Uvedla to automobilová skupina Stellantis, které značka Peugeot patří. Později Stellantis sdělila, že obvinění z podvodu na spotřebitelích ohledně emisí čelí i její divize Citroën. Podnik má zaplatit kauci osm milionů eur a bude muset poskytnout bankovní záruku 25 milionů eur pro případnou náhradu ztrát.
Pařížský soud rovněž nařídil jiné divizi Stellantisu, automobilce FCA Italy, aby se v příštích týdnech dostavila k soudu ve stejné věci.
Vyšetřování Peugeotu se zaměřuje na starší naftové vozy prodávané ve Francii v letech 2009 až 2015 a vychází z širšího vyšetřování, které francouzské úřady zahájily v roce 2017 kvůli údajným podvodům výrobců naftových vozů při emisních testech.
Stellantis v prohlášení dodal, že Peugeot a Citroën zvažují možnosti své obhajoby v tomto případě. Firma je plně přesvědčena, že její systémy pro kontrolu emisí splňovaly a splňují všechny platné požadavky. Věří, že to prokáže. Skupina Stellantis vznikla na začátku letošního roku po fúzi automobilek Fiat Chrysler a PSA.
Podvody s emisemi naftových aut se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy Volkswagen v reakci na obvinění v USA přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
V úterý francouzská justice obvinila z podvodu a manipulace s testy některých jejích starších naftových vozů automobilku Renault (psali jsme zde). Stejnému obvinění čelí i francouzská divize Volkswagenu.
Žalobci zabývající se případem automobilek Renault a Peugeot podle zpráv z vyšetřování v roce 2019 tvrdí, že některé vozy vypouštěly při provozu na silnicích emise oxidů dusíku (NOX), které více než desetinásobně překračovaly povolené limity, napsala agentura Reuters.