Poměrové měření: v Itálii o 50 % mrtvých méně

aktualizováno 
Během jediného roku ušetřil poměrový systém měření rychlosti na takto sledovaných úsecích italských dálnic 50 % mrtvých.
Za 60 % smrtelných nehod na dálnicích může podle italských statistik vysoká rychlost

Za 60 % smrtelných nehod na dálnicích může podle italských statistik vysoká rychlost | foto: Profimedia.cz

Italský zpravodajský server la Repubblica zveřejnil výsledky měření nehodovosti na úsecích dálnic, na kterých je instalován systém poměrového měření rychlosti, v Itálii nazývaný "Tutor".

Během jediného roku na nich klesl počet smrtelných nehod o 50 procent, těžce zraněných je méně o 34%. Nehodovost se na těchto úsecích snížila o 22 %.

Výrazné zlepšení přičítá provozovatel italských dálnic právě systému poměrového měření. Podle statistik se na zbývajících kilometrech dálnic, které nejsou takto sledovány, počet usmrcených a zraněných snížil pouze o 6,71 a 11,44 procent, což dokazuje úspěšnost Tutoru.

Jak funguje poměrové měření
Poměrové neboli úsekové měření je metoda určení průměrné rychlosti vozidla v definovaném úseku komunikace.

Délka tohoto úseku je přesně vyměřena (může být řádově od 100 metrů až do desítek kilometrů). Nainstalované zařízení měří dobu průjezdu každého vozidla tímto úsekem.

Výsledkem je požadovaná průměrná rychlost, která se vypočítává podílem délky úseku a doby jeho průjezdu.

INFOGRAFIKA ZDE

Z italských statistik vyplývá, že vysoká rychlost je příčinou 60% smrtelných nehod na dálnicích.

Na modelovém úseku dálnice A14, který je pod dohledem Tutoru, se průměrná rychlost snížila o 16 kilometrů v hodině. Průměrné maximální rychlosti zde klesly o 24 kilometrů v hodině.

V současnosti jsou na Apeninském poloostrově řidiči pod dohledem systému poměrového měření rychlosti na 1120 kilometrech dálnic, do konce roku 2008 to bude 1700 kilometrů. Nejrychleji se po italských autostrádách smí jezdit stotřicítkou

Systém poměrového měření rychlosti funguje na italských dálnicích od 23. prosince 2005. V nejbližší době budou takto kontrolovány další čtyři úseky v severní Itálii. Nově jsou sledovány i některé silnice první třídy, už se montují i kamery pro poměrové měření ve městech.

Tutor, poměrové měření rychlosti

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Najdete na iDNES.cz