Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

VIDEO: Hybridní superporsche předjelo všechny na Nürburgringu

aktualizováno 
Ještě v roce 2010 se automobilka Porsche dušovala, že hybridní pohon se do čistokrevných sporťáků značky určitě nedostane, protože je příliš těžký a kazí jízdní vlastnosti. O tři roky později je všechno jinak. Hybridní 918 Spyder překonalo na slavné severní smyčce Nürburgringu rekord produkčních vozů a Porsche se tím chlubí do celého světa.

Produkční verze Porsche 918 Spyder si tento týden prožívá svoji celosvětovou premiéru na frankfurtském autosalonu. Ve stejné době se navíc pochlubila zajímavým rekordem z veleslavné Severní smyčky okruhu Nürburgring.

Hybridní supersport pokořil na trati dlouhé 20,832 km hranici sedmi minut a s časem 06:57 se stal nejrychlejším produkčním vozem na této trati. Nejrychlejší čas na celé trati stále drží jezdec Stefan Bellof. Rekord, který při tréninku na závod 1000 km Nürburgringu zajel čas 6:11.13 v dalším voze stejné značky, Porsche 956.

Porsche tvrdí, že bez hybridní technologie by na rekord nedosáhlo. "Nordschleife (Severní smyčka) je a zůstává tím nejtěžším měřítkem supersportů. Časem 06:57 jsme dosáhli výsledku, na který je náležitě hrdý každý z nás," říká Frank Walliser, který měl projekt 918 Spyderu na starosti.

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Předchozí rekord odolával čtyři roky, týmu Porsche se ho ale podařilo pokořit hned na první pokus. Původní čas navíc překonali v obou testovaných vozech všichni tři jezdci: vítěz evropského šampionátu v rally, slavný mistr volantu Walter Röhrl, testovací jezdec Porsche Timo Kluck a tovární jezdec Marc Lieb.

Rekord spyderu možná konečně uzavře kontroverzní období hybridu u slavné automobilky. Porsche sice už představilo hybridní caynenne i panameru, šéf automobilky Michael Macht se nicméně v roce 2010 nechal slyšet, že hybridní supersporty Porsche nikdy vyrábět nebude.

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Tehdy tvrdil, že hybridní ústrojí nepřináší žádnou výraznou úsporu paliva a je zbytečně komplikované a těžké; 918 zatím ukazuje naprostý opak. Kromě rekordu na německé trati zaujme nový model i svojí spotřebou. Plně nabité baterie mu umožňují "elektrickou" jízdu do vzdálenosti 30 km a na 100 km by se v hybridním módu mě měl spokojit pouze s třemi litry benzínu. A takovou hodnotu nedosahuje ani symbol hybridizace Toyota Prius.

Fotogalerie

Spyder s vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4,6 l vyprodukuje výkon 447 kW ( 608 k ) a spolupracuje  s dvojicí elektromotorů: 115 kW ( 156 k ) a 95 kW ( 129 k ). Hybridní systém vyprodukuje kombinovaný výkon 652 kW ( 887 k ), a z 0 na 100 km / h zrychlí za 2,8 sekundy.

Kromě elektrického a hybridního módu nabízí Spyder ještě další dva: Sport hybrid a Race hybrid. V posledně jmenovaném pak elektrické motory fungují jako přídavné akcelerátory.

Na závěr jedna perlička. Na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu se šeptá, že další generace populární 911 by se měla představit také s hybridním pohonem. Začíná nová éra německých supersportů?

Autor:
  • Nejčtenější

VIDEO: Moderní auta ostrým bílým světlem oslepují řidiče

Halogenům odzvonilo, motoristé si v moderních vozech chválí, jak xenonové, častěji LEDkové i laserové světlomety...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Tesla postaví německou továrnu bleskově. Překážejí voda, stromy a bomby

Z nečekané strany dostal úder výrobce elektromobilů Tesla, modla ekologických aktivistů. Proti jeho plánům postavit u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky

Český investor postaví u Stříbra obří polygon pro testování aut bez řidiče

Obří polygon pro testování a certifikaci autonomních vozidel bez řidiče má do roku 2022 vzniknout u Stříbra na...

Premium

Elegance za volantem: rady zkušených, jak být po cestě jako ze škatulky

Jednou za čas do divadla nebo na ples se to dá přežít. Ale představte si manažera velké banky, který jezdí dvakrát...

Premium

Za český plat koupíte 600 litrů benzínu. Žádná výhra to ovšem není

Každý, kdo někdy řídil osobní vůz, to jistě zažil. Nádrž je téměř prázdná a vy musíte dotankovat. Na čerpací stanici...

Zetor chce s Indy vyvinout nový traktor, nabídnou ho i v Africe

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors bude spolupracovat s indickou firmou VST Tillers Tractors na vývoji nového...

Najdete na iDNES.cz