Řidiči hybridů v Praze zaparkují v modrých zónách za stovku ročně

aktualizováno 
Majitelé hybridních aut budou moci v Praze parkovat v placených zónách za 100 korun ročně, stejně jako nyní platí elektromobilisté. Důvodem je snaha města zlepšit kvalitu ovzduší. Auta budou muset splnit tři podmínky včetně maximálního stáří vozu. Vyplývá to z materiálu, který budou projednávat pražští radní.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Hyundai

Kdy začne zvýhodněné parkovné platit, není v dokumentu uvedeno. V zónách mohou lidé parkovat za stokorunu s elektromobily. Roční poplatek pro rezidenty za automobil se spalovacím motorem je 1200 korun. Podle nového návrhu by se na hybridní automobily s pohonem kombinujícím spalovací a elektromotor měla tedy vztahovat stejná sleva jako na čistě elektrické vozy.

„Znečištění připadající na vrub automobilové dopravy se stále nedaří uspokojivým způsobem snižovat. Jedním z možných řešení je vyšší podíl automobilů využívajících ekologické druhy pohonu. V dnešní době se jedná primárně o automobily, které ke svému pohonu využívají elektrickou energii,“ píše se v materiálu.

Majitelé hybridních automobilů na úřadě zaregistrují svůj vůz a zaplatí stokorunový poplatek. Následně mohou v místě svého trvalého bydliště parkovat kdekoliv v zónách placeného stání.

Hybridní vozy však  budou muset splnit tři podmínky. Musí být možné přepnout je na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nebude vyšší než 135 kW a vozidlo nesmí být starší deseti let od data první registrace. Splnění podmínek bude muset majitel auta doložit na radnici.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy projevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Od předloňska fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července letošního roku by se měly rozšířit na Prahu 4.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz