovaný had, který požírá saracéna. Ten je také spjat s Lombardií, patří totiž do erbu mocného rodu Viscontiů, dávných vládců Milána.

Fiat

Fiat

Přeloženo z latiny, mohlo by jméno Fiat znamenat třeba zvolání Budiž! Jenže skutečnost je mnohem prozaičtější, FIAT je zkratkou spojení Fabbrica Italiana Automobili Torino, tedy italská automobilka Turín.
Logo: Štít, červená barva a na ní písmena FIAT, na aktuálním logu není co vysvětlovat. V 90. letech však chladiče zdobil modrý kosočtverec s pěti pruhy – firemní legenda praví, že tehdejší šéfdesignér Mario Maioli do něj prý ukryl siluetu starého loga FIAT na střeše fabriky, za nímž za soumraku září sluneční paprsky.

Ferrari

Ferrari

Kde se vzalo jméno Ferrari, ví snad každý: automobilku založil Enzo Ferrari. Říká se, že když přemýšlel nad značkou, poradila mu maminka, ať se inspiruje u Maseratiů: „Ferrari je sice běžné jméno, ale nikdy nevíš, jestli jednou nebude slavné.“ A jako správná maminka měla pravdu.
Logo: Vzpínající se černý kůň kdysi zdobil trup letadla Francesca Baraccy, italského hrdiny první světové války. Když válka skončila, požádali pilotovi rodiče, aby Ferrari umístil symbol pro štěstí i na svá auta. Stačilo už jen přidat žluté pozadí coby připomínku Modeny, písmena S a F (jako Scuderia Ferrari čili „stáj Ferrari“) a ikona byla na světě.

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

VIDEO: Tesla řízená autopilotem raketově startuje pornohereččinu kariéru

Pornoherečka pořádně využila autopilota Tesly (13. května 2019)

„Ukázalo se, že existuje více způsobů využití autopilota, než jsme si představovali,“ reaguje Elon Musk na video, které...

Autofotka týdne: VW startuje svou elektrickou éru, zájem je obrovský

Volkswagen ID.3

Čtyřiasedmdesáté výročí konce války, té, ze které vzešel Brouk, oslavil Volkswagen startem nové éry. Ve středu 8....

První elektromobil ukáže Škoda na hokejovém šampionátu. Máme fotky z Prahy

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Mladoboleslavská automobilka představí první sériové elektrifikované modely 23. května v Bratislavě při příležitosti...

Další z rubriky

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

I Renault má svou Dieselgate. Vypouští velké množství škodlivin ve městě

Renault Captur

Naftové motory od Renaultu podle nejnovější studie vypouštěly minimálně třikrát víc škodlivých emisí dusíku, než byly...

Paříž zavede pravidla pro elektrokoloběžky, vytvoří jim parkovací místa

Centrum Prahy zaplavili turisté na elektrických koloběžkách. (12. října 2018)

Zástupci pařížské radnice a provozovatelů sdílených elektrických koloběžek ve francouzské metropoli se dohodli na...

Najdete na iDNES.cz