Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

aktualizováno 
Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v současnosti motoristé počkají mnohde pět až sedm dní. Vyplývá to z údajů pneuservisů a prodejců pneumatik.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Česká asociace asistenčních služeb

V polovině listopadu nemělo na zimní pneumatiky přezuto zhruba 20 procent řidičů. Důvodem bylo teplé počasí, které je nenutilo přezouvat. Zimní pneumatiky jsou povinné od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek.

„Vzhledem k průběhu předchozích let měly mít pneuservisy v těchto dnech často již volnější pracovní režim. Místo toho přišla nárazově vlna zákazníků, které překvapilo chladné počasí a první sníh. Největší zájem o přezutí byl letos jako vždy na přelomu října a listopadu. Pneuservisy však nyní stále registrují zhruba dvojnásobnou poptávku v porovnání s předsezonním obdobím,“ uvedl ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Podle Michala Knora z Auto Kelly sice napadl první sníh, ale ten rychle roztál. „Zájem opozdilců na přezutí se na telefonních linkách servisů sice projevil, ale nešlo nijak o dramatický nárůst. Předpokládáme tedy, že čekací doba se výrazně neprodloužila, maximálně o jeden den,“ podotkl.

Nejčastějším zimním pláštěm je tuzemský Barum Polaris 5, který má zhruba pětinový podíl na trhu. Češi však nejsou zaměřeni pouze na nízkou cenu, vyžadují pro sebe i dostatečnou porci bezpečí, což potvrzuje dlouhodobá obliba prémiových značek jako Continental, Michelin nebo Nokian. Do popředí se tlačí belgický Uniroyal s pláštěm MS plus 77, který se zařadil mezi patnáct nejprodávanějších zimních pneumatik v ČR.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz