Čekání na přezutí na zimní pneumatiky se prodloužilo až na tři týdny

  14:32aktualizováno  14:32
Chladné počasí, vyhlídka na první sněžení i blížící se listopad prodloužily čekací doby v pneuservisech na přezutí na zimní pneu. Běžně si motoristé počkají pět až šest pracovních dnů, ale ve velkých městech to mohou být dva až tři týdny. V Praze pneuservisy objednávají na 14 dnů dopředu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ADAC

Ceny přezouvání se zvýšily zhruba o desetinu. Vyplývá to z informací prodejců a pneuservisů.

Od 1. listopadu musí mít auta nazuté zimní pneumatiky, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza, případně lze vzhledem k povětrnostním podmínkám jejich výskyt předpokládat. Zimní sezona trvá do konce března.

Podle ředitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera se motoristé primárně řídí podle listopadového termínu. Oproti minulému týdnu se poptávka po výměně ztrojnásobila. „Naše partnerské pneuservisy musejí přidávat víkendové termíny, přesto se například v Praze pohybuje čekací lhůta na úrovni 14 dnů. V časech mezi 16:00 a 17:00 jsou to ale i více než tři týdny,“ dodal.

Průměrná doba čekání v pneuservisech Auto Kelly je nyní pět až šest pracovních dnů, ale podle ředitele marketingu Michala Knora je potřeba počítat s tím, že změna počasí, která vytíženost pneuservisů významně ovlivní, bude mít dopad i na čekací dobu. „Obecně platí, že řidiči začínají řešit přezutí na zimní pneu, jakmile teplota na přelomu října a listopadu klesne pár dní po sobě pod sedm stupňů Celsia, protože je známo, že letní pneumatiky začínají tuhnout, a tak ztrácejí svou účinnost a bezpečné jízdní vlastnosti,“ podotkl. Nejprodávanější rozměr pneumatik je podle něj 195/65R15.

Test zimních pneumatik

Čeká vás nákup nových zimních pneumatik? Řiďte se podle toho, jak se jednotlivé modely chovají na sněhu, ledu nebo mokrém studeném asfaltu. Letos si za zimní gumy raději trochu připlaťte. Dva levnější modely v aktuálním testu německého autoklubu ADAC pro zimu 2018 zcela propadly (více zde).

Pneuservisy stejně jako jiná odvětví trpí nedostatkem kvalitních pracovních sil. To spolu s dlouholetou stagnací cen v předchozích letech znamená, že si řidiči na výměnu 15palcových pneumatik musí připravit zhruba 800 korun. Ve velkých městech jako Praha nebo Brno jsou ceny ještě o něco vyšší.

V případě přezutí na zimní pneumatiky by se řidiči měli řídit takzvaným pravidlem čtyř. To znamená, že je nutné měnit vždy všechny čtyři pneumatiky, které by měly být v provozu maximálně čtyři roky a jejich dezén by měl mít hloubku minimálně čtyři milimetry.

Autoři: ,

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Uměle vyrobené ojetiny jsou šancí pro ty, kteří nechtějí čekat

Ilustrační snímek

Američané se nejdřív zbavují Mercedesu typu C, v Česku najdete jako nejmladší ojetiny v bazarech modely Škoda Karoq,...

Další z rubriky

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

V Česku hledají náhradu za ropu. Testuje se palivo ze dřeva a slámy

Laboratoře Unipetrolu vyvinuly biopalivo z dřevní štěpky

Biopaliva z dřevní štěpky, ale také třeba z pilin, slámy nebo řas mohou být jako biosložka druhé generace v blízké...

VIDEOKURZ: Číňané školí české řidiče. Ukazují, jak správně zipovat

Skoro dokonalé použití pravidla zipu

Pravidlo, které řidičům předepisuje, že se mají sjíždět do jednoho pruhu na přeskáčku, platí v Česku skoro dvacet let....

Najdete na iDNES.cz