Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

  11:20aktualizováno  11:20
Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu nedostupné. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag to uvedl předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Hans Dieter Pötsch.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

„Máme jasný cíl zpřístupnit elektromobily širokému okruhu obyvatelstva, to znamená, aby byly dostupné,“ řekl Pötsch. Dodal však, že může být obtížné udržet ceny mnoha vozidel na nejnižší úrovni. „Současná cenová hladina nemůže zůstat stejná, pokud jsou tato vozidla vybavena elektromotory, to nevyhnutelně povede k podstatnému zvýšení ceny v segmentu malých osobních automobilů,“ konstatoval.

Volkswagen v uplynulých dnech naznačil, že kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Na autosalonu v Detroitu to připustil šéf prodeje VW Christian Dahlheim. Nejvíc se zdražení projeví u menších aut a přispějí k tomu také rostoucí nároky na bezpečnost, zejména různé elektronické asistenty. 

„Společnost Volkswagen se snaží využívat různé zdroje ke snižování nákladů, nicméně je jasné, že tím nepůjde kompenzovat rostoucí požadavky na investice spojené se snižováním limitům CO2,“ citoval Christiana Dahlheima magazín Automotive News Europe. Automobilky jsou tlačeny do extrémních investic ke snižování emisí a nezbývá jim nic jiného než elektrifikovat svou nabídku. Hrozí kolaps celého trhu. Analýzu čtěte zde.

Německá automobilka, která se stále vzpamatovává ze skandálu v roce 2015, kdy se přišlo na podvody s emisními testy, musí zvýšit výrobu vozů na elektrický pohon, aby splnila náročné evropské emisní cíle.

Evropská unie přijala oproti očekávání přísnější limity. Emise oxidu uhličitého se v segmentu osobních vozů mají do roku 2030 snížit o 37,5 procenta, v případně užitkových vozů o 31 procent.

Do vývoje a výroby automobilů na elektrický pohon, autonomního řízení a nových služeb mobility, jako je sdílení aut a dobíjení vozů na elektrický pohon, hodlá největší evropská automobilka do roku 2023 investovat 44 miliard eur (1,13 bilionu korun).

Otestovali jsme, jak se jezdí elektrickým Golfem (květen 2017):

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v našich testovacích jízdách.

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná,...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

OBRAZEM: Tesla odstartovala stavbu své první fabriky mimo Ameriku

Tesla v pondělí 7. ledna zahájila stavbu nové továrny na své elektromobily v...

VIDEO Tesla zahájila stavbu své první továrny mimo USA. Elon Musk tak dostane lepší příležitost nasytit...

Elektroaut je v Česku stále jen stopové množství, loni jich přibylo 703

50kW DC nabíjení potřebuje opravu pořádný kabel. Chademo (či CSS) je tak, na...

Počet nově registrovaných elektromobilů se loni v Česku zvýšil o 82 procent na 703 vozů. Zároveň v...

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Najdete na iDNES.cz