Poláci budou od příštího roku jezdit po dálnicích stočtyřicítkou

  0:06aktualizováno  0:06
Řidiči v Polsku budou moci od příštího roku jezdit po dálnicích a rychlostních silnicích rychleji.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Rychlostní limit na dálnicích se z dosavadních 130 kilometrů zvýší na 140 kilometrů na hodinu.

Na rychlostních silnicích, jež mají v jednom směru dva jízdní pruhy, auta budou moci nově jezdit místo nynějších 110 kilometrů za hodinu stodvacetikilometrovou rychlostí.

V Polsku je v současnosti necelých 855 kilometrů dálnic a skoro 630 kilometrů rychlostních silnic.

Z polských silnic také budou muset zmizet falešné radary, ve kterých ve skutečnosti není žádné měřící zařízení. Radary budou muset být zřetelně označené a dobře viditelné, budou mít hlavně preventivní význam. Podle internetového portálu onet.pl radary bezpečnost na silnicích nijak nezlepšují, naopak narušují plynulost provozu. Řidiči těsně před nimi prudce brzdí, a mohou tak ohrozit auta za sebou. Jakmile měřící zařízení minou, opět zrychlí.

Policie bude také shovívavější v případech, kdy řidič o něco překročí povolenou rychlost. Zatímco nyní je tolerance pět kilometrů za hodinu navíc, nově se zvýší na deset kilometrů za hodinu.

Polské silnice patří k nejnebezpečnějším v Evropě. Mohou za to hlavně neukáznění řidiči, kteří nedodržují předepsanou rychlost ani jiné předpisy.

Ve velmi špatném stavu je zatím také značná část polských silnic.

Autoři: ,
Témata: jízdné, Radar

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Caterpillar 307 C guma (7.2t
Caterpillar 307 C guma (7.2t

r.v. 2008, naj. 6 277 km, diesel
762 300 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz