Elektromobily nejdou na odbyt tak, jak si automobilky malovaly v grafech na firemních poradách, a tak musely rychlost přechodu na plnou elektromobilitu výrazně přehodnotit. Spolu s tím se více soustřeďují na plug-in hybridy.
Mnozí je velebí za jejich univerzálnost a schopnost vyjít vstříc rozličným potřebám, jiní naopak poukazují na to, že si berou to nejhorší z obou světů. Tedy že si vozí spalovací i elektrický motor a baterie, a jsou tedy těžší, ale též servisně náročnější a také dražší než spalovací či hybridní verze. Většinou mají menší palivové nádrže, jejich méně používané kotoučové brzdy hnijí a palivo s biopříměsí po delší době degraduje. Navíc, pokud auto několik měsíců stojí, hrozí poškození trakční baterie.
Plug-in hybridy nejsou v praxi o nic méně ekologické než jejich benzinové protějšky, neboť jezdí plně elektricky v průměru méně často, než se předpokládá. A tak se pravidla zpřísní.