Diskuse k článku

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal, měřila reálné zplodiny přímo v pražském provozu a zjišťovala, kolik procent aut znečišťuje metropoli nadměrnými emisemi. Téměř desetině aut, které měly být od výroby vybaveny filtrem pevných částic, jezdí bez něj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94a98š54e26k 28Ř18í17h67a 2453343568162

Nechápu tupce co si koupí naftu a pak odmontuje filtr.

Tohle už není ani omezenost to je jen duševní choroba.

0/0
15.8.2018 21:41

P53e62t96r 30Č35e48r52m46á98k 9538335479680

Tato zakázka na měření (resp. její závěry) se zde objevuje již poněkolikáté a pokaždé se snaží více a více budit dojem přesnosti, přitom opak je pravdou - i když připustíme výsledky celkového měření (tedy emisí) tak jeho rozdělení a fragmentace jsou zcela vycucané z prstu a pouze uměle odhadnuté - např. jestli má nebo nemá mít auto co okolo nic projelo DPF z výroby nebo ne oni pochopitelně vůbec netuší, tím pádem veškeré další závěry jsou k ničemu z hlediska relevantnosti.

0/0
12.8.2018 22:22

T81o11m49á90š 46H47e66j41d16a 9875575102118

Žádný bůh, žádná víra, žádná nenávist!!!

0/0
11.8.2018 23:37

P79e49t97r 19H26o54r16á86k 1899303119784

Tak konečně půjdou ty sazomety do šrotu. Je ale třeba dělat zátahy přímo na silnici.

+2/0
11.8.2018 14:18

V65l54a62d38i76m80í93r 33V97o45n75d27r39á58k 5813262744645

Mobilní měření emisí a autům bez filtru hned sebrat malej techničák.

+5/0
9.8.2018 22:41

L44a81d46i88s16l38a91v 87K25a60l56o36u93s 7615106251460

Co všichni proti té naftě mají ?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=Z-ZoCIMqIaI

+1/0
9.8.2018 11:18

S86t74a60n34i28s32l29a96v 55C50h62y42t97r25a 3574153737559

Hlavník viník je magistrát. Kdyby byl postavený kompletní okruh Prahy, nebylo by město tak špinavé. Vše ostatní je jenom alibismus a hon na čarodějnice.

Zajímavé, že o autobusech MHD a vozidlech obsluhy města, se mlčí.Ty asi jezdi na vodu a vypouštějí jenom vánek.

+5/−1
9.8.2018 9:49

V45a44c82l18a73v 31M48e87d16e18k 5471872485335

u MHD vykuchané filtry nebudou tak časté ;-)

+3/0
9.8.2018 10:38

L77a58d66i79s87l88a82v 57K27a66l86o40u46s 7475616271580

No a to jste neviděl zemědělské stroje. Traktory,náklaďáky,cisterny, bagry - přemisťovače slámy,sekačky,kombajny. A nechají to běžet naprázdno klidně 1/2 hodiny naprázdno, protože mají baterie KO, a znovu by nenastartovali.

0/0
9.8.2018 14:52

L21a45d56i36s69l10a51v 91K52a59l96o83u41s 7905476121730

A to vše by z 95 % nemohlo projít STK, protože to má urvaná,shnilá světla, odrazky,blinkry, s děravými výfuky,plechy, tečícím olejem z motorů, hydrauliky. chladičů, sjetými gumami, z kterých trčí už kordový drát.

0/0
9.8.2018 14:55

J92i73r47i 98F47i92n67k 1562610359903

Ve městech je doprava dominantním znecistovatelem. Myslím normální města, ne Ostravu, Karvinou, Těšín apod ;-)

+2/0
9.8.2018 6:00

R44a17d51e67k 55K30l39o37u86d30a 1315966784450

Tady je to samá nevědomost. To že má mít vozidlo filtr pevných částic a nemá jej se dá poznat z složení emisí výfukových splodin. Stejně tak se pozná že projelo staré TDI které má větší saze. Common Rail bez filtru se dělal někdy od roku 2000 do 2005 a lze to také poznat na emisích. Čím starší verze common railu je, tím nižší je tlak a tím větší jsou saze. Tolik k jednoduchému vysvětlení pro ty co nechápou jak přišli na to že auto má mít filtr a nemá jej.

+1/−3
8.8.2018 22:56

L96u40d96v29í81k 55G48a98j44d87o33š83í73k 2465183424122

Potíž je v tom, že se to sice změřit dá, ale musíte za tím účelem strčit půl metru do výfuku testovací sondu která sbírá zhruba půl minuty údaje a to ještě při přesně stanoveném režimu chodu motoru. Měříte-li to u kraje vozovky když auto na vteřinu projede 3 m od detektoru aniž tušíte jaký má typ motoru, natož v jakých běží otáčkách, tak nemůžete o autě zjistit ABSOLUTNĚ NIC.

+6/0
9.8.2018 0:57

J53i89ř65í 61J52u62ř76i88c32a 2918813441

„Ve studii byla použita ve světě dosud ojedinělá metoda vzorkování vzduchu v malévzdálenosti nad vozovkouna jejím okraji. Tento vzorek byl převeden do měřící aparatury a analyzován citlivými přístroji s rychlou odezvou,“ popsal unikátnost projektu docent z ČVUT Michal Vojtíšek.

Fajn, takže bych si neměl jjít lehnout na krajnici u Blanky. Tak dík, aspoň budu mít o víkendu volněji. ;-D

+3/−1
8.8.2018 22:21

V65l85a26d76i50m23í31r 58K30r38á70l 4343876670522

co asi létá z výfuku při regeneraci filtru? Asi to budou fialky, když je to tak důležitá věc

+6/−2
8.8.2018 22:19

J33i67ř95í 54S62c50h22w87a94c35h 8558404788536

a co z něj létá podle tebe?

+1/−2
8.8.2018 23:07

L66u15d65v26í16k 61G52a66j97d56o69š67í29k 2795933684372

Dobrá otázka. ;-)

Létají z něj pyrolyticky vypálené saze. Tedy zdráví zcela neškodný popel.

Běžný poletavý prach v ovzduší je proti tomu daleko škodlivější.

+2/0
9.8.2018 1:04

I89v27o 73J18a46n98á33č85e88k 8133453141882

Vyhráváte první cenu v soutěži o nehloupější otázku Gratuluji.

0/0
9.8.2018 13:54

P55e87t75r 27N51ě83m13e29c 4320513450707

To by policie musela mít legislativu, a pak taky chtít

0/−3
8.8.2018 21:16

P24a38ř56í15k 80J53i68n24d40ř85i13c87h 5350926952281

napřed by měli řešit náklaďáky a další těžkou techniku. každý den jezdím kolem stavby, a když jedu za nějakým náklaďákem jejichž stáří bych neviděl na míň jak 20, do kopce se prázdný vleče max.30 a z výfuku mu jde něco velmi podobného briketám. no a ten jeřáb jsem si šel i vyfotit jelikož vypadal krásně historický, taky že měl na štítku rok výroby 1924. a co slýchám od známého automechanika v jakým stavu mu vozí stroje a náklaďáky, hlavně to nějak levně oprav ať to projde technickou, tak to určitě nebude výjimka. řekl bych že tyhle stroje za jeden den vypustí do ovzduší škodlivin, co osobák za rok, ale šlapat po firmách trochu náročnější...

+2/−3
8.8.2018 20:53

Š26i81m75o62n 63M62a52r79t22y40n14e75k 7263535853976

Ty náklaďáky mají životnost cca 30 let, jak motivovat jejich majitele k jejich dřívější výměně?

Autojeřáb z roku 1924 v běžném provozu? to je dobrá pohádka (ten jeřáb v provozuschopném stavu by měl obrovskou historickou hodnotu....

+4/0
8.8.2018 22:12

V50á66c11l37a19v 56P42o96l64á59k 1295402560880

a) chybí obchvat Prahy

b) velmi podstatný vliv na kouřivost má nejen technika, ale i způsob jízdy jednotlivých řidičů.

c) Kocourkov - elektrický pantograf z Libně do Roztok nahradí motorový vlak

(rekonstruovaný tzv.Hurvínek z padesátých let minulého století určitě s DPF)

d) polétavý prach z neuklizených ulic opakovaně víří i elektromobily a tramvaje

+9/0
8.8.2018 20:32

J24a62r57o20s32l14a34v 62N93o60v73á92k 1626103410

no, dýchat se mi to nechce...v praze je bohužel doprava opravdu hustá

0/0
8.8.2018 20:28

T37o19m63á68š 58R12ů36ž52i39č27k87a 5728293298664

Tohle měření má zhruba stejnou vypovídající hodnotu jako když já napíšu že zítra bude svítit slunce, ale raději si vezměte deštník. Jenom já jsem blbec a napsal jsem to zadarmo, oni si za to nechali královsky nasypat...

+11/−4
8.8.2018 20:18

R96i91c59h80a83r24d 61T63o94m75e75č46e41k 7486435576811

Je načase s tím nebezpečným smradem něco dělat, nevyhovují normám a přesto mají nálepku a jezdí. V Německu už dodatečně vybavují filtry pevných částic i nafťáky, které ho neměly z výroby.

+1/−2
8.8.2018 20:17

J60a53r94o12m15í62r 36K60r15á97l 4770549254469

To jsou často zbytečně vyhozené peníze. Ten filtr je stavěný na určitou maximální velikost částic a ty větší ho brzy zlikvidují.

+1/0
8.8.2018 21:23

V79a32c42l74a67v 59M90e93d94e12k 5741172835595

oni konstruktéři tohle jistě vědět budou, a filtr pro stará auta zkonstruují trochu jinak. Oni to nejsou úplní blbci.

0/0
9.8.2018 10:46

R94a58d67o26v74a52n 73D24l66u47g35o89s24z 3126341698616

VIníkem je magistrát a jeho letitá neschpnost, neochota, sabotáž, dostavby pražského okruhu. Dalším viníkem v řadě je česká vláda a její neschpnost zajistit odpovídající životní úroveň "západních" zemí v době, kdy ekonomika tyto země předbíhá. DIvidendy jsou z ČR vyváděný do mateřských firem v zahraničí (ročně cca 7 % HDP) a mizivé procento přichází ve formě dotací zpět (ročně cca 2 % HDP).

Tímto vzniká ve společnosti rozvírající se sociální mezera. Dle zdroje české vlády bylo v roce 2017 ohroženo chudobou cca 50 % PRACUJÍCÍCH rodin. V součtu s rušením MHD, vlakové a dálkové autobusové dopravy a nutnosti dopravovat se do práce po vlastní ose, je snaha o šetření na drahých náhradních dílech logickým důsledkem špatné vlády. Viděno v globále, stát prostřednictvím vlády provádí restrikce zhoršující osobní dopravu, napomáhá vyvádění peněz mimo ČR a následně se diví, že lidé ochrožení chudobou neinvestují do vozu 2 měsíční platy.

+9/−3
8.8.2018 20:01

J92i18ř90í 73S38c60h84w62a94c80h 8108624108166

Naprosto absurdní hňupovina je to srovnání peněz odcházejících v zisku investorů (bůhví odkud) s naprosto nesouvisejícími dotacemi EU.

A ten zbytek taky......

+2/−4
8.8.2018 20:12

R13a87d28o75v55a12n 29D86l97u70g37o57s28z 3176291348116

Oka, vzkažte tuto vaši tézi o hňupovině ekononům, kteří analýzu provedli. Zbytek jste nepochopil, chápu...

+2/0
8.8.2018 20:17

J79i92ř76í 14S55c89h50w14a83c39h 8658894898786

Pokud v té analýze je stejně stupidně zjednodušené srovnání dvou nesmyslných položek jako jsi to udělal ty, navíc s vynecháním dalších položek jako je vstupní investice, mzdy dělníků, zisky subdodavatelů a mzdy jejich dělníků, daně ze zisku atd. klidně jim to vzkážu!

Jste ekonomové na baterky! :-P

0/−1
8.8.2018 20:29

R43a66d84o35v82a21n 23D16l92u16g90o87s14z 3746661338366

Nepochopil jsi meritum příspěvku, v opačném případě by jsi stupidně nepletl do divident - pro tebe - čistý zisk akcionáře, tvé "odborné" vsuvky aka vstupní investice, mzdy etc... Uvědom si, nejsi na zkoušce z ekonomie, ale na diskusním foru, kde průměrný diskutér ví, že nějaká ekonomika existuje. Pro tuto potřebu je zjednodušení - syntéza - běžný nástroj pochopení základu. Tvé vyjádření o stupiditě (sic!) svědčí o jediném. Nemáš nejmenší ponětí o problematice. Pokud by tomu tak nebylo, nastudoval by jsi si parafrázovanou studií, zamyslel se a poté chytře komentoval. Ty nebudeš ani na baterky, škoda času s tebou. ;-)

Naposledy a jednodušeji pro ty, kteří mají zájem pochopit - ČR pracovník vytváří zisk, ziska prostředníctvím dceřiných fa míří do zahraničí (povětšinou v EU) = cca 7 % HDP jde mimo naši ekonomiku. Proto naší lidé makají stejně, ne-li více co na západě a mají nižší platy. Nazpět z EU dostáváme cca 2 % HDP. Tzn. česká ekonomika roste pomaleji, než by si zasloužila a to vlivem vyvádění zdrojů z ČR.

Další vládní studie o ohrožení českých domácnosti chudobou (až 50 % pracujících rodin) lze dohledat na stránkách mpsv.

Pokud p. Schwachu nechceš/neumíš konstruktivně debatovat, argumentovat, klidně si piš prostoduché komenty dále, nečekej na další rekaci. ;-)

0/0
8.8.2018 21:16

J43i86ř60í 75S61c29h23w35a82c72h 8858144978446

no to je dobrý! Někdo, kdo porovná dividendy s dotacemi, aby došel k tomu, že to je příčina toho, že po ČR jezdí auta s vybrakovanými DPF mě bude poučovat o ekonomii.....;-D;-D;-D

Doufám, že se další reakce opravdu nedočkám, její čtení by byla evidentně ztráta času!

+1/0
8.8.2018 23:18

J56a42n 80V46o77j83t50í43š97e27k 6682781705216

Kecy v kleci. Tohle srovnání se objevilo kdysi na Okamurově facebooku a od tý doby ho lidi, jako vy, používaj. Ekonoma to v životě nevidělo.

0/0
12.8.2018 2:25

R48a98d62o98v18a72n 42D62l55u91g81o89s33z 3156691848406

Namísto věcné debaty a objektivní argumentace používat dehonestaci přísvěvku nesmyslným přirovnáním k osobě (Okamura) s negativním a pejorativním vnímáním ponechám bez komentáře.

Ad Vojtíškův blábol. Journal of economics asi opravdu v životě neviděl žádného ekonoma. ;-D Aneb názorná ukázka, jak vznikají hoaxy - z díla Vojtíška.

0/0
13.8.2018 8:55

J43a17n 11V91o53j56t42í84š85e58k 6592451265766

Ne hoax zniká Okamurovou dezinformací grafu z kterýho čerpáte. A to není žádná dehonestace. Ta informace pochází od Okamury, to je fakt a víte to moc dobře.

0/0
13.8.2018 11:12

M43a60r43e64k 71Š33i85m51o97n 2354837108278

Vůbec nechápu, o čem tu mluvíte. Sociální nůžky v ČR jsou jedny z nejmenších na světě. Dividendy jsou sice vyváděny, ale nelze je srovnávat proti dotacím, to jsou úplně jiné ekonomické trasy. MHD není rušena, ale rozvíjena, vznikají nové trasy metra, snižuje se cena roční jízdenky, nedávno byla podstatně rozšířena noční doprava. Pražská MHD je hodnocena jako pátá nejlepší v Evropě. Ano, pokud někdo chtěl ušetřit pár korun na ceně nafty, koupil si diesel, jízdou po městě oddělal filtr pevných částic a teď se diví, že si ho musí nechat vyměnit. S benzíňákem by ten problém neměl. Přitom pevné částice z nafťáků jsou prokazatelně karcinogenní.

+3/−2
8.8.2018 20:22

J89i85ř12í 59B20r92e57z82o48l37u13b47s16k18ý 7527759860552

Ano a přesto že je Pražská MHD celkově výborná, je stále tragicky nepoužitelná :-/

+1/−1
8.8.2018 20:24

J14i95ř55í 64S23c89h54w35a30c68h 8198304588926

no to je opravdu tragédie!

Měli by ji zrušit! Tu MHD!

Každý její cestující by si jezdil sám v autě, to bys teprve koukal na ty zácpy! Dojezdový časy možná jen třikrát delší než dnes tou "tragicky nepoužitelnou MHD".....;-D

0/−1
8.8.2018 20:40

J27i72ř41í 67B95r72e56z85o16l83u85b77s94k37ý 7677849790422

Ve v každou hodinu je MHD opravdu použitelná. Jet v noci pro mě znamená strávit na cestě 1,5 hod, v tom 30 min čekat a navíc dojedu o 30 minut dřív než potřebuju. Později jet nejde, protože to je o skoro 30 minut pozděj, než bych potřeboval. Stejná cesta autem je tak na 20 minut. Opravdu motivace využívat MHD, připraví mě jenom o skoro dvě hodiny času jenom při cestě jedním směrem. R^

0/0
8.8.2018 21:36

R55a59d96o54v23a92n 39D46l46u30g47o31s62z 3786271828876

S prominutím žijete asi v jiné ČR než ostatní. I kdyby byly sociální nůžky jedny z nejmenších na světě v ČR, jako že nejsou ani náhodou, nebylo by to omluvou ke kontinuálnímu zvýšování rozpětí. Stačí studium statistiky za poslední dekádu a je patrný strmý nárůst rozpětí.

Opakuji i vám, srovnání o "vyvádění" zisku vytvořeného v ČR do zahraničí vs. dotace je studie ekonomických evropských špiček, byla prováděna v rámci několika států. Pokud jste lepší ekonom a víte co se může a nemůže porovnávat, vydejte svou studií, rád se s ní seznámím.

Srovnání dopravy vlakové, autobusové a MHD smrsknout z celé ČR na Prahu a pouze MHD už snad nemá ani cenu komentovat. Praha není ČR. V ČR docházelo a dochází k rušení mnoha autobusových, vlakových spojů, čímž lidé logicky volí dopravu alternativní - vlastní - OA. Pokud přičtete 50 % pracujích rodin, které jsou na pokraji chudoby, je výsledek stavů dieslu nasnadě. Neomlouvám, konstatuji.

Také nemohu souhlasit s vaším tvrzením, které je mimochodem značně irelevantní, že někdo chtěl šetřit pár korun, proto koupil diesel. Mate zavádějící závěry. Naopak v důsledků špatné ekonomiky domácnosti (nízké mzdy/platy, rostoucí mandatorní výdaje rodin) zaviněné státem, jsou lidé nucení kupovat ojeté vozidla s pochybnou historií (opět důsledek státní správy nesankcinující protiprávní jednání v páchání trestné činnosti při omlazování vozidel - argument že si za to může každý sám neberu, pro ochranu vlastních občanů je zde stát, který má protiprávní jednání vyhledávát a potírat) a kupuji logicky ty, které mají nižší prvotní náklady na provoz. Argument, že je to chyba kupujícího, který si neprověří stav vozidla neberu, je a má být zájmem státu, aby občané platící daně nebyli okrádání a souběžně s okradením je poškozen i stát, ponevadž se vlivem špatné techniky poškozuje i životní prostředí. Čili stejně, jako se stát stará o podvody s daněmi, musí se konenčně začít starat nejen o příjem do státní pokladny, ale i o své občany a ty chránít.

+2/0
8.8.2018 21:41

J23i90ř78í 44S29m59e41t48a69n58a 7385149752408

TDI, fuj, humus.RvRv

+6/−7
8.8.2018 19:09

T92o11m33á50š 25R47ů67ž75i85č53k12a 5428193488854

Sakra, omylem jsem dal plus ;-(

TDI samozřejmě nejsou čistota sama, ale dnešní benzínové motory vypouštějí stejné množství škodlivin jako TDI, jenom v jiném provedení a díky mediální masírce jsou TDI fuj, ale stejně špinavý benzín je miláček. A potom tady jsou ekofašisti pro které je fuj všechno mimo auta na baterky, protože si nevidí dál než na špičku nosu a to že emise elektroaut dělá uhelná elektrárna za kopcem neberou v potaz...

+2/−1
8.8.2018 20:15

V45í63t 25O25ž19a83n96a 1658508755244

Ta vaše uhelná elektrárna se podílí i na výrobě paliva pro váš vůz.

0/−2
8.8.2018 20:27

J77i94n81d53ř69i87c17h 26L71u90k68e77š 3929424713750

To by me zajimalo, kdyz jede jedno auto za druhym, podle ceho "priradili" emise tomu konkretnimu a podle ceho zjistili zda vubec ma mit filtr a pokud ano, jestli ho ma vykuchany. Bydlim na Praze 1 a vraku tu jezdi minimum. Same nove eSkove Mercedesy, petkove bavoraky, Cayenne atd...

+7/−1
8.8.2018 18:56

M33a13r57e74k 56Š97i39m30o71n 2924497608248

No asi měli sondu na klacku a strkali je přímo k výfukům.

0/0
8.8.2018 20:23

J82a26r36o83m74í70r 52K96r90á70l 4570729314419

Nejvíce pomůže čistému ovzduší plynulejší doprava a čistší MHD a zásobování.

+12/0
8.8.2018 18:12

J68a73n 71M55a46c25h51á34č 3897266713652

Vzpomínám si ,jak jsem kdysi na průmyslovce chodil na praxi na údržbu.Tam jeden starej chlap.co dělal celej život topiče,nám jednou v hospodě vyprávěl,po desátým pivu a sedmým rumu,že von už z dálky pozná,když jede kolem nějakýho komína,jak dobrej nebo špatnej topič tam je.To je to samý jak tady-oni vědí,který auto kolem projede a z dálky poznaji,jestli má vykuchaný DPeFko.....to budou podobný borci.

+10/−3
8.8.2018 17:53

J12a47r83o24s48l25a23v 75N20o75v85á61k 1666573960

to poznáte, stačí jit do kopce vedle silnice

+1/0
8.8.2018 20:30

J15i80n15d66ř13i98c34h 18Š88k12o29p77e15k 4775671740125

a jak poznají, že diesel, který projel, má mít filtr pevných části, ale nemá no, nebo ho neměl již z výroby, a tudíž ho ani mít nemá ?

+18/−1
8.8.2018 17:27

Najdete na iDNES.cz