1. Bedna plná kovu
Na startu výrobního procesu stojí velké bedny s vykovanými hřídelemi a koly. Ty do Vrchlabí doputovaly z kovárny v Mladé Boleslavi (nebo od externího dodavatele). „Výkovky,“ jak se takovým součástkám říká, jsou základem pro takzvané obrábění za měkka, tedy soustružení a frézování. Většinu práce zde udělají automaty.
Převodovka v číslech
|
Zpracovávají 18 dílů - 13 ozubených kol a 5 hřídelí. Pracují s dokonalou přesností. „Převodovka je z hlediska obrábění tou nejpřesnější věcí na celém autě, měříme tady v mikrometrech,“ říká koordinátor kvality výroby Petr Zelenka.
Většina dílů jde vysoustružit z jednoho kusu, ovšem čtyři kola jsou konstrukčně tak složitá, že jejich jednotlivé díly k sobě musí být svařeny laserem, protože v jednom kuse nejdou vyrobit.