Čekání na přezutí na zimní pneumatiky se prodloužilo až na tři týdny

  14:32aktualizováno  14:32
Chladné počasí, vyhlídka na první sněžení i blížící se listopad prodloužily čekací doby v pneuservisech na přezutí na zimní pneu. Běžně si motoristé počkají pět až šest pracovních dnů, ale ve velkých městech to mohou být dva až tři týdny. V Praze pneuservisy objednávají na 14 dnů dopředu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ADAC

Ceny přezouvání se zvýšily zhruba o desetinu. Vyplývá to z informací prodejců a pneuservisů.

Od 1. listopadu musí mít auta nazuté zimní pneumatiky, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza, případně lze vzhledem k povětrnostním podmínkám jejich výskyt předpokládat. Zimní sezona trvá do konce března.

Podle ředitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera se motoristé primárně řídí podle listopadového termínu. Oproti minulému týdnu se poptávka po výměně ztrojnásobila. „Naše partnerské pneuservisy musejí přidávat víkendové termíny, přesto se například v Praze pohybuje čekací lhůta na úrovni 14 dnů. V časech mezi 16:00 a 17:00 jsou to ale i více než tři týdny,“ dodal.

Průměrná doba čekání v pneuservisech Auto Kelly je nyní pět až šest pracovních dnů, ale podle ředitele marketingu Michala Knora je potřeba počítat s tím, že změna počasí, která vytíženost pneuservisů významně ovlivní, bude mít dopad i na čekací dobu. „Obecně platí, že řidiči začínají řešit přezutí na zimní pneu, jakmile teplota na přelomu října a listopadu klesne pár dní po sobě pod sedm stupňů Celsia, protože je známo, že letní pneumatiky začínají tuhnout, a tak ztrácejí svou účinnost a bezpečné jízdní vlastnosti,“ podotkl. Nejprodávanější rozměr pneumatik je podle něj 195/65R15.

Test zimních pneumatik

Čeká vás nákup nových zimních pneumatik? Řiďte se podle toho, jak se jednotlivé modely chovají na sněhu, ledu nebo mokrém studeném asfaltu. Letos si za zimní gumy raději trochu připlaťte. Dva levnější modely v aktuálním testu německého autoklubu ADAC pro zimu 2018 zcela propadly (více zde).

Pneuservisy stejně jako jiná odvětví trpí nedostatkem kvalitních pracovních sil. To spolu s dlouholetou stagnací cen v předchozích letech znamená, že si řidiči na výměnu 15palcových pneumatik musí připravit zhruba 800 korun. Ve velkých městech jako Praha nebo Brno jsou ceny ještě o něco vyšší.

V případě přezutí na zimní pneumatiky by se řidiči měli řídit takzvaným pravidlem čtyř. To znamená, že je nutné měnit vždy všechny čtyři pneumatiky, které by měly být v provozu maximálně čtyři roky a jejich dezén by měl mít hloubku minimálně čtyři milimetry.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Najdete na iDNES.cz