„Vizionářské studie konceptů představují jakousi studnici nápadů, z níž mohou čerpat návrháři budoucích modelů Porsche, kdy kombinují naši silnou tradici s průkopnickými technologiemi budoucnosti,“ komentuje Oliver Blume, předseda představenstva automobilky.
Časem budou vybrané studie k vidění i fyzicky: Muzeum Porsche totiž v roce 2021 zařadí tyto modely mezi prezentované exponáty.
Proces návrhu začíná skicou. Ta se v dalším kroku vizualizuje do podoby 3D modelu. Když nastane čas nápad rozvinout, vyrobí se malé modely v měřítku 1:3, po nichž následují modely v měřítku 1:1. „Virtuální svět je prvním krokem, ale zejména v případě neobvyklých modelů je nutné poznat je v reálu, abyste vnímali, zda má vůz malé, velké nebo nezvyklé proporce,“ říká Michael Mauer, šéfdesignér legendární značky. „Na rozdíl od vývoje sériového modelu, kde se vždy vyvíjí několik modelů s odlišným stylistickým ztvárněním, se projekty vizí zaměřují na model jediný, sloužící jako jakýsi protagonista ústřední myšlenky,“ popisuje.
Porsche Design Studio zaměstnává přes 120 návrhářů, specialistů na interiéry, exteriéry, barvy a materiály, stavitele modelů, modeláře a konstruktéry studií. „Porsche záměrně provozuje pouze jediné návrhářské studio nacházející se bezprostředně vedle vývoje,“ říká Michael Mauer. „Naším epicentrem je Weissach. Namísto toho, abychom otevírali moderní návrhářská studia ve vzdálených metropolích Severní Ameriky či Asie, přijíždějí návrháři z celého světa do Porsche ve Weissachu, aby zde vytvářeli nejnovější sériové sportovní vozy a automobilové vize přímo v srdci naší značky.
Michael Maurer vyjmenovává tři nejvýraznější koncepty celé odhalené série:
Porsche 919 Street (2017) bylo vyvinuto na základě technologie monopostu pro vytrvalostní závody v Le Mans Porsche 919 Hybrid. Uvnitř je uhlíkový monokok a hybridní pohon se systémovým výkonem 900 PS, díky němuž Porsche 919 vybojovalo celou řadu vítězství v závodu Le Mans. Se závodním speciálem se shodují i rozměry vozu a rozvor.
Porsche Vision Spyder (2019) se spartánským puristickým kokpitem, typickými mřížkami chladiče nad motorem uprostřed, červenými dekorativními prvky a náznakem stabilizačních žeber vzadu připomíná na první pohled Porsche 550–1500 RS Spyder z roku 1954. Ostře řezaný roadster nese přezdívku „Little Rebel“, která odkazuje na ikonu padesátých let Jamese Deana, který se právě v modelu Porsche 550 Spyder zabil (čtěte více).
Porsche „Renndienst“ (2018) je volnou interpretací konceptu prostorného rodinného vozu až pro šest cestujících. Návrhářský tým vytvořil futuristickou „kosmickou loď“ s atraktivními proporcemi. Záchranářská dodávka má být ukázkou toho, že designérské prvky Porsche umí návrháři přenést do segmentu, v němž se značka vůbec nepohybuje. Řidič sedí na sedadle nezvykle umístěném uprostřed. Čistě elektrický pohon najdeme v prostoru pod podlahou.