Čtvrtek 23. března 2023, svátek má Ivona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. března 2023 Ivona

Pozor na zimní pneumatiky dovezené z Číny. Podle testu je to šmejd

  10:55
Čínské pneumatiky mohou být nebezpečné, zjistil test zimních pneumatik, který uspořádaly německé, švýcarské a rakouské autokluby. Z 28 testovaných obstálo šest pneumatik na výbornou. Všechny pneumatiky v testu seženete i na českém trhu, včetně tři propadáků, které prodejci přivezli z Číny.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: ADAC

Srovnávací test autoklubů zkoušel jako každý rok pneumatiky ve dvou rozměrech. Menších patnáctipalcových rozměru 185/65 R15 T bylo třináct, k nim přidali testovací komisaři ještě dvě sady celoročních plášťů. Pneumatiky tohoto nebo velmi blízkého rozměru shánějí majitelé menších aut, jako je třeba Škoda Fabia. Dalších třináct pneumatik kupují třeba majitelé Volkswagenů Passat nebo superbů, mají rozměr 225/45 R17 H.

Autokluby, které test prováděly, připomínají, že pokud pneumatika v jejich testu obstála, při zkouškách jiných rozměrů by se výsledek neměl výrazně lišit. Tedy pokud na svém autě nemáte přímo testovaný rozměr, určitě neuděláte chybu, pokud si koupíte pláště, které v testu zvítězily. Budou stejně kvalitní.

Čínské gumy jsou nebezpečné na mokru

Friedrich Eppel z rakouského autoklubu ÖAMTC výsledky shrnul: "Celkem šest sad pneumatik je možné velmi doporučit, dalších 16 plášťů dostalo hodnocení ´doporučeníhodné´. Tři pláště si z testu odnesly označení doporučené s výhradami a poslední tři nedoporučujeme."

Propadla trojice pneumatik z Číny. "Označili jsme je jako nebezpečné kvůli jejich vlastnostem na mokré vozovce," vysvětluje Eppel. Pláště, které označují výsledky testu jako doporučeníhodné, nemají vyložené slabiny, ale v žádné z disciplín neexcelují.

Obrázek není k dispozici

Malá kola

Mezi patnáctipalcovými pneumatikami (185/65 R15 T) je nejlepší vybírat mezi plášti Dunlop SP Winter Sport 3D MO, Goodyear UltraGrip 7+ a Esa-Tecar Super Grip 7. Stupínek pod vrcholem skončily Continentaly ContiWinterContact TS830 za horší chování na suché zimní silnici, skvěle si naopak vedly na sněhu, v této disciplíně byly nejlepší v celém letošním testu.

Pneumatiky v testu často nefungovaly na mokré silnici. "Zimní pneumatika musí držet nejen na sněhu a na ledu. Nedostatky na mokré silnici mají za následek delší brzdou dráhu," varuje Friedrich Eppel.

Šetřit na pneumatikách a kupovat celoroční pláště se podle testu moc nevyplatí. Určitě jsou ale lepší volbou než čínské pláště Star Performer Winter, které mezi patnáctipalcovými gumami propadly na celé čáře. "Celoroční pneumatiky jsou jen kompromisem," říká Eppel. "Jako letní pneumatiky by obstály hůře," dodává.

kompletní výsledky

Test zimních pneumatik - detailní hodnocení ZDE

Poznámka: Čím nižší známka v hodnocení, tím lepší. Nejlepší možná je známka 0,5 (velmi dobrá), nejhorší je 5,5 (nedostatečná).

Velká kola

Mezi většími pneumatikami (225/45 R17 H) se na vrcholu usadila trojice Michelin Alpin A4, Continental ContiWinterContact TS830P a Dunlop SP Winter Sport 3D.

Autokluby naopak radí vyhnout se obloukem pneumatikám Interstate Winter IWT-2 a Westlake SW 601 Snowmaster, obě pneumatiky jsou za cenu od tisícovky k sehnání i v Česku (patnáctipalcový průměr). V tomto případě ale šetření rozhodně není na místě.

Michelin Alpin A4, které jsou mezi nejlepšími, stojí přibližně dvojnásobek. Celé auto s patnáctipalcovými pneumatikami se dá na zimu bezpečně obout do deseti tisíc. Pokud máte větší auto a na něm široké sedmnáctipalcové pneumatiky, připravte si na obutí celého auta kolem 15-16 tisíc.

Před koupí pneumatik zkontrolujte ve velkém technickém průkazu, které rozměry pneumatik jsou pro vaše auto povolené. Pokud máte na výběr z více rozměrů, platí jednoduchá pravidla: širší pneumatiky jsou výhodnější při jízdě na tvrdém sněhu, po suché silnici a často také na mokru. Naopak užší kola přinášejí výhody na čerstvě napadaném sněhu a na silnici pokryté břečkou.

Autoři:
  • Nejčtenější

Lidový VW odhalen. Elektromobil do 600 tisíc korun vytvořili za měsíc

Koncept ID.2all vznikl za pouhý měsíc. Po kvapném odchodu dnes už bývalého šéfdesignéra Volkswagenu Jozefa Kabaně, jenž...

Zkusili jsme porsche pro chudé. Nový elektrický hyundai nepřehlédnete

Nejdůležitější na elektrických autech je spotřeba. Není to kvůli hospodskému naparování, je to nutnost, aby bateriové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autofotka týdne: Stát prodává lamborghini. Zabavený supersport nabízí lacino

Ministerstvo vnitra prodává zánovní supersport. Nasupené Lamborghini Huracán s výkonem 610 koní a maximálkou 325 km/h...

ANALÝZA: Převratné baterie změní svět elektroaut, jen je nikdo nevyrobil

Baterie elektromobilů nejsou dokonalé, vědí a přiznávají to všichni. Z výčtu nedostatků je třeba zmínit potenciální...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ekoaktivisté školí z ekonomie: za drahé elektrovozy prý můžou leasingovky

Bruselská ekologická organizace Transport & Environment (T&E) obvinila leasingové společnosti, že jsou to ony, kdo...

Finsko není mistr světa ve vzdělání. Naopak. Mýtus, který trval 20 let, padá

Premium Ještě nedávno se do Finska jezdilo jako na safari, aby jiné země okoukaly tajemství tamního školství, nejlepšího na...

Revma vzniká v plicích. Nyní došlo ke zlomu v léčbě, říká profesor Vencovský

Premium Bolest, ztuhlost, otoky a deformace kloubů, především na rukou. Tak si většina lidí představuje revmatoidní artritidu,...

V Česku neměl šanci, v cizině metastázy zmizely. Léčbu hradí pojišťovna

Premium Na rakovinu prostaty umírá v Česku asi 1 500 mužů ročně. Když vyčerpají všechny metody léčby, nezbývá jim než čekat na...

I v Rusku budou jezdit elektromobily. Tahounem má být čínský Moskvič

Přejet Sibiř elektromobilem by asi nebyl pohodlný zážitek, ale jak se dnes říká výzva. Pro jízdy po městech typu Moskva...

Premiéra elektrického fordu pro Evropu. Influencerka s ním objede svět

Seznamte se: toto má být budoucnost Fordu. Elektrická, jak jinak. Nové kompaktní auto pro Evropu má mít cenu pod 1,1...

Brusel zvažuje výjimku ze zákazu spalovacích motorů pro syntetická paliva

Evropská komise navrhla povolit prodej nových osobních vozů se spalovacími motory po roce 2035. Podmínkou ovšem je, že...

Policie vás vidí ze vzduchu. Drony sledují řidiče a vyšetřují nehody

Policejní drony pomáhají s vyšetřováním nehod i monitoringem některých přestupků. Bezpečnou vzdálenost ale měřit...

Karamel bez připáleného hrnce? Vyzkoušely jsme Salko Karamel
Karamel bez připáleného hrnce? Vyzkoušely jsme Salko Karamel

V redakci všechny milujeme slaný i sladký karamel, ale jeho příprava se někdy podobá trestu. Karamel se snadno přichytí na dno hrnce a nepomůže ani...

Meteoroložka Honsová: Letos bude extrémní počasí, zapíše se do historie

Premium Meteoroložka Dagmar Honsová je přesvědčená, že letošní rok určitě přinese mnoho zajímavých a zřejmě i extrémních...

Hrozí ekonomický kolaps? Analytici varují před Minského momentem

Selhání bankovních institucí, otřesy na finančních trzích a pokračující nejistota zvyšuje podle mnohých odborníků...

Ukrajinská pobřežní obrana zničila plány na vylodění u Oděsy

Flotila ukrajinského námořnictva dostala na začátku ruské invaze na frak, ale její „suchozemská“ pobřežní obrana...

Německé platy v nedohlednu. Známe sedm důvodů, proč Češi berou míň

Ekonomové už desítky let propočítávají, kdy české mzdy doženou ty německé. Rozdíly mezi oběma státy přetrvávají a...

Levnější papriky, cukr i vejce. Češi v zahraničí šetří tisíce a stát tratí

Levnější vejce, maso i zelenina. Čechy ženou vysoké ceny potravin do obchodů v zahraničí. V Polsku ušetří tisíce za...