Porsche 911 má po kosmetice víc síly a lepší převodovku

  10:00aktualizováno  10:00
Nesmrtelné Porsche 911 letos slaví 45. narozeniny. Při této příležitosti připravila německá automobilka facelift. Po stránce designu se toho mnoho nezměnilo, co také měnit na nadčasové eleganci legendárního sporťáku. Zato technika pořádně ožila.

Porsche 911 2009 | foto: Porsche

Drobné designové retuše se dotkly přední části automobilu. Nové jsou jak přední, tak zadní světlomety. Ty přední mají pro denní svícení připraveny světelné diody a jsou standardně bi-xenonové. Nechybí ani dynamické světlomety se svícením do zatáček. Zadní světla dostala nový tvar a jsou vyrobena technologií LED. Nový design dostala i litá kola.

Základní tvar nesmrtelné 911 ale zůstal zachován. Právě on totiž dokáže i po tak dlouhé době lákat nové a nové zákazníky, kterých je navíc v poslední době stále více. Porsche se daří a pravděpodobně v nejbližší době ovládne dokonce celý koncern Volkswagen Group.

Jestliže exteriér zůstal prakticky nezměněn, pod kapotou najdeme mnohem více vylepšení. Motory nového Porsche 911 dostaly přímé vstřikování. Základní model Carrera má typický motor boxer s objemem 3,6 litru, který nabízí o 15 kW vyšší výkon než motor předchozího provedení. Maximální výkon základního Porsche 911 je 254 kW při 6 500 ot./min. Točivý moment si polepšil o 20 Nm, na 390 Nm, při 4 400 ot./min.

Ostřejší varianta nového Porsche 911, tradičně nazývaná Carrera S, má samozřejmě také motor s protiběžnými písty s objemem 3,8 litru. Výkon se opět zvýšil, konkrétně o 22 kW. Maximální výkon Carrery S je tak 283 kW při 6 500 ot./min. I u výkonnější varianty stoupl točivý moment o 20 Nm, na 420 Nm, při 4 400 ot./min.

Nová generace legendární děvesetjedenáctky dostala novou sedmistupňovou převodovku s dvojitou spojkou. Převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) umožňuje i automatický režim, a tak nahrazuje dřívější automatickou převodovku Tiptronic S.

Převodovka PDK zlepšuje zrychlení a snižuje spotřebu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je v případě základního modelu s převodovkou PDK o 0,2 vteřiny rychlejší než s šestistupňovou manuální převodovkou. Základní carerra s převodovkou PDK zrychlí na stovku za 4,7 sekundy. Verze bez dvouspojkové převodovky zrychlí na stovku za 4,9 sekundy. Otázkou ale je, zda tento rozdíl dokáže běžný řidič vůbec zaznamenat.

Maximální rychlost faceliftovaného Porsche 911  je s manuální převodovkou o něco vyšší. Konkrétně základní carrera má "maximálku" 289 km/h, verze s převodovkou PDK potom "pouze" 287 km/h. Kombinovaná spotřeba se snížila v případě Carrery s převodovkou PDK oproti verzi s manuálem o 0,5 litru, na 9,8 l/100km. Samozřejmě se jedná o údaj kombinované spotřeby.

Inovace se dočkalo i provedení s pohonem všech kol Carrera 4 a Carrera 4S. Nová generace Porsche 911 má nově elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dřívější pohon s mezinápravovou lamelovou spojkou. Toto řešení bylo původně vyvinuto pro vrcholný model 911 Turbo. Standardem je nyní zadní diferenciál se zvýšenou svorností.

Designové změny Porsche 911 s pohonem všech kol jsou stejné jako v případě základního provedení. Čtyřkolka dostala navíc pruh mezi zadními světlomety. Porsche 911 s pohonem čtyř kol je vzadu o 44 mm širší než varianta s poháněnou jednou nápravou. I verze s pohonem čtyř kol má nové motory a ani v tomto případě nechybí nová dvouspojková převodovka PDK.

Jako poslední prošlo kosmetickou úpravou i provedení Targa, které je charakteristickou specialitou značky. To má opět nová světla i motory včetně nové spojky PDK. Novinkou je standardní pohon všech kol. Model Targa má skleněnou střechu o velikosti 1,54 m2, která se skládá ze dvou dílů.

Posuvný přední díl doplňuje zadní výklopná stěna. Za sedm sekund sklouzne střešní díl pod zadní víko. Otvor ve střeše má velikost 0,45 m2. Nechybí elektrická roleta a tónovaná skla chránící před přehřátím interiéru.

Základní provedení faceliftovaného Porsche 911 se na českém trhu prodává za 2 064 000 korun. Verze s otevřenou střechou je o 270 000 korun dražší. Carrera 4 s pohonem všech kol se začne prodávat 25. října.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Najdete na iDNES.cz