VIDEO: Hybridní superporsche předjelo všechny na Nürburgringu

  • 11
Ještě v roce 2010 se automobilka Porsche dušovala, že hybridní pohon se do čistokrevných sporťáků značky určitě nedostane, protože je příliš těžký a kazí jízdní vlastnosti. O tři roky později je všechno jinak. Hybridní 918 Spyder překonalo na slavné severní smyčce Nürburgringu rekord produkčních vozů a Porsche se tím chlubí do celého světa.

Produkční verze Porsche 918 Spyder si tento týden prožívá svoji celosvětovou premiéru na frankfurtském autosalonu. Ve stejné době se navíc pochlubila zajímavým rekordem z veleslavné Severní smyčky okruhu Nürburgring.

Hybridní supersport pokořil na trati dlouhé 20,832 km hranici sedmi minut a s časem 06:57 se stal nejrychlejším produkčním vozem na této trati. Nejrychlejší čas na celé trati stále drží jezdec Stefan Bellof. Rekord, který při tréninku na závod 1000 km Nürburgringu zajel čas 6:11.13 v dalším voze stejné značky, Porsche 956.

Porsche tvrdí, že bez hybridní technologie by na rekord nedosáhlo. "Nordschleife (Severní smyčka) je a zůstává tím nejtěžším měřítkem supersportů. Časem 06:57 jsme dosáhli výsledku, na který je náležitě hrdý každý z nás," říká Frank Walliser, který měl projekt 918 Spyderu na starosti.

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Předchozí rekord odolával čtyři roky, týmu Porsche se ho ale podařilo pokořit hned na první pokus. Původní čas navíc překonali v obou testovaných vozech všichni tři jezdci: vítěz evropského šampionátu v rally, slavný mistr volantu Walter Röhrl, testovací jezdec Porsche Timo Kluck a tovární jezdec Marc Lieb.

Rekord spyderu možná konečně uzavře kontroverzní období hybridu u slavné automobilky. Porsche sice už představilo hybridní caynenne i panameru, šéf automobilky Michael Macht se nicméně v roce 2010 nechal slyšet, že hybridní supersporty Porsche nikdy vyrábět nebude.

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Tehdy tvrdil, že hybridní ústrojí nepřináší žádnou výraznou úsporu paliva a je zbytečně komplikované a těžké; 918 zatím ukazuje naprostý opak. Kromě rekordu na německé trati zaujme nový model i svojí spotřebou. Plně nabité baterie mu umožňují "elektrickou" jízdu do vzdálenosti 30 km a na 100 km by se v hybridním módu mě měl spokojit pouze s třemi litry benzínu. A takovou hodnotu nedosahuje ani symbol hybridizace Toyota Prius.

Spyder s vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4,6 l vyprodukuje výkon 447 kW ( 608 k ) a spolupracuje  s dvojicí elektromotorů: 115 kW ( 156 k ) a 95 kW ( 129 k ). Hybridní systém vyprodukuje kombinovaný výkon 652 kW ( 887 k ), a z 0 na 100 km / h zrychlí za 2,8 sekundy.

Kromě elektrického a hybridního módu nabízí Spyder ještě další dva: Sport hybrid a Race hybrid. V posledně jmenovaném pak elektrické motory fungují jako přídavné akcelerátory.

Na závěr jedna perlička. Na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu se šeptá, že další generace populární 911 by se měla představit také s hybridním pohonem. Začíná nová éra německých supersportů?