Policie je u méně nehod, pojišťovny jich evidují stále stejně

  9:47aktualizováno  9:47
V porovnání s loňským lednem pražští policisté vyjíždějí k dopravním nehodám o poznání méně. Rozdíl tvoří skoro tisícovka případů.

Ilustrační foto | foto: Jihomoravští hasiči

Není to ovšem tím, že by se ulice náhle naplnily samými neomylnými řidiči, pro které jsou pravidla silničního provozu svatá.

Bourá se stále, ale změnila se pravidla. Přesněji řečeno, změnila je policejní reforma platná od začátku letošního ledna.

Ještě nedávno stačilo, aby se auta na silnici jen mírně "ťukla", a už se muselo čekat, až se v dálce rozbliká policejní majáček a rozezní siréna. Bez policejního protokolu by se totiž peněz od pojišťovny nikdo nedočkal.

Ale teď? "Od 1. ledna tohoto roku nemusí lidé policii hlásit nehodu, kde škoda nepřesáhla sto tisíc korun," vysvětluje šéf pražského dopravního inspektorátu Pavel Švrčula. Podle něj to však zároveň není jediný důvod, proč má teď s nehodami policie méně práce. Podepisuje se na tom prý i počasí a překvapivě také ekonomická krize.

"Je zima, silnice nejsou tak dobře sjízdné a lidé jezdí opatrněji. Navíc se teď méně staví a ve městě se pohybuje méně nákladních aut," zamýšlí se Švrčula.

Aspoň je méně přesčasů

Že by se však dopravní policisté teď začali nudit, odmítá. Alespoň se tak prý trochu vyváží jejich dlouhodobý nedostatek.

"Máme dost starostí s Evropskou unií. K tomu pořádáme řadu bezpečnostních akcí. Tímto opatřením v zákoně se ale hlavně snížilo množství přesčasů," vysvětluje Švrčula. Změnu v zákoně si pochvalují i řidiči.

"Když jsme loni na jaře jeli na hory, bourali jsme. Nešlo o nic velkého. Letos by to bylo mnohem jednodušší. Policii bych ani nevolal. Tehdy jsme na ni čekali přes čtyři hodiny," vzpomíná Václav Martínek.

Takovou dobu už by dnes u svého havarovaného auta neměl strávit nikdo, ani kdyby škoda byla vyšší. "Menší množství případů jistě zkrátí dobu čekání," míní Švrčula.

Policie neví o polovině nehod

Komu však práce neubyla, jsou pojišťovny. Ty mohou potvrdit, že aktuální policejní statistiky už o reálném stavu na pražských silnicích nevypovídají. Naopak. "Ve skutečnosti máme hlášených nehod stále zhruba stejně. Reálně jejich počet výrazně neklesá," říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. Částečně se nesrovnalosti mezi statistikami pojišťoven a policie projevily už loni, kdy byl limit zvýšen poprvé. Na padesát tisíc.

Formulář o nehodě

Ke stažení ZDE

Pokud nevoláte k nehodě policii, je nezbytné sepsat o ní záznam. Nejlépe v podobě Záznamu o dopravní nehodě

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Najdete na iDNES.cz