Čtvrtek 29. července 2021, svátek má Marta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. července 2021 Marta

Diskuse k článku

Piëch o Dieselgate: Vedení VW o „cinknutých“ TDI vědělo

Bývalý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch tvrdí, že někteří členové rady měli informace o manipulacích firmy s testy emisí ve Spojených státech již v březnu 2015, tedy zhruba půl roku před tím, než to odhalily americké úřady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O24d42s81t85r40a76n75ě49n30ý 85U82ž16i91v68a28t58e63l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
13.2.2017 18:37
Foto

J50a26n 41T41a53r21a58b64a 4966836309639

Despota je patrně postižen totálním ubýváním soudnosti. Jeho nenávist k týmu Winterkorna je daleko silnější, než zdravý rozum a zachování hodnoty akciového balíku. Takže dál pindá ač by ve svém vlastním zájmu měl raději držet mordu.

0/0
13.2.2017 18:31
Foto

P49e47t80r 42Č41e57r31m47á53k 9928365619980

Piech určitě ztrátou soudnosti netrpí, právě naopak, velmi dobře ví co dělá a proč to dělá. R^

0/0
13.2.2017 22:19
Foto

J95a11n 39T73a37r73a49b71a 4486426629629

Jako že by se mu podařilo rozsekat napadrť Niedersachsen zlatou akcii, která je jak Hopkirk (existuje jen někdy, pro soudy je popírána)? To se mu nepodaří. Teď už to na mě opravdu dělá dojem, že nezvládá svou mstu za Winterkornovo převzetí moci. OK, využil znehodnocení akcií, ostatně už předtím se podílel na přesně opačném akciovém peaku, ale moc už není co kupovat, ani by tím nijak vlivově neposílil.. Jen těch zlatých 21%, které oficiálně neexistují a ty nejsou na prodej.

0/0
13.2.2017 23:40
Foto

P60e69t31r 33Č31e43r91m54á84k 9808475129720

Tímto krokem jistě Sasko nevyřadil, to je skutečně problém na delší běh (a svým způsobem zázrak kterak to v dnešní EU může vůbec existovat), ale posílil svou pozici v rámci holdingu Porsche SE, tedy v rámci rodinných klanů - kde je to skutečně těsné o pár akcií a každá (i drobná) změna má velký význam, což koneckonců souvisí i s Winterkornem - ten žádnou moc nepřevzal(ani nemohl, byl to vždy jen Piechem dosazený manager), pouze si v nějakém okamžiku zajistil podporu pro setrvání ve své funkci i bez Piecha, což se mu velmi nevyplatilo. Takže kombinace faktorů posílit svůj vliv a zbavit se soupeře jistě smysl dává.

0/0
14.2.2017 16:43
Foto

J59i20ř95í 21D19v56o89ř78á42k 5575209280898

Specifikace testů jsou jasně nastaveny. Možná je jiné značky zvládou splnit jenom v určitých podmínkách.Ale VW nikdy mimo zkušební stolici. Neznám přesně detailní zprávu . Alo troufnu si tvrdit, že WV šel k těmto testům, stejným spůsobem, jako ostatní značky( přelepené mezery na karoserii,jiná geometrie kol. Přehuštěné pneumatiky,speciální oleje v motoru, převodovce, ....... . Ale ostatním značkám stačily pouze mezery ve specifikaci. Ale VW , protože se dal na "levnější " cestu PD, musel použít vědomí podvod. A v německé firmě,která bývá tak akurátní, že bez svolení vedení si nemůžeš ani ( vypustit metan)?? Že by o tom vedení nevědělo ??

0/−1
9.2.2017 18:43
Foto

P69e20t79r 91Č10e15r27m79á80k 9868105249320

S první částí naprostý souhlas - k homologačním testům chodí auta upravená ať se jedná o jakoukoliv značku, liší se jen detaily v tom na jaký způsob se primárně soustředí. VW to nedělal jinak.

Ale druhá část je mimo realitu - problém se týká jen CR motorů, PD nikoliv. Otázka vědomosti podvodu je samozřejmě k diskuzi - usa sice uznává nedc, ale pro homologaci požaduje i další podklady (v těch byl ten problém), a do jaké míry to bylo úmyslné zatajení a do jaké pouze ignorace odlišností legislativ, toť otázka.

+1/0
9.2.2017 19:08
Foto

J59i44ř16í 23D25v62o37ř10á76k 5625529600388

Ale to je ten problém. Zatímco ostatní značky šli cestou CR, VW zůstaval u PD . Ty roky testování, vývoje, omylů prostě chybý.

0/−1
9.2.2017 19:27
Foto

P84e72t83r 28Č22e20r14m40á72k 9808745919790

Problém to nebyl, VW vsázel logicky na to lepší dokud to šlo, a když kvůli emisním limitům přešel na CR, tak začal používat už ty aktuální verze které měla i konkurence. Takže v tom příčina není.

+1/0
9.2.2017 21:30
Foto

P42e84t92r 78T32y95č95k86a 6965552719282

Vw pouzival PD motory tak do roku 2009. A tech se to netyka.

0/0
9.2.2017 21:38
Foto

J41a57n 89T88a92r57a37b41a 4706296539959

No netýká se jich to ovšem proto, že v té době neplatila EURO5, která je základem problému.

0/0
13.2.2017 18:32
Foto

P61e74t88r 19Č90e85r62m41á31k 9448295529170

Tak Piech je starý lišák, o problému v USA se vědělo už více jak rok a půl předtím než pak ta pseudokauza byla vpuštěna do mediálního světa, v prosinci 2014 už si dokonce EPA vynutila svolávací akci, takže času na všechno bylo víc než dost, a jestliže v tu chvíli zdánlivě neměl trumfy v rukou a skutečně se nározově se svým "stínem" Winterkornem rozešel a následně sám odstoupil z nejvyšší pozice v koncernu ještě předtím než to vypuklo, tak to bylo velmi prozíravé rozhodnutí. Zatímco Winterkor má dneska starosti a jako topmanager má už navždy škraloup, Piech spokojeně sedí doma, nakoupil levně akcie VW a sleduje jak se z VW stala největší automobilka světa. R^

0/0
9.2.2017 16:55
Foto

J96a39n 56T63a51r86a26b21a 4106796629239

To jistě, jenže teď už další krom pár stěků nekoupí, tak by bylo lépší mlčet a neznehodnocovat ty co už má.

0/0
13.2.2017 18:35
Foto

P50e79t33r 46Č60e18r23m40á96k 9268575169860

Jak jsem napsal - jejich rodinám nejde o krátkodobou spekulaci, ale o dlouhý časový horizont (koneckonců to trvá už od konce 2.sv války), takže nějaké drobné zakolísání samotné hodnoty akcie jim zas tak nevadí, když celkově koncern roste a je největší na světě.

0/0
13.2.2017 22:18
Foto

J94a21n 91T39a95r96a37b47a 4816946279809

Ano ale ač USA finančně jistě ustojí, nemusí bez velkých šrámů ustát rozmary evropských soudců. A hladových krků se najde víc než dost.

0/0
13.2.2017 23:43
Foto

P77e29t41r 36Č83e61r93m36á94k 9508155399930

Evropu ustojí snadno protože tady nic neporušili.

0/0
14.2.2017 16:32
Foto

J70a36n 15T21a19r80a81b49a 4756556759349

Neporušili, to je pravda. Otázkou je, kolik soudců to tak chápe. Zatím sice jen jednotlivci rozhodují opačně a to může (a samozřejmě nemusí) spustit lavinu. Ambiciózních právníků, co vyhraji ať je rozsudek jakýkoli, je dost.

0/0
16.2.2017 23:53
Foto

P80e13t82r 34Č75e67r84m15á65k 9818875819130

Jak říkám - sice pár jednotlivců skutečně rozhodlo v první instanci jinak, každopádně v odvolacích řízení to pak bylo vždy smeteno. Ambiciózních právníků kteří se na tom budou chtít přiživit nebo zviditelnit bude jistě hodně, nicméně VW si platí možná ne ambiciózní ale o to více fundované právnické esa, právě s vědomím toho že nesmí projít ani jeden případ, který by skutečně mohl spustit jinak lavinu.

0/0
17.2.2017 11:54
Foto

K22a64r63e79l 91M54a15z61a44č 3357703316369

On snad někdo pochybuje, že to vedení vědělo??? Jasně že vědělo. Vždyť to dělali proto, aby si co nejvíc namastili kapsy, mohli kupovat tryskáče a lítat za holkama do Ria. Jiný důvod tohoto podvodu a lhaní není!

To, že jsou podmínky ekoteroristické EU nesmyslné, je věc druhá. Kdyby ty prachy, co teď musí platit dali na lobbing, aby podmínky pro auta byly normální, tak bychom byli dnes jinde a poděkovaly by jim automobilky po celém světě. Pýcha předchází pád!

0/0
9.2.2017 16:47
Foto

J71i24ř44í 40D11v73o64ř12á12k 5575209110298

Ekoteroristé EU spáchali atentát na VW v USA ???????????

0/0
9.2.2017 18:45
Foto

W81a30l34t37e87r 47D33i17v96i25š 6287692832102

Fascinuje mne, jak se neustále drží názor, že viníkem je EU, která nastavila nesmyslné normy. Jenže ty normy nenastavila EU sama, za ně dost tvrdě lobovaly evropské automobilky, protože to pro ně byla obrovská konkurenční výhoda - spolupracovaly na definici, měly čas se na to připravit, vytlačovaly tím americkou a asijskou konkurenci, která na tento způsob "testů" nemá stavěné procesy.

Projděte si někdy historii vzniku norem, uvidíte sami, kdo se na nich podílel v postavení různých poradců, kdo dával evropské komisi různá doporučení. VW si naběhl sám, když si myslel, že mu evropský ojeb (to už není sprstý slovo, když to používá premiér, že jo) projde i na zásadně jinak postaveném americkém trhu.

+7/0
9.2.2017 15:53
Foto

P69e71t45r 76M22a12r49e94č70e69k 1353801249268

Typický alibismus vysoce postavených panáků. "Nějak to udělejte, s nežádoucími jevy neotravujte a kdyby něco tak já o ničem nevím." Dilbert to popisuje skvěle.

0/0
9.2.2017 15:25
Foto

B11ě19l16a 52H77o71r71á84k37o17v47á 1328972289740

Prvořadý je opravdový podvod a to test který neodpovídá skutečnému provozu!! Přeci když udělám normu pro zátěžový test třeba mostu na 100 tun, tak nemůžu nastavit zkoušku na 50 tun a po spadnutí tvrdit že se obcházela norma!!

Pravý viník je tvůrce testu a schvalovatel!!Rv EU

+2/−2
9.2.2017 14:37
Foto

V26á69c26l72a93v 39M65a79l97ý 3974798854599

Neřekl bych, že je to stejné, když to přirovnáte k mostu, je to asi tak, jako byste podepřel most a po testu podpěry odvezl. Prostě jasný podvod.

+3/−1
9.2.2017 14:55
Foto

B63ě12l16a 32H17o16r86á19k74o91v21á 1378842449380

Ale tady ty podpěry dává tvůrce testu v podobě zkoušky odtržené od reality skutečného provozu.

+2/0
9.2.2017 15:12
Foto

P39e88t14r 30M29a71r53e64č63e50k 1313701539358

Přesně tak!

+1/0
9.2.2017 15:18
Foto

V54á78c91l84a35v 73M14a40l98ý 3894218874889

Ty normy nejsou jenom pro VW, jak by tu v diskuzi zdálo, ale jenom VW při tom vědomě podváděl.

0/−1
9.2.2017 16:45
Foto

P44e19t94r 36Č50e18r93m58á66k 9868195469510

To je nesmysl, mantinely metodik využívají naprosto všichni, jen se pak necpou na US trh.

0/0
9.2.2017 16:57
Foto

J88i23ř19í 41D82v12o86ř58á15k 5225749260838

Tak proč

Volkswagen následně přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto

Zdroj: http://auto.idnes.cz/piech-volkswagen-winterkorn-tdi-dieselgate-feb-/automoto.aspx?c=A170209_103807_automoto_fdv

Proč ho instaloval třeba do škodovek ( 1 200 000 vozů), když se jejich prodej v USA se limitně blíží nule ?

0/0
9.2.2017 19:37
Foto

P45e84t43r 28Č47e63r67m88á27k 9158755549150

Uniká mi smysl Vašeho dotazu. Ano tato verze sw se standartně používala do všech modelů kde se vyskytoval ten motor.

0/0
9.2.2017 21:32
Foto

H30o65n85z91a 58T35a12r 3529282794492

VW velkoseriová produkce + velké množství prodaných modelů = vysoká pokuta

0/0
12.2.2017 14:13
Foto

P34e14t17r 58M91a76r72e69č26e97k 1833371849338

To také nesedí. Záleží na tom jak předpis doslova definuje onen laboratorní test. Zrovna tak byste mohl za podvod označit přehuštěné pneu a podobné fígly výrobců. Hlavním viníkem je EU a jeji nesmyslné emisní normy.

0/0
9.2.2017 15:17
Foto

V21á15c65l19a71v 18M43a85l76ý 3804318724229

Zajímavé, že ostatní výrobci se snaží poctivě se na limit dostat. V USA ten problém nemají vůbec a normy tam jsou přísnější než u nás.

0/0
9.2.2017 16:43
Foto

P62e49t23r 41Č26e14r93m92á42k 9568185959500

Nikdo se nesnaží poctivě, všichni využívají nadoraz všech možných pravidel metodiky, a důvod je zřejmý - i když by normou jako takovou prošli třeba skutečně bez úprav, tak pro spoustu zákazníků (ať už kvůli pravidlům země kde to pak provozují, nebo jejich vlastnímu zájmu) jsou důležité i ty konkrétní hodnoty, nejen to zdali prošel/neprošel testem.

0/0
9.2.2017 17:00
Foto

V41á15c37l16a45v 38M10a68l47ý 3294468424569

Poctivě beru jako, že jiného podvodníka nechytli, jen VW.

0/0
9.2.2017 17:17
Foto

P70e16t48r 37Č35e37r29m63á19k 9308135669660

Tak on nikdo nikoho taky nechytá, ty věci jsou právě zcela v souladu s tou metodikou. Problém je jen ten us trh.

0/0
9.2.2017 17:32
Foto

J32a90n 39T77a58r56a23b31a 4756376579699

Zdánlivě ano. Jenže někteří britští a němečtí soudci si to nemyslí. Zatím jednotlivci, ale to jen zatím.

0/0
13.2.2017 23:45
Foto

P45e92t71r 53Č25e29r75m98á69k 9428875549150

Myslet si to nemusí, přiznat to nakonec musí, zatím všechny soudy související s dieslegate VW v Evropě vyhrál (byť třeba až v několikeré instanci).

0/0
14.2.2017 17:06
Foto

L30u80d76v85í32k 83O34n49d77ř15í19č39e68k 8700895290358

Komedie pokračuje. Samozřejmě, že vědělo.. a nejen ve vedení VW

http://dfens-cz.com/volksfraud/

+2/0
9.2.2017 14:27
Foto

P94a77v90e66l 89M44e56d20e93k 1100362661965

Skutečný viník (nejenom) této kauzy je jasný: euroouřada, který ze své zateplené sesličky sesílá na hlavy výrobců automobilů stále nesmyslnější euronormy, které vznikají zcela mimo souvislost s úrovní a aktuálními možnostmi používané technologie.Výdobytkem je pak downsizovaný trivalec a blizici se plosny zakaz dieslovych motoru do osobnich aut.

+3/−5
9.2.2017 14:02
Foto

P88e13t84r 72H37o75r46á44k 1539523339294

Díky matce přírodě za zákaz dieselů.

+1/−2
9.2.2017 14:04
Foto

J75a38n 83M96a81l80ý 9268167542947

Ten problém byl ale v US ne EU!

+4/0
9.2.2017 14:04
Foto

P43e24t82r89a 50D34v67o47ř33á57k92o95v47á 1510504871619

Američani mají s euroouřadou společného co?

+3/0
9.2.2017 14:48
Foto

P50e92t30r 34M95a38r26e67č25e68k 1353461849698

Nic, ti jen zavětřili možnost někoho oškubat.

0/0
9.2.2017 15:22
Foto

L55a68d60i24s71l95a53v 95S84t95e10h16l87í36k 6791909415

Ta zla EU muze i za emisni limity v USA...

+1/−1
9.2.2017 15:11
Foto

P93e28t75r 22M33a69r46e84č66e32k 1353641419108

Vysvětlujte to stádu nadšených euroovcí které nemají o fyzice a technice ani ponětí. :-)

0/−1
9.2.2017 15:19
Foto

J48a86n 46K36a85r36e78l 91N18o54v18a34k 5346884498896

treba maji vic nez by asi treba chápou, proč a kdyz Čemu jsou limity

0/0
9.2.2017 15:26
Foto

J29a63k98u67b 11M88i53k14u14l76a12c20e31k 8147971457564

To že to věděli je jasný, težko si to tam přidal nějaký inženýr a osobně si myslím že kauzu odstartoval sám Piech jako pomstu.

+5/0
9.2.2017 13:54
Foto

Z44d75e44n11ě37k 61M57á81č92a13l89a 1953585919620

To je jasný že to nemohli vědět. Dle posledních informací tuto funkci do řídící jednotky vozů VW vložil ze své vlastní iniciativy a bez vědomí kohokoliv jiného montážník z linky, který měl na starosti montáž stahovacího mechanismu oken na levé straně vozu. Ihned po zjištění této skutečnosti byl na hodinu propuštěn a nyní je nezvěstný.

+10/0
9.2.2017 13:42
Foto

M86i83r88e69k 35B31á48r10t43a 2295337120501

Takhle to natuty dopadne!:-)

0/0
9.2.2017 14:55

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

Český vlk z Wall Street jde k soudu. Hlavní roli v kauze Via Chem má miliardář Sisák

Premium Schyluje se k dlouho očekávané soudní bitvě, v níž je hlavní postavou známý český finančník a miliardář Petr Sisák...