Poláci budou od příštího roku jezdit po dálnicích stočtyřicítkou

  0:06aktualizováno  0:06
Řidiči v Polsku budou moci od příštího roku jezdit po dálnicích a rychlostních silnicích rychleji.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Rychlostní limit na dálnicích se z dosavadních 130 kilometrů zvýší na 140 kilometrů na hodinu.

Na rychlostních silnicích, jež mají v jednom směru dva jízdní pruhy, auta budou moci nově jezdit místo nynějších 110 kilometrů za hodinu stodvacetikilometrovou rychlostí.

V Polsku je v současnosti necelých 855 kilometrů dálnic a skoro 630 kilometrů rychlostních silnic.

Z polských silnic také budou muset zmizet falešné radary, ve kterých ve skutečnosti není žádné měřící zařízení. Radary budou muset být zřetelně označené a dobře viditelné, budou mít hlavně preventivní význam. Podle internetového portálu onet.pl radary bezpečnost na silnicích nijak nezlepšují, naopak narušují plynulost provozu. Řidiči těsně před nimi prudce brzdí, a mohou tak ohrozit auta za sebou. Jakmile měřící zařízení minou, opět zrychlí.

Policie bude také shovívavější v případech, kdy řidič o něco překročí povolenou rychlost. Zatímco nyní je tolerance pět kilometrů za hodinu navíc, nově se zvýší na deset kilometrů za hodinu.

Polské silnice patří k nejnebezpečnějším v Evropě. Mohou za to hlavně neukáznění řidiči, kteří nedodržují předepsanou rychlost ani jiné předpisy.

Ve velmi špatném stavu je zatím také značná část polských silnic.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: jízdné, Radar

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz