Polští policisté přestali rozdávat pokuty, protestují proti pracovním podmínkám

aktualizováno 
V Polsku se teď řidiči mají. Většina těch, kteří jsou přistiženi při rychlé jízdě, dostane místo pokuty jen napomenutí. Jak píše web polské televize TVN, není to tím, že by měli štěstí a natrefili na milého policistu. Je to výsledek protestu proti nízkým platům a špatným pracovním podmínkám.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Domluva je v Polsku, podobně jako to bylo dříve u nás, přípustnou formou potrestání. Pro řidiče je samozřejmě příjemnější než pokuta nebo trestné body. Rozhodnutí záleží výlučně na zasahujícím policistovi. Příslušníci polské dopravní policie tedy aktuálními kroky neporušují žádný právní předpis. Pokuty dávají výhradně za nejtěžší přestupky, které ohrožují ostatní účastníky silničního provozu.

Televize analyzovala i počty pokut, z nichž vyplývá, že od počátku dubna (protest trvá od velikonočních svátků) uložili dopravní policisté pouhých 496 pokut, tedy méně než 20 denně. V prvních třech měsících přitom bylo pokut
27 103, tedy přes 300 denně. Průměr za celý loňský rok byl 414 pokut během každého dne.

Ze statistik je zřejmé, že policisté nepřestali pracovat. Například v minulém týdnu provedli 10 416 kontrol, což je zhruba stejné číslo jako dřív. Dramaticky ubylo jen pokut. Odebrali také 121 řidičáků.

A důvody protestu? Nízké platy a nemožnost služebního postupu. Zdroj televizi řekl, že zná policisty, kteří jsou deset let v platové třídě, kterou dostali po ukončení základního kurzu. Šéfové rovněž na policisty tlačí, aby upravovali statistiky, na čemž záleží proměnlivá složka jejich platového ohodnocení. V praxi to funguje často tak, že na poradě před službou dostanou limit pokut, které mají vybrat, a pokud je nesplní, nedostanou bonusy a čekají je horší služby.

Proti tomu se postavil i jeden z nejvyšších policejních velitelů, generál Szymczyk, ale mnozí jeho podřízení snahy o změnu praxe bojkotují. Nedávno dokonce v jižním Polsku zahájil jeden z místních velitelů disciplinární řízení proti jednomu z policistů, který vyvěsil generálův pokyn na nástěnku.

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Najdete na iDNES.cz