Přibalte do karavanu i své oblíbené auto

  21:01aktualizováno  21:01
Osobní auto mezi přední i zadní nápravou karavanu, futuristické tvary obytných vozů, sportovně založený karavan a luxusní interiéry pro milovníky pojízdných domů – to vše nabídnul Caravan Salon, který proběhl koncem srpna v Düsseldorfu.

Veletrh karavanů - Volkner Mobile Performance ukryje sportovní auto mezi přední a zadní nápravou | foto: Tillmann/Messe Düsseldorf

Kratičký dvousedadlový Smart zaparkovaný v zadní části obytného vozu už není velkou výstředností.

Když rodinka ve velkém karavanu dorazí k vytouženému městu nebo přímořskému letovisku, potřebuje auto nebo malou motorku pro každodenní nákupy a malé výlety po okolí.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
DOMEČKY NA KOLEČKÁCH 

Malé vozítko Smart, motorku a jízdní kola dnes do svých útrob pojme více obytných automobilů.

Ale německá firma Volkner letos na výstavě karavanů v Düsseldorfu přišla s dlouhým obytným vozem upraveným tak, aby mezi přední a zadní kola ukryl větší auto. Třeba Peugeot 206 nebo vozy jako Mercedes SLK, Mini Cooper Cabriolet či BMW Z4.

Volkner používá pro své obrovské karavany základy autobusu Volvo B12B s motorem dávajícím výkon 420 koní. Nový Volkner Mobile Performance, jak zní celý název karavanu s vestavěnou garáží, je dlouhý skoro 11 metrů a do výšky sahá ke 3,7 metrům.

Na palubě uveze tisíc litrů vody, o energii se stará generátor s výkonem 4 kW, solární panely přispějí 720 Watty a mají co ohřívat. Protože dodávají vodu například do vyhřívaní podlahy.

O luxusu interiéru svědčí masivní skříně z třešňového dřeva nebo krémová kožená sedačka i sedadla řidiče a spolujezdce.

Cena Volkneru Mobile Performance je 855 tisíc eur, což v přepočtu znamená téměř 25 milionů korun. Cena Mercedesu SLK nebo jiného vozu určeného do prostoru mezi koly není v této částce zahrnuta.

Düsseldorfská přehlídka domů na kolech se letos konala už po pětačtyřicáté a přilákala na 553 vystavovatelů z 22 zemí. Představilo se okolo dvou tisícovek obytných vozů v cenách od pár tisíc eur, nejdražší vozidlo je k mání za 1,7 milionu eur.  

Nechyběly ani zajímavosti a studie obytných vozů. Fiat přivezl vizi nazvanou Truckster, kterou chce dát najevo, že rodinný karavan může mít i sportovnější pojetí.

Na podvozku Fiatu Ducato vytvořený vůz má stejně jako nízké supersportovní auta vzhůru vyklápějící se hydraulické dveře. Aby dobře Truckster držel na silnici, vybavila jej automobilka obřími koly s velikostí 28 palců.

Že obytné vozy nechtějí být jen jednoduchou krabicí na spaní  dokazují i tvary některých vytavených exponátů. K přehlídce Caravan Salon Düsseldorf navíc patří i udělování cen za nejlepší design.

Ocenění má na starost pětičlenná porota složená z šéfredaktorů magazínů píšících o karavanech a z designérů. Hodnotí nejen to, jak karavany nebo přívěsy vypadají navenek, ale i jeho interiér a vybavení třeba v podobě tvarů nádobí nebo kuchyňských spotřebičů.

Nejlepší tahouni

Autoklub ADAC srovnal vlastnosti pěti vozů kategorie minivanů, aby zjistil, které auto nejlépe zvládá jízdu s přívěsem.

Na první místě se v testu umístila dvojice Opel Zafira a Honda FR-V se shodnou známkou 2,2. O něco za vítězným párem skončil Volkswagen Touran ohodnocený známkou 2,3.

Čtvrté místo přidělil ADAC Fordu C-MAX (2,6) a poslední pátou příčku Mazdě 5 (2,9). Nejlepší tři autoklubu ohodnotil jako "dobré“, zbylým dva přisoudil v testu označení "uspokojivé“.

Všech pět zkoušených vozů však ADAC označil za vhodné k tažení přívěsu, žádný v testu vyloženě nezklamal.

Co takový test na autech hodnotí? Především jízdná stabilitu, která je pro řízení vozu se zapřaženým přívěsem hodně důležitá. V tomto ohledu nejlépe obstála Honda FR-V.

Druhým nejdůležitějším kritériem je komfort. Monitorují se přitom pocity řidiče vypovídající o tom, jak vnímá tažený přívěs. Tuto část testu vyhrál Opel Zafira před Volkswagenem Touran.

Dále ADAC v testu hodnotil využití zavazadlového prostoru, rozjezd na strmé silnici, spotřebu paliva, jízdu do kopce a účinnost brzdění motorem.

 

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Najdete na iDNES.cz