Diskuse k článku

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu nedostupné. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag to uvedl předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Hans Dieter Pötsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F25r96a38n82t67i10š73e72k 50D38r58o80z57e13n 5704363839

Golfa mám a už se těším, jak si za 10 let koupím bezcenného Golfa VIII

0/0
27.1.2019 15:01

S54t98a59n96i97s37l96a96v 82N15ý22v50l33t 2954455953

Chápu jaguar, když vyrobil superkáru na elektriku, je to pro zábavu. Ale masové rozšíření elektromobilů bude ještě dlouho trvat.

0/0
27.1.2019 10:32

S29t49a52n41i41s97l98a33v 64N81ý86v19l84t 2944695533

Když jsme s manželkou šetřili na hypotéku, tak jsem odjezdil cestu do práce 7km od března do prvního sněhu na kole. Dalo se to taky.

0/0
27.1.2019 10:30
Foto

M69i92r47o82s66l20a26v 68S41t84e83i93n61e31r 2276420220846

Dříve nebo později se i elektromobily stanou běžné, jejich technika je mnohem jednodušší, tím i levnější, než třeba dnešní diesel s turbo, EGR, škrtícím ventilem, pytlíkem s močovinou a DPF.

Prozatím je cena akumulátorů a jejich výroba ještě drahá, ale to se časem také podá. Pro cesty po Evropě ještě dlouho nebudou mít potřebný akční rádius, ale na cestu do práce, na nákupy nebo na chalupu stačit budou.

Problém ještě bude, přejít na výrobu elektřiny bez uhlí nebo plynu. To je podstatnou podmínkou těch početnějších akumulátorových vozíků. V množství to nebudou vozy se stovkami kW, ale spíš rodinná a nákupní vozidla velikosti Fabie nebo Rapidu, víc, než zákonné rychlosti dosahovat nemusí.

Do práce nebo na nákup by vyhověly i dvousedadlové vozíky na způsob Smartu, i parkování by se usnadnilo. Svého času jsme toužili po montgomerákovém Velorexu, uvidíme, v čem budou jezdit naši pravnuci.

+2/0
22.1.2019 20:20

S37t62a27n94i52s55l10a35v 42K25r50e86j22c87a44r 6687806403584

A bude to i možná dobře. Nebude to muset být návrat do počátku dvacátého století, kdy automobilismus byl v počátcích a i přes snadnější získání vůdčího listu než dnes si automobil snad kromě Fordu T v USA nemohl pořídit každý. A rozhodně nikoli podomek nebo nádeník jako je to možné dnes. Pokud se ve světové společnosti vrátí statut společenského rozdílu a oprostíme se od socialistického jednotného žaludku - bude jen dobře !

0/0
22.1.2019 22:53

D62u39š19a32n 82P98e56š24e14k 3715439644540

Když naváži na Váš poslední odstavec.

Prostě jinými slovy budeme místo v pohodlných, kvalitních, hezkých a praktických autech jezdit v příšerných malých pikslách. Z auta se stane jen cosi, co vás přepraví z místa na místo. Rv

0/−1
24.1.2019 12:17

J96o10s66e16f 35Š74o49l90t81e40s 8764118280533

Nesmysl. Každý si koupí to, co mu bude vyhovovat a na co bude mít.

0/0
24.1.2019 12:28

V94l59a92d50i85s82l59a55v 28B40u44r94y94š41e94k 1629982607954

a taky se stane z auta něco, co nebude smrdět a to je dost podstatná věc

0/0
25.1.2019 15:24

F89r22a31n37t42i16š89e67k 79D97r41o31z64e55n 5834283549

Právě jste urazil mnoho tisíc automobilových fandů. Někomu třeba smrdí krávy. Víte o tom, že nástupem elektromobilů skončí éra závodů ? a byznys spojený s tímto ?

.

Smrdí lejno víc než benzín ?

0/−1
27.1.2019 15:08
Foto

M78i91r77o70s46l54a47v 75S90t78e53i58n86e76r 2776500320636

Ta přeprava, bezpečí a pohodlí nezáleží na 12 kloboucích. Také krásný korejský nebo bavorský barok není k tomu nezbytný, zbytečně to zvyšuje váhu a zkracuje dojezd. Tepelná izolace však může snížit spotřebu, ta auta budou vypadat dost jinak, než ta dnešní.

+1/0
27.1.2019 22:02

J59o72s31e59f 44V95a25c78u56l86a 5186797497212

;-D;-D Ještě že si všichni můžeme dovolit ty benzínové 12 válce :-):-):-):-)

0/0
22.1.2019 14:31

V23l50a83d16i81s35l52a66v 83B61u51r36y45š18e92k 1309632807414

chudší lidé mají spoustu možností, jak se přepravovat bez auta na elektriku, na kratší vzdálenosti mohou chodit pěšky, na kole, koloběžce, elektrokole, na delší vzdálenosti mohou jet autobusem na plyn, elektriku, vlakem, když si elektromobil nebudou moct dovolit

0/0
22.1.2019 10:38

V91l34a54d32i29s57l81a54v 67B96u59r67y21š39e42k 1449462927704

tak proto se snad elektromobily dělají, současná situace, kdy si každej může dovolit auto a čím je to auto smradlavější, tak tím víc si ho může dovolit je neudržitelná, to každej soudnej člověk snad vidí, proto se elektromobily snad dělají, že nesmrdí a ne každej si ho bude moct dovolit

+1/−3
22.1.2019 10:34

V67l96a20d91i88s69l17a17v 59B17u84r35y33š36e47k 1579862677274

Emile, Emile, ty bys nechal ty lidi ve městech všechny otrávit, to od tebe není pěkný

0/0
22.1.2019 11:27

E64m57i10l 80N83o69v33á93k 1405963130724

Jak jste na takovou blbost přišel? Kolik lidí třeba u nás za loňský rok automobilová doprava otrávila?

+1/0
22.1.2019 12:30

V56l37a91d22i44s80l41a65v 62B21u50r31y46š81e70k 1369402727814

hodně lidí otrávila, na světě je 7 miliard lidí a nemají všichni jakési právo mít na to, aby jezdili autem, v našem městě doprava jen loni otrávila 680 lidí

0/0
22.1.2019 14:51

E55m76i28l 37N23o67v26á35k 1325643750764

Skutečně? Nějaký zdroj toho tvrzení? Jak jste přišel zrovna na těch 680 lidí?

Právo mít na to jezdit autem skutečně všichni nemají, ani ho nikdy všichni neměli.

0/0
22.1.2019 14:59

V19l56a43d38i97s41l24a12v 75B54u12r64y53š16e77k 1439122977964

vypočítal jsem to, z prachových částí automobilů spalovacích motorů jen loni přišlo o život 13 tisíc lidí v ČR a právo jezdit autem mají všichni, nemají ale právo na to mít peníze

0/0
22.1.2019 15:49

E62m66i25l 56N95o37v98á77k 1545283540194

1) Z prachových částic se nikdo neotráví. To si trochu pletete.

2) Kde jste přišel k číslu, že 13 tisíc lidí v ČR přišlo loni o život díky spalovacím motorům automobilů?

3) S tím vcelku souhlasím, jen nevím, jak to souvisí s elektromobilitou, tak to vždycky bylo a vždycky bude.

0/0
22.1.2019 15:55

V10l86a43d41i73s13l53a72v 93B26u70r15y11š73e63k 1839162887824

z prachových částic především natáhli bačkoky, čerpal jsem to z oficiálních údajů a s elektromobilitou to má společný to, že čím meně bude mít lidí na auto, tím měně jich bude jezdit a když budou elektromobily drahé, tak na ně logicky chudí lidé nebudou mít a pojedou autobusem

0/0
22.1.2019 16:04

E33m33i67l 22N19o92v10á46k 1105973620684

1) Natáhli bačkory != otrávili.

2) Z jakých oficiálních údajů?

3) Čím méně bude mít lidí na auto, tím více lidí logicky bude dál provozovat to své staré, takže vzhledem k emisím jednoznačně horší situace.

0/0
22.1.2019 16:16

J83i30ř44í 12S76e19h74n13a39l 6575358132466

Zajedte si na Kubu. Tam uvidite k cemu v delsim casovem horizontu vede kdyz lide nemaji na nove auto. Jezdi furt tim starym, klidne 50 let. Spousta se jich rozpadne, spousta lidi chodi pesky, riksou atd. Ale tech par aut co zbyde znecisti ovzdusi vic nez kdyz by tam jezdilo 100x tolik novejch. Vim o cem mluvim, byl jsem tam nedavno. Do tohodle extremu by to u nas nedoslo, protoze by ty auta nedostaly technickou. Ale i kdyz je nechate dojezdit na hranici technicky zpusobilosti, bude stav mnohem horsi nez ted, i kdyz v tom bude jezdit cast aut na baterky. Vase uvahy jsou naprosto mimo realitu.

0/0
22.1.2019 18:16

V95l20a55d31i73s24l71a64v 45B30u84r42y73š33e47k 1739652527734

jenže na Kubě je to proto, protože lidi nemají peníze a u nás proto, že jsou tady vagabundi, tak předpokládám, že se u nás majitelům starých aut znepříjemní život a nenechají se jezdit na hranici technické způsobilosti, že se omezí vhodně třeba daňově, zákazy vjezdu atd

0/0
25.1.2019 15:35

J40i56ř85í 83S65e71h85n74a40l 6855528742976

Proc tedy tim autem se spalovacim motorem jezdite, kdyz jste jen loni zabil 13 tisic lidi? Pokud tomu fakt verite, jak se s tim dokazete vyrovnat?

0/0
22.1.2019 18:20

V74l23a82d53i25s35l83a90v 14B48u98r59y68š13e84k 1379392727154

jezdím s ním proto a zabíjím lidi, protože nemám zatím auto na elektriku, hned jak to bude možný, tak ho vyměním za 2,0 TSI s euro 6c a lidi zabíjet přestanu, vyrovnávám se s tím právě blbě, ale vyrovnají se s tím ti, co jezdích ve svých 1,9 TDI 66 kW 20 let starými, tak se s tím musím taky poprat

0/0
25.1.2019 15:31
Foto

M60i71r89o19s35l89a58v 87S49t40e78i91n55e86r 2776980200636

Smrad přilétá zatím z uhelek na severu Čech a z Dederónie.

0/0
22.1.2019 20:23

P29e50t26r 89N49i52v47n84i16c13k82ý 3892134555797

Na druhé straně je to dobře. Proč by každý jouda měl mít auto? Města stejně nemají parkovací místa, ale mají dobrou MHD. Pokud se nic nezmění brzy bude v exponovaných městech s nedostatkem poarkovacích míst zaveden systém auto si koupíš/zaregistruješ, až v případě, že mít zajištěné parkovací místo (a to nebude levné - klidně za pár zaplatíš za parkování to, co za nové auto).

0/0
22.1.2019 9:14

J46a91n 84S14t57e63h65l47i44k 9605347556531

Ano . Vlastnictví je přežitek . Vše bude státní a ten vám to bude za poplatek pronajímat . Prostě evropa se vrátí k feudalismu a požitky vám bude udělovat uředník.

+1/0
22.1.2019 9:42

J71i90n13d74ř72i19c32h 87Š70k32o47p70e50k 4835551140585

ale samozřejmě bruselská šlechta bude mít auta svá. I nadále

+2/0
22.1.2019 9:52

S36t32a22n84i49s84l24a15v 15C64h83y77t55r87a 3274903407439

Kamarád mi vyprávěl docela zajímavý příběh. Jistý pán ze Salzburgu si nyní zakoupil e-Golfa. Vyrazil s rodinou do Alp na lyžovačku. V horach ale byla zácpa a jemu došla elektrika. S autem nešlo pohnut a muselo se čekat na odtahovku, která auto naloží ramenem (el. auta se nesmí tlačit, tahat atp), kterých zase tolik nejezdí. El. mu došla v tak blbém úseku, že se vytvořila několik km dlouhá kolona. Musela tam přijet dopravu řídit policie, protože byl pán terčem nelibosti od dalších řidičů, kterým auto překáželo a většina ho chtěla silou odtlačit jinam.

E-Golf stojí nyní v Rakousku s dotací 45tis euro. Nové baterie 15tis euro. Kolik asi vydrží? 200tis km sotva. Takže na konci životnosti auta jezdíte za sazbu na km, jako s benzínovou V8.

0/−1
22.1.2019 8:41

M21a78r25t39i45n 56K81a75r69á47s42e17k 9798193438848

Jn a kdyby mu dosel benzin/nafta, tak bude cekat taky na odtah a misto k zasovce ho povezou do servisu, kde se slusne prohne....

Jinak mi neni jasne odkud berete informaci, ze baterka sotva vydrzi 200 tis km...

Jinak aktualni golf je spis technicky demosntrator prodava v mini serii i par lidem za prepalenou cenu, nez ze by slo o elektroauto s ambici na nejaky komercni uspech - tomu odpovida i velmi mizerny pomer "cena/vykon" ze...

+2/−1
22.1.2019 9:04

M33a12r43t68i32n 15D88o68h66n53a47l 5197243438298

Pokud jsou to lithiové baterie, jako že ano, tak odejdou časem a ani nemusíte jezdit. Po 5 letech bych odhadoval kapacitu tak na 60% nových..kolik že má dojezd ten golf s novými bateriemi? To si potom bude dotyčný jezdit tak akorát pro rohlík do obchodu za roh. Elektroauto za dnešních technologií je tak námět pro povídání u piva, reálně nesmysl. Pokud nebudou baterie s 3x větší kapacitou a životností je to utopie.

0/−3
22.1.2019 9:27

J78o19s50e43f 35Š43o95l85t64e13s 8724258750723

Odhadujete nesmysl. Moje i3 BEV z roku 2014 má stále kapacitu baterií kolem 90–95 %. Nájezd 60000 km.

+3/0
22.1.2019 9:34

M97a84r73t44i69n 63K25a57r71á20s16e88k 9568713918198

Je sice fajn že odhadujete po 5 letech 60% kapacity, nicméně realita je někde úplně jinde..... I s ohledem na to dnes prakticky každý dává záruku na baterku 8 let.....

+2/0
22.1.2019 9:35

P71e60t36r 27N62i97v39n75i17c51k37ý 3252774645587

Můj tip: stál v zácpě, ale nechal běžet topení, což u elektromobilu zcela logicky vede k rychlému vybití baterie,

0/0
22.1.2019 9:09

J89o22s94e68f 68Š72o73l54t78e14s 8314478390373

Spíš ne. Tenhle eGolf má 38 kWh baterii a má tepelné čerpadlo. Pokud nejede a jen topí, bere tak 2 kW. S tím byste mohl topit 76 hodin... Topení vám baterku nevybije.

+1/0
22.1.2019 9:38

M45a85r33t93i55n 40K22a87r58á19s10e55k 9978363288368

Jen pro formu 38kWh/2kW=19 hodin

+2/0
22.1.2019 12:03

J10a78n 16S61t25e75h60l13i32k 9455967166561

Tak topení je jedno zda auto jede nebo stojí . Stále žere eletriku

+1/0
22.1.2019 9:40

J23o41s59e98f 47Š71o64l13t30e32s 8344468110633

To je kravina. Nikdo normální to nenechá dojít takto daleko a zastaví dřív. Auto vás varuje minimálně 15 km předem, že dochází energie a že byste měl zastavit. Navíc, když dojde elektřina v HV baterce, tak to auto není cihla, stále máte 12V baterii, takže můžete zařadit neutrál a auto odtlačit. A nebo ho zapřáhnout za jiné auto, zařadit D a trochu energie si do té baterie narekuperovat. Nemá se to, ale auto to na kratší trase nepoškodí.

+2/0
22.1.2019 9:36

V85l68a23d73i46s35l52a13v 51B40u77r21y69š35e30k 1719192427154

kamarád musí být málo chytrej, když jezdí elektrickým autem lyžovat a navíc si ho při tom vybije, na to by blbej nepřišel

+1/0
22.1.2019 14:53

P41e45t76r 49H55a60r64i62p33r78a55s81a25d 23H21a73j43i19č 5701606793130

Tak já nevím, Škoda Kodaiq je za 700 000,- v základní výbavě.

0/0
22.1.2019 0:27

D19a88v29i31d 35W11o39l81f 7584238907408

Ale o to přeci jde v první řadě.

EU se netají tím, že do roku 2050 chce na "svých" silnicích mít nulovou úmrtnost.

Pomoci tomu mají jednak dokonalejší bezpečnostní systémy, ale zároveň daleko nižší počet vozidel na silnicích.

Vozidla se opět brzy stanou luxusním zbožím pro ty nejbohatší.

+1/0
21.1.2019 23:37

J68o28s19e28f 67Š23o80l71t29e34s 8954588620973

Nesmysl. Auta se dobrovolně nikdo nevzdá. Všichni budou radši udržovat staré herky nebo omezí svůj komfort a koupí za pár korun prvogenerační EV.

+2/0
22.1.2019 9:39

D57u60š85a61n 47P81e35š38e35k 3865309334340

Když si přečtete test Renaultu Zoe, který tu před pár týdny byl, tak člověk zjistí, že prakticky jakákoliv "stará herka" je lepším autem, než toto EV.

0/0
24.1.2019 12:25

J63o33s50e29f 42Š89o83l54t92e64s 8254508570783

To takhle nejde říct. Ta recenze byla docela dost jednostranná. Zoe, co se prodává teď, má 40 kWh baterku, na kterou ujede asi 250 km. Ano, nabíjení je pak max. příkonem 22 kW u novějších modelů, což znamená, že jste v podstatě omezen denním dojezdem těch 250 km. Nicméně Zoe je malé auto do města, pro tento účel 250 km musí dostačovat, co nedostačuje je cena.

0/0
24.1.2019 12:27

Z17d83e83n92ě69k 68P37a53v77l94i95š 8745190156

Když si někdo může dovolit dát 1,5 mega za auto, tak je předpoklad, že bude mít i na benzín nebo naftu a nemusí kupovat auto na baterky.

+1/0
21.1.2019 23:18

J40i91ř31í 97S43c88h27w48a77c14h 8628684778526

takových, co dají 1,5 mega a více za auto je poměrně dost, 4 z 5 přitom volí diesel aby ušetřili.....;-)

+1/0
22.1.2019 0:17

V64a95š70e21k 89Ř13í27h54a 2503923598642

To je jen otázka vývoje a času. Vše souvisí pouze s dostatečnou sériovostí a sjednocením.

+2/−1
21.1.2019 22:11

P95e20t54r 55N33i66v79n78i23c10k42ý 3262164675607

Omyl. Problém baterií je v malé hustotě energie na objem baterie a v rychlosti přesunu enegie do baterie (nabíjení). Fyziku prostě neošáláš. Toto je ten fatální problém elektromobilů - všechno ostatní už je vychytané.

+2/−2
22.1.2019 9:11

J68o16s79e39f 10Š90o83l88t81e33s 8844848160873

Což je otázkou vývoje a času. SSD baterie jsou už skoro tu, mají mít dvojnásobnou hustotu baterie než ty dnešní. Lze očekávat, že následovat pak bude do 10 let další zdvojnásobení kapacity. V tu chvíli už nás kapacita baterií nebude trápit, protože 100 kWh bateriový pack bude vážit jenom asi 150 kg.

+2/0
22.1.2019 9:41

Najdete na iDNES.cz