Podle agentury Reuters to uvedl šéf týmu Porsche pro syntetická paliva Karl Dums.
Model 911 se v loňském roce na celkovém prodeji automobilky Porsche podílel zhruba 13 procenty. „Budeme vyrábět model 911 se spalovacím motorem tak dlouho, jak to bude možné,“ uvedl Dums.
Členské země Evropské unie v letošním roce definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut. Evropská komise (EK) nicméně přislíbila, že vytvoří právní podmínky k tomu, aby se po roce 2035 mohly prodávat automobily s pohonem na syntetická paliva.
Automobilka Porsche nedávno investovala do chilské firmy HIF Global, která působí v oblasti syntetických paliv. Dums nicméně upozornil, že syntetická paliva firmy HIF Global jsou zaměřena spíše na těžká vozidla a letecký průmysl, protože se předpokládá, že téměř všechny osobní automobily přejdou na elektrický pohon.
Podle odborníků se budou syntetická paliva používat pouze u některých drahých modelů osobních vozů. Cena těchto paliv činí v současnosti až deset liber (zhruba 280 korun) za litr.
Syntetická paliva mají zachránit spalovací motory, ekoaktivisté jsou proti |
Společnost Porsche oznámila, že v letošním prvním pololetí zvýšila provozní zisk meziročně o 11 procent na 3,85 miliardy eur (téměř 93 miliard korun). Tržby stouply o 14 procent na 20,4 miliardy eur. Firma také potvrdila celoroční výhled, který počítá s tržbami v rozsahu od 40 do 42 miliard eur.
Autofotka týdne: Frajerské porsche do terénu není SUV, může mít i zahrádku |
Většinovým vlastníkem automobilky Porsche je německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je také například Škoda Auto. Ta plánuje do elektromobility v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur (zhruba 135 miliard korun). Člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn v květnu uvedl, že elektromobily budou po roce 2025 ve firmě tvořit většinu výroby.
Vítězství stroje nad člověkem: elektrokombík Porsche je strašidelně rychlý |