Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O91n59d46ř79e91j 36K17r76y65š58t10o87f 6623431

My Vás ty elektroauta kupovat naučíme i kdyby jste měli zadlužit své potomky i vnuky - do konce života-

+31/−1
doporučit
16.9.2019 5:27

M73i94r37o42s37l69a19v 17M13e22d 3604696

Tak jestli elektrická Škoda Citigo má stát 430 korun (jak se píše v článku), tak si pro ní dojdu, dovezu jí domů, uříznu jí střechu a udělám si z ní na zahradě takovej velkej stylovej květináč. Teď ale vážně - Je mi skoro 60 a počítám, že já to ještě nějak dojezdím. Kdo je ale mladší, tam bych to už moc růžově neviděl ("experti" plantají o době elektromobilní, jenže to spíš vypadá, že přijde doba imobilní).

+30/−1
doporučit
16.9.2019 8:37

P76a13v27e27l 55B49ř29e26z78i88n70a 2492513301155

Na rozdíl od příznivců ekonáboženství nejsem přesvědčen, že by elektroauta byla budoucností. Spíš je to slepá vývojová cesta, která z mnoha důvodů musí narazit, přesto se dnes EU chová tak, že je to "jediná správná cesta". Skutečně je na planetě dostatek zdrojů pro výrobu obrovského množství baterií? Nezatíží náhodou jejich výroba a následná likvidace planetu víc, než provoz elektoauta přinese? Je k dispozici několik TW výkonu, aby bylo ty milióny aut čím pohánět? Není a kdyby se náhodou měla nějaká elektrárna stavět, budou stejní ekošílenci brojit proti ní. Dostane se ta elektřina (která není) k nabíjecím místům? Nedostane, protože investice do distribučních soustav budou nákladné a je to běh na dlouhou trať. A za takové situace, tlačit elektroauta politicky prostřednictvím pokut automobilkám (do značné míry živícím EU), zákazů a omezování spotřebitelů, je cesta do pekla. Zvlášť, když úspěch elektromobility stojí na tom, aby takový spotřebitel dobrovolně vysázel podstatně vyšší částku za horší auto. Lepší na to nemyslet, jenže neuplyne den, aby se na člověka nevalila nějaká "optimistická" zpráva z tohoto oboru.

+54/−6
doporučit
16.9.2019 6:32

J23i38ř28í 94S51c66h59m92i64d45t 5490383704695

Nyní se najíždí na zvyšování daní na plyn a uhlí, což mnohé povede k tomu, aby si pořídili topení na elektřinu a až pojedeme na tu elektřinu a rozmůžou se eauta, tak nám navalí daně na elektřinu a těžko půjde odlišit tu do auta, od té domácí, takže to zdaní vše a v celkové spotřebě elektřiny si zase pěkně stát vykompenzuje ztrátu daní z PHM, takže bych se moc neradoval z levného provozu eaut;-).

+28/−1
doporučit
16.9.2019 8:10

T58o31m75á69š 83S33v94o25b95o80d95a 5709443864338

Auto v osobním vlastnictví se stane luxusem. Trend je jasný.

+23/0
doporučit
16.9.2019 7:39

P74a21v63e47l 98K68u65d82r16n46a 2417578177751

To bude primo Kulturni revoluce a Velky skok v jednom ekobaleni. Jen aby ty krasny myslenky zase nezkazili nejaky lidi (zakaznici). Pak uz nezbyde nic jineho, nez aplikovat Stalinovo "neni clovek, neni problem".:-/

+21/0
doporučit
16.9.2019 6:17

P60e94t56r 64M79i38c60h10a79l 2910974381522

Elektromobily je třeba začít prodávat? A komu, těm pár nadšencům? Nebo to chce někdo dotovat? Nebo jako v pokřiveném Norsku vyhnat daněmi cenu normálních aut na úroveň elektra?

+29/−2
doporučit
16.9.2019 6:58

J53i93ř10í 35T70e77p95r 4937100625145

Čímpak dojíždějí elektroúředníci do Bruselu? Dieselama? Letadlem?

Speciálně oni by měli jezdit v autech na baterky. Povinně prodat jejich služební diesely, nakoupit auta na baterky (a jako bonus bych je nechal rozdíl v ceně doplatit ze své kapsy).

+22/−1
doporučit
16.9.2019 6:40

P94e57t94r 82S76t11e27j50s87k77a63l 6321876947

http://www.hybrid.cz/nejprisnejsi-emisni-kriteria-splni-i-diesely-tvrdi-mercedes

Zlatej disel, na ten clovek ujede i pres 1000Km na jedno natankovani, ne jak u zastrcek, kde zalezi na tom, jestli je teplo nebo zima, mam li pustene svetlo a klima a dojezd lita jak kolotoc na Matejske.

Elektrokary, jsou v soucasnosti jen auta pro snoby, v prakticnosti se klasikum nevyrovnaji.

+15/0
doporučit
16.9.2019 8:32

R83a90d76i20m 40S34v86o97b88o73d83a 9773939876622

ja bych zavedl pravidlo, ze jakykoliv zakon by se nejprv aplikoval po dobu jednoho roku pouze na poslance, ktery ho schvalili. Modra zona? vsechny ulice kde ziji poslanci tak namalovat na modro.

snizeni rychlosti na nejakem useku silnice? platne pouze pro schvalovatele

nizkoemisni zona? platne pouze na poslance bez ohledu, jake auto maji atd.

+13/0
doporučit
16.9.2019 9:13

P17e49t89r 26P59o70s78p75í55š14i31l 4968244616516

K tomu, aby se elektromobily začaly prodávat, musí vzniknout ekonomický smysl si je pořídit. Když uvážím, že máme v rodině jako druhé auto benzínového prcka, co spotřebuje do 5 litrů benzínu na 100 a měsíčně ani nevyjezdím benzín za 1000 Kč (což představuje cca 600- 700 km měsíční nájezd), tak těch 200 tisíc Kč, o co stojí to E-Citigo více, projedu tak za 17 let a to nepočítám cenu elektřiny za dobíjení. Takže je to zatím ekonomický nesmysl.

+12/0
doporučit
16.9.2019 9:35

P35a53v21e56l 16K55ř17í97ž 8267711370849

Už jen z diskuse je jasně vidět, že závádění elektromobilů je velmi problematické. Pro někoho, kdo jezdí pár kilometrů denně je to asi výhodné, ale na delší trasy elektromobil jisté komplikace přináší. Cenová výhodnost je také docela sporná a to stejné lze říci o ekologické výhodnosti.

Ideální je nechat tomu přirozený vývoj což by bylo nejprospěšnější jak pro lidt, tak pro přírodu. Jenže EU tlačí a bude tlačit na limity a celý problém spíš zvětší.

+10/0
doporučit
16.9.2019 13:09

P27e70t95r 77B21á53č66a 8205836755685

I kdybych mel jezdit trabantem, tak me nikdo nikdy nedonuti abych si ten elektricke kram poridil.

+10/0
doporučit
16.9.2019 12:25

J80i54ř93í 73T26e49p60r 4587400935665

A6 vy hoří 4 kancelářké budovy nebo nákupní centra, protože v podzemních garážích začal hořet neuhasitelný elektrovehikl, tak pak jsem zvědav na ty plamenné řeči o tom, že všichni musíme mít auta na baterky.

+10/0
doporučit
16.9.2019 6:37

R76a68d25e51k 61H19o95d91a82ň 9706527711623

Ten argument pana Luca de Meo je poněkud ohraný. Když smartphony začínaly, byly skutečně drahé, jenže šlo o technologický problém u kterého se předem vědělo, že cena půjde dolů - díky Moorovu zákonu, a díky masové výrobě.

Jenže u elektromobilů je tohle problém: karoserie i interiér se dělají i pro spalováky v masové výrobě a v zásadě se tam toho moc nemění, rozhodně ne nic co by způsobilo dramatický pokles ceny. Zůstává elektropohon a akumulátor, přičemž elektropohon žádným dramatickým poklesem ceny neprojde ani u té masovky, a jediná možnost je tak cena akumulátorů. A ta jakkoli jemně klesá, jsou to jednotky procent ročně. A ty navíc místo aby auto zlevnily jsou většinou vynaložené na to, aby se prodlužoval nájezd. A k tomu se přidává legislativa vyžadující různé "asistenty" což samozřejmě zdražuje celek kvůli nutnosti dalších čidel a procesorů. A hlavně ceny náhradních dílů. Rozsekat dnes přední sklo už není jen o té tabuli, ale i o snímačích značek atd. Buchnout předek znamená měnit čidla a tak dále.

+12/−1
doporučit
16.9.2019 14:21

P14e28t29r 14V35e28s83e40l81ý 7854115724408

Jen se obávám, že auta s klasickým pohonem zatíží takovýma daněma, že se auto stane luxusem. Na e-auto většina lidí mít nebude a na auto s klasickým pohonem tím tuplem.

+11/−1
doporučit
16.9.2019 9:03

R85o36b53e31r96t 21M45a65t22u64l83a 8547769966935

Ono se, ale prodává docela špatně něco co lidi nechtějí a navíc na to ani nemají peníze. Můžete je sice donutit do chtít tak jak to udělali v Norsku, ale tam je průměrná mzda 150 tisíc takže na to vydělají za rok. Tenhle způsob ovšem nikdy nebude fungovat tam, kde na to budou lidi vydělávat 10 let...

+9/0
doporučit
16.9.2019 12:31

J42i24ř59í 83S61c20h12m72i76d97t 5530223744615

Masové rozšíření bude muset být zřejmě vynuceno státy daňovou a dotační politikou, protože vlastnostmi a cenou ve férovém konkurenčním prostředí nemají zatím šanci. Takže mít auto bude větší finanční zátěží, než doposud a tak nejspíše na auto dosáhne méně lidí. Zatím to povede k tomu, že si budou mnozí udržovat své staré auto co nejdéle v provozu. To ovšem může stát znepříjemnit několika způsoby až úplným zákazem provozu.

+9/0
doporučit
16.9.2019 7:55

J50a50n 41V21e79l32e93k 2296528845257

A stále to stejné: Jak donutit lidi utratit 200 tisíc navíc za elektromobil, tak aby nekupovali auta s klasickým motorem? Tady to vypadá, že automobilky jsou v pasti.

+10/−2
doporučit
16.9.2019 12:26

R27o40b16e16r82t 48B23e63s10t84a 9147889169396

Dělal jsem u WV, že elektrická auta jsou v masovém měřítku nesmysl, tam vědí všichni. A věděj to lidi všude. Jen ti z Bruselu jsou jaksi vedle. Jako obvykle. Na www.windy.com najdete pod lištou kvalita ovzduší pravé viníky znečistení Země.

+11/−3
doporučit
16.9.2019 13:18

I26v36o 51J90a21n93á47č67e67k 8673523181912

Proč by si bohatší měli kupovat dražší, ale zato horší auta?

+9/−2
doporučit
16.9.2019 10:33

Z36d55e61n31ě43k 36P88a42v67l26i57š 8585660476

Když budu chtít ušetřit koupím Dacii za nějakých 200 tisíc, dojede všude a nabito má za 1 minutu. Ve firmě máme jednu letitou Dacii v provedení van, stála míň než 200 tisíc najeto má více než 200 tisíc a ještě něco najede. Optimální investice.

+7/−1
doporučit
16.9.2019 14:19

L15i90b23o36r 86M41o35u74č43k86a 1898367585722

prodavat bez dotaci!!

+6/−1
doporučit
16.9.2019 6:24

D36a29v21i68d 25K79n55a20p90e91k 8777424546185

Elektřina je také klíčem k tomu, jak ušetřit na pokutách za vysoké emise

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/platforma-elektromobil-volkswagen-id3-frankfurt-autosalon-meb-brouk-bosch.A190913_141806_automoto_fdv

To vystihuje totalitní myšlení celé EU. Prosazovaná technologie nefunguje a není o ni zájem? Napálíme daň nebo pokutu těm, kteří používají jinou než tu prosazaovanou námi. V příštím kole to nebudou pokuty, ale rovnou vězení, koncetráky a popravy.

+8/−3
doporučit
16.9.2019 11:18

J81i98r62i 58V53a77l89e18k 4113297474273

Elektroauta jsou pro Němce nevýhodná, pro nás drahá, ale třeba pro Rumuny (průměrný plat cca 600€) znamenají zákaz jízdy úplně.

Ale je pravda, že v EU musíme myslet především z pohledu Němců a Francouzů a pak uprchlíků...

+7/−3
doporučit
16.9.2019 13:16

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Audioknížka o životě Jeana-Paula Belmonda, vyprávěná Jiřím Krampolem. Zcela zdarma

Jiří Krampol daboval Belmonda ve 28 filmech a jeho hlas je tak s tímto hercem téměř neoddělitelně spojen. Stylově tedy...

Premium

Červenobílý život na hraně. Čína se zlobí, Tvrdík i celá Slavie trnou

Žádná legrace to není. Aspoň pro slávisty určitě ne. Sám prezident republiky naznačil, že do slavného fotbalového klubu...

Najdete na iDNES.cz