Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také protlačit k dalším automobilkám, vyhrál. Elektřina je také klíčem k tomu, jak ušetřit na pokutách za vysoké emise. Všichni ovšem vědí, že následující roky budou tvrdé. „Bude to darwinovský výběr,“ říká šéf Seatu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Elektro auto je pouze politická věc. Automobilky to podle mě ví moc dobře.

Je to dražší jako normální auto, nemá to takový dojezd jako normální auto a v současné době to nelze ani nikde nabíjet. (nedávno v létě se řešilo na ČRO, že je velký problém když se zapojí X klimatizací do sítě (energetikům to dělá vrásky)), nedovedu si proto představit, že se zapojí v 18 hodin večer třeba 1000 elektro aut na sídlišti.

Elektroauta jsou prostě jen vlhký sen rudozelených socialistů.

Osobně zůstávám u osvědčeného dieselového motoru (mám větší nájezd takže benzín se nevyplatí).

1 1
možnosti

Pochopil jsem to takto. Automobilky nesplní limity. Odvedou pokuty do EU. Tím budou mít malý zisk a neodvedou daně. Stát tedy nepřispěje do fondů EU, protože nevybere tolik daní. Ještě se stane, že automobilka bude krachovat a stát potažmo EU bude muset začít dotovat automobilky, aby se zachovala pracovní místa.

Prostě se budou přehazovat peníze, ale dokud nevzniknou nové technologie na akumulátory, tak ty elektromobily nebudou prodejné.

0 0
možnosti

"Sand in Getriebe" je úsloví, a tedy se nepřekládá doslovně, nýbrž odpovídajícím úslovím. To je v tomto případě "písek v soukolí".

0 0
možnosti

Elektrovozíky jsou jasným útokem na osobní mobilitu a následně na další osobní svobody. Nenechme se několika neschopnými ovládat a nenechme si to líbit.

2 3
možnosti

R35e68n65é 31H44a36l26l42a

17. 9. 2019 16:30

Co to meleš? Kdo Tě nutí si to koupit?

1 0
možnosti

Ono to asi dopadne takto:

Ohromné dotace na elektroauta z našich daní.

Výstavba nabíjecích stanic za účasti státu z našich daní.

Zatížení spalovacích motorů vysokou daní. Omezení vjezdu.

Zdražení elektřiny celoplošně.

Výměna baterie po 8 letech v režii jejich majitelů.

Omezení individuální mobility.

Vymýcení otevřené společnosti.

Diktatura.

3 0
možnosti

Sorry, ale individuální mobilita nevznikla s autem a tedy s ním ani nezanikne.:-P

3 1
možnosti

Nejen že přichází doma imobilní, blíží se doba, kdy automobilky budou postupně krachovat, protože investice do vývoje a výroby elektrovehiklů jsou astronomické a z prodejů nadšencům a pár státním institucí (co to dostanou befelem) to nezaplatí. Každý normální se bude zdráhat si toto pořídit. Zvlášť, když pro masivní nárůst elektromobilů není plánováno žádné rozšiřování elektráren a přenosové soustavy. Důsledek - pád automobilek přivodí nezaměstnanost, dramaticky zvýší sociální dávky při současném výpadku daní od automobilek a jejich dodavatelů. Společnost celkově dramaticky zchudne.

Následující dva roky vidím na pořízení spolehlivého dieslu (tedy netuším, co by spolehlivostí nahradilo Octavii I) a vyčkávání, co se společností toto šílenství provede.

1 3
možnosti

R17e69n45é 43H18a49l98l14a

17. 9. 2019 16:21

A proč si nekoupíte normální auto? Věřte, že jsou mnohem spolehlivější auta než Octavia v dieslu. Navíc elektrické auto Vám vnucuje VW, jsou i jiné značky. Nulové emise jsou až 2050 a to už pravděpodobně nebudete řídit a pokud ano, tak třeba vodíkové auto. To by mělo vyhrát, protože se to více blíží pojetí života, jaký nyní vedeme.

0 0
možnosti

To je materiál. EU vydává nesmyslné limity, tlačí automobilky do elektriky a ty zase tlačí na vlády zemí aby stavěly pro tyhle zhovadilosti infrastrukturu. Všechno to zaplatí ti blbečci, kterým nakonec nařídí si ten krám koupit povinně.

5 3
možnosti

R37a59d77e88k 50H10o84d21a76ň

16. 9. 2019 14:21

Ten argument pana Luca de Meo je poněkud ohraný. Když smartphony začínaly, byly skutečně drahé, jenže šlo o technologický problém u kterého se předem vědělo, že cena půjde dolů - díky Moorovu zákonu, a díky masové výrobě.

Jenže u elektromobilů je tohle problém: karoserie i interiér se dělají i pro spalováky v masové výrobě a v zásadě se tam toho moc nemění, rozhodně ne nic co by způsobilo dramatický pokles ceny. Zůstává elektropohon a akumulátor, přičemž elektropohon žádným dramatickým poklesem ceny neprojde ani u té masovky, a jediná možnost je tak cena akumulátorů. A ta jakkoli jemně klesá, jsou to jednotky procent ročně. A ty navíc místo aby auto zlevnily jsou většinou vynaložené na to, aby se prodlužoval nájezd. A k tomu se přidává legislativa vyžadující různé "asistenty" což samozřejmě zdražuje celek kvůli nutnosti dalších čidel a procesorů. A hlavně ceny náhradních dílů. Rozsekat dnes přední sklo už není jen o té tabuli, ale i o snímačích značek atd. Buchnout předek znamená měnit čidla a tak dále.

12 1
možnosti

R10a98d92e47k 79H49o96d57a94ň

16. 9. 2019 14:37

Navíc ona ta idea že 80 % lidí dá za auto 20k nebo víc, 50 % 30k nebo víc - moc pěkný, jenže on jaksi Ford S-max za 24k eur je trochu jiná kategorie, než ID3 co "startuje" na 30k.

5 0
možnosti

Když budu chtít ušetřit koupím Dacii za nějakých 200 tisíc, dojede všude a nabito má za 1 minutu. Ve firmě máme jednu letitou Dacii v provedení van, stála míň než 200 tisíc najeto má více než 200 tisíc a ještě něco najede. Optimální investice.

7 1
možnosti

R49a40d63e61k 75H79o82d60a63ň

16. 9. 2019 14:22

No, jen teda jet v tom po dálnici člověka tak trochu vrací do éry Škody 120 GLS - kravál k sebevraždě.

1 3
možnosti

R47e56n74é 74H39a33l87l39a

16. 9. 2019 14:08

Já nevím, kde pořád chodíte na to, že se tak chová EU? Já vidím, že se tak chová hysterický VW. To on Vám vnucuje milion variant téhož a je závislý na prodejích v EU a Číně. No a teď se nám už hodně dlouhou dobu snaží vnutit svůj elektromobil. Japonci jdou jinou cestou a jsou relativně v klidu. A já si třeba myslím, že cesta Mazdy a Toyoty je správná a zvítězí.

3 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...