Nejlevnější Porsche Panamera je hybrid do zásuvky

  0:54aktualizováno  0:54
Koncern Volkswagen má v následujících dvou letech představit celkem 17 plug-in hybridních modelů. Tedy, teď už jen šestnáct, tím prvním ze seznamu je Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Hybridní ústrojí má výkon 340 kW.

Porsche má s hybridními vozy vcelku bohaté zkušenosti, vždyť s nimi slaví úspěchy i v motorsportu a fascinující supersport 918 obdivují všichni fanoušci rychlých aut. Panamera 4 E-Hybrid je ale auto z trochu jiného soudku, byť rozhodně pomalé není a Porsche se chlubí tím, že právě ze zkušeností s modelem 918 novinka výrazně těží.

Panamera 4 E-Hybrid je totiž plug-in hybrid, který vznikl proto, aby se podařilo co nejvíce snížit emise CO2, alespoň v testovacím cyklu NEDC. V něm umí E-Hybrid ujet na jedno nabití akumulátorů 50 kilometrů a výsledkem je normovaná spotřeba 2,5 litru benzínu na 100 kilometrů a emise 56 gramů CO2 na kilometr. Pro pořádek, akumulátory vozu mají kapacitu 14,1 kWh oproti 9,4 v předchozí generaci. Dobíjení z domácí zásuvky má trvat necelých 6 hodin, rychlonabíječka zvládne totéž za zhruba 3,5 hodiny.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Jenže papírové parametry jsou jedna věc a ty praktické druhá. Ano, s plug-in hybridní Panamerou se bude dát jezdit při běžných cestách do práce prakticky bez emisí, ale kvůli tomu si Porsche koupí málokdo.

Novinka však není žádný úzkoprsý ekovůz. Pohonná soustava má dohromady výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 Nm. Vidlicový šestiválec 2,9 litru s dvojitým přeplňováním pod přední kapotou se postará o 243 kW, elektromotor disponuje 100 kW výkonu (a 400 Nm) a Porsche slibuje, že právě tahle síla je k dispozici okamžitě, jakmile se řidič dotkne plynového pedálu. Díky pohonu všech kol pak Panamera 4 E-Hybrid zrychlí na stovku za pouhých 4,6 sekundy.

Fotogalerie

Vizuálně se nová plug-in hybridní Panamera od ostatních modelů nijak zásadně neodlišuje, zajímavým detailem jsou svítivě zelené prvky jako lemování modelového označení nebo třmeny brzd. Ani v interiéru nic na první pohled zásadně nekřičí, že by šlo o vůz šetrný k životnímu prostředí, na volantu dokonce nechybí ani typický přepínač jízdních režimů. Pozorné oko odhalí, že se tu přepíná mezi elektrickým, hybridním, sportovním a sport plus režimem.

Ze čtyř provedení nové generace Panamery, která jsou momentálně na trhu, je plug-in hybrid tou cenově nejdostupnější volbou. Cena totiž startuje na částce jen o dva tisíce korun vyšší než tři miliony. Slabší, ale ve sprintu rychlejší (kvůli hmotnosti) Panamera 4S stojí 3 197 000 korun a dieselové provedení (které je stále ve sprintu rychlejší o desetinu nebo tři) vyjde na 3 306 000 korun. Plug-in hybrid je tak v současné nabídce modelu vlastně docela výhodnou volbou.

  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Automobilky zdržují prodej elektromobilů, stěžuje si organizace

Organizace Transport & Environment, která bojuje za prosazení ekologičtějších způsobů dopravy, v poslední době zejména...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky
Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Autofotka týdne: Král českého designu má známku

Nová poštovní známka připomíná krále českého průmyslového designu – je na ní jeho supertatra. Pulmilionová edice...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

KOMENTÁŘ: Je tažení proti SUV ekologie, nebo třídní boj?

Auta jsou zlo. To už jste jistě slyšeli, není to nic nového. Řekne vám to kdejaký zelený aktivista. Ale v poslední době...

Najdete na iDNES.cz