Porsche 911 má po kosmetice víc síly a lepší převodovku

  10:00aktualizováno  10:00
Nesmrtelné Porsche 911 letos slaví 45. narozeniny. Při této příležitosti připravila německá automobilka facelift. Po stránce designu se toho mnoho nezměnilo, co také měnit na nadčasové eleganci legendárního sporťáku. Zato technika pořádně ožila.

Porsche 911 2009 | foto: Porsche

Drobné designové retuše se dotkly přední části automobilu. Nové jsou jak přední, tak zadní světlomety. Ty přední mají pro denní svícení připraveny světelné diody a jsou standardně bi-xenonové. Nechybí ani dynamické světlomety se svícením do zatáček. Zadní světla dostala nový tvar a jsou vyrobena technologií LED. Nový design dostala i litá kola.

Základní tvar nesmrtelné 911 ale zůstal zachován. Právě on totiž dokáže i po tak dlouhé době lákat nové a nové zákazníky, kterých je navíc v poslední době stále více. Porsche se daří a pravděpodobně v nejbližší době ovládne dokonce celý koncern Volkswagen Group.

Jestliže exteriér zůstal prakticky nezměněn, pod kapotou najdeme mnohem více vylepšení. Motory nového Porsche 911 dostaly přímé vstřikování. Základní model Carrera má typický motor boxer s objemem 3,6 litru, který nabízí o 15 kW vyšší výkon než motor předchozího provedení. Maximální výkon základního Porsche 911 je 254 kW při 6 500 ot./min. Točivý moment si polepšil o 20 Nm, na 390 Nm, při 4 400 ot./min.

Ostřejší varianta nového Porsche 911, tradičně nazývaná Carrera S, má samozřejmě také motor s protiběžnými písty s objemem 3,8 litru. Výkon se opět zvýšil, konkrétně o 22 kW. Maximální výkon Carrery S je tak 283 kW při 6 500 ot./min. I u výkonnější varianty stoupl točivý moment o 20 Nm, na 420 Nm, při 4 400 ot./min.

Nová generace legendární děvesetjedenáctky dostala novou sedmistupňovou převodovku s dvojitou spojkou. Převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) umožňuje i automatický režim, a tak nahrazuje dřívější automatickou převodovku Tiptronic S.

Převodovka PDK zlepšuje zrychlení a snižuje spotřebu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je v případě základního modelu s převodovkou PDK o 0,2 vteřiny rychlejší než s šestistupňovou manuální převodovkou. Základní carerra s převodovkou PDK zrychlí na stovku za 4,7 sekundy. Verze bez dvouspojkové převodovky zrychlí na stovku za 4,9 sekundy. Otázkou ale je, zda tento rozdíl dokáže běžný řidič vůbec zaznamenat.

Maximální rychlost faceliftovaného Porsche 911  je s manuální převodovkou o něco vyšší. Konkrétně základní carrera má "maximálku" 289 km/h, verze s převodovkou PDK potom "pouze" 287 km/h. Kombinovaná spotřeba se snížila v případě Carrery s převodovkou PDK oproti verzi s manuálem o 0,5 litru, na 9,8 l/100km. Samozřejmě se jedná o údaj kombinované spotřeby.

Inovace se dočkalo i provedení s pohonem všech kol Carrera 4 a Carrera 4S. Nová generace Porsche 911 má nově elektronicky řízený pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management), který nahrazuje dřívější pohon s mezinápravovou lamelovou spojkou. Toto řešení bylo původně vyvinuto pro vrcholný model 911 Turbo. Standardem je nyní zadní diferenciál se zvýšenou svorností.

Designové změny Porsche 911 s pohonem všech kol jsou stejné jako v případě základního provedení. Čtyřkolka dostala navíc pruh mezi zadními světlomety. Porsche 911 s pohonem čtyř kol je vzadu o 44 mm širší než varianta s poháněnou jednou nápravou. I verze s pohonem čtyř kol má nové motory a ani v tomto případě nechybí nová dvouspojková převodovka PDK.

Jako poslední prošlo kosmetickou úpravou i provedení Targa, které je charakteristickou specialitou značky. To má opět nová světla i motory včetně nové spojky PDK. Novinkou je standardní pohon všech kol. Model Targa má skleněnou střechu o velikosti 1,54 m2, která se skládá ze dvou dílů.

Posuvný přední díl doplňuje zadní výklopná stěna. Za sedm sekund sklouzne střešní díl pod zadní víko. Otvor ve střeše má velikost 0,45 m2. Nechybí elektrická roleta a tónovaná skla chránící před přehřátím interiéru.

Základní provedení faceliftovaného Porsche 911 se na českém trhu prodává za 2 064 000 korun. Verze s otevřenou střechou je o 270 000 korun dražší. Carrera 4 s pohonem všech kol se začne prodávat 25. října.

Autoři:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz