Rychlost pro eko jezdce. Porsche nacpalo do Cayenne naftový osmiválec

aktualizováno 
Tabu s dieselovým Porsche padlo už v roce 2008. Jenže tenkrát dostal minulý Cayenne jen šestiválcový agregát. Ale nová generace SUV bude mít od následujícího modelového roku pod kapotou na výběr i velkoobjemový naftový osmiválec v podobě Cayenne S Diesel. Jak jinak než původem od Volkswagenu.

Porsche Cayenne S Diesel | foto: Porsche

Dieselové Porsche zní tradičním příznivcům značky jako rouhání. Stejně tak nemohou vystát SUV Cayenne nebo bachraté čtyřdveřové kupé Panamera. Jenže nebýt těchto dvou modelů, tak Porsche nebude tam, kde je. Tedy na vrcholu, protože se mu daří náramně.

Fotogalerie

To samé pak platí i o dříve nemyslitelném použití dieselových motorů. Jenže konkurence v nabídce naftové motory měla a má a tak se muselo přizpůsobit i Porsche. V Cayennu a v Panameře tak už delší dobu najdeme přeplňovaný šestiválcový diesel od Volkswagenu, respektive od Audi. V případě Cayennu druhé generace má výkon 180 kW, v Panameře pak 184 kW.

Jenže "obyčejný" šestiválec výkonově překonávají u BMW, Range Roveru a i Volkwagenu. A tak Porsche sáhlo opět do nabídky velmi blízce spřízněného koncernu Volkswagen. Výsledkem je Nový Cayenne s osmiválcovým turbodieselem o objemu 4,2 litru, který známe z VW Touareg nebo z Audi Q7.

Porsche ale chtělo něco extra a tak má osmiválcový motor v jeho podání výkon 281 kW a maximum točivého momentu 850 Nm. To je o 31 kW a 50 Nm více, než nabízí stejný motor v Touaregu a nebo i v Audi Q7. To se podepsalo i na maximální rychlosti, která má hodnotu 252 kilometrů za hodinu, což je o deset více, než u příbuzných modelů VW a Audi. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zvládne osmiválcový dieselový Cayenne za 5,7 sekundy, což je o fous rychleji než osmiválcový Touareg.

Porsche Cayenne S Diesel

Hlavním konkurentem nového Porsche ale bude BMW X5 M50d. To má sice jen třílitrový naftový šestiválec, ale trojice turbodmychadel z něj vytlačí jen o kilowatt nižší výkon než má Porsche. BMW dokonce dokáže sprintovat ještě rychleji, na stovku se dostane za 5,4 sekundy. Maximální rychlost je naopak o dva kilometry za hodinu nižší než u Porsche. Poslední osmiválcový naftový konkurent Range Rover 4,4 SDV8 se výkonově rovná Volkswagenu nebo Audi, dynamikou ale zaostává.

Porsche Cayenne S Diesel myslí i na spotřebu. V kombinovaném režimu si mohutný osmiválec řekne o přijatelných 8,3 litru paliva. To je o necelý litr méně než u VW Touaregu nebo Audi Q7 se stejným motorem a naopak o osm deci více než o kolik si podle výrobce řekne BMW X5 M50d. S uvedenou spotřebou a příplatkovou zvětšenou palivovou nádrží na 100 litrů se akční rádius Cayennu zvýší až na 1200 kilometrů. Apetit motoru bude krotit i systém Start Stop, který podle výrobce bude u Cayennu S Diesel světovou raritou. Žádný jiné SUV s osmiválcovým dieselem tento systém nemá.

Porsche Cayenne S Diesel

Novinka je samozřejmě čtyřkolkou, konkrétně používá pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management) a na přání bude v rámci extra výbavy k dispozici i systém PTV Plus pro lepší trakci v zatáčkách. S ohledem na výkon motoru dostane novinka i silnější brzdový systém se stříbrnými třmeny.

Prodej novinky bude zahájen na začátku příštího roku a německá cena v přepočtu atakuje dvoumilionovou hranici. To je asi o 300 000 korun více, než kolik žádá výrobce za slabší dieselové provedení. Ale na druhou stranu o poznání méně, než kolik stojí benzínový Cayenne GTS nebo dokonce nejsilnější provedení Turbo.

Autor:
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

  • Další z rubriky

Mercedes větří krizi: propouští a chce ušetřit miliardu

Výrobce luxusních vozů Mercedes propustí zhruba tisíc lidí, aby do roku 2022 uspořil přes miliardu eur (25,6 miliardy...

Německo tlačí elektromobilitu, zvýšilo dotace. Polovinu zaplatí automobilky

Německo zvýší dotace na nákup elektromobilů až na 6 000 eur, to je 153 tisíc korun. Vyplácet se budou nejméně do konce...

Raketa na kolech překonala za hodinu tisíc kilometrů, míří na šestnáct set

Vysokorychlostní vozidlo Bloodhound při poslední ze série testovacích jízd v Jihoafrické republice dosáhlo rychlosti...

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

TAMARA KLUSOVÁ: Porodní domy jsou pro mě zlatou střední cestou
TAMARA KLUSOVÁ: Porodní domy jsou pro mě zlatou střední cestou

Tamara Klusová – zpěvačka, autorka knížky, manželka oblíbeného muzikanta, ale hlavně trojnásobná maminka. Jaké bylo její vlastní dětství, kde dobíjí baterky a jaké porody se svými dětmi prožila? To se dozvíte v našem rozhovoru.

Najdete na iDNES.cz