VIDEO: Hybridní superporsche předjelo všechny na Nürburgringu

aktualizováno 
Ještě v roce 2010 se automobilka Porsche dušovala, že hybridní pohon se do čistokrevných sporťáků značky určitě nedostane, protože je příliš těžký a kazí jízdní vlastnosti. O tři roky později je všechno jinak. Hybridní 918 Spyder překonalo na slavné severní smyčce Nürburgringu rekord produkčních vozů a Porsche se tím chlubí do celého světa.

Produkční verze Porsche 918 Spyder si tento týden prožívá svoji celosvětovou premiéru na frankfurtském autosalonu. Ve stejné době se navíc pochlubila zajímavým rekordem z veleslavné Severní smyčky okruhu Nürburgring.

Hybridní supersport pokořil na trati dlouhé 20,832 km hranici sedmi minut a s časem 06:57 se stal nejrychlejším produkčním vozem na této trati. Nejrychlejší čas na celé trati stále drží jezdec Stefan Bellof. Rekord, který při tréninku na závod 1000 km Nürburgringu zajel čas 6:11.13 v dalším voze stejné značky, Porsche 956.

Porsche tvrdí, že bez hybridní technologie by na rekord nedosáhlo. "Nordschleife (Severní smyčka) je a zůstává tím nejtěžším měřítkem supersportů. Časem 06:57 jsme dosáhli výsledku, na který je náležitě hrdý každý z nás," říká Frank Walliser, který měl projekt 918 Spyderu na starosti.

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Předchozí rekord odolával čtyři roky, týmu Porsche se ho ale podařilo pokořit hned na první pokus. Původní čas navíc překonali v obou testovaných vozech všichni tři jezdci: vítěz evropského šampionátu v rally, slavný mistr volantu Walter Röhrl, testovací jezdec Porsche Timo Kluck a tovární jezdec Marc Lieb.

Rekord spyderu možná konečně uzavře kontroverzní období hybridu u slavné automobilky. Porsche sice už představilo hybridní caynenne i panameru, šéf automobilky Michael Macht se nicméně v roce 2010 nechal slyšet, že hybridní supersporty Porsche nikdy vyrábět nebude.

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Porsche 918 Spyder na frankfurtském autosalonu

Tehdy tvrdil, že hybridní ústrojí nepřináší žádnou výraznou úsporu paliva a je zbytečně komplikované a těžké; 918 zatím ukazuje naprostý opak. Kromě rekordu na německé trati zaujme nový model i svojí spotřebou. Plně nabité baterie mu umožňují "elektrickou" jízdu do vzdálenosti 30 km a na 100 km by se v hybridním módu mě měl spokojit pouze s třemi litry benzínu. A takovou hodnotu nedosahuje ani symbol hybridizace Toyota Prius.

Fotogalerie

Spyder s vidlicovým osmiválcem o zdvihovém objemu 4,6 l vyprodukuje výkon 447 kW ( 608 k ) a spolupracuje  s dvojicí elektromotorů: 115 kW ( 156 k ) a 95 kW ( 129 k ). Hybridní systém vyprodukuje kombinovaný výkon 652 kW ( 887 k ), a z 0 na 100 km / h zrychlí za 2,8 sekundy.

Kromě elektrického a hybridního módu nabízí Spyder ještě další dva: Sport hybrid a Race hybrid. V posledně jmenovaném pak elektrické motory fungují jako přídavné akcelerátory.

Na závěr jedna perlička. Na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu se šeptá, že další generace populární 911 by se měla představit také s hybridním pohonem. Začíná nová éra německých supersportů?

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Najdete na iDNES.cz