Peugeot 908 RC: Fantom Paříže

aktualizováno 
Černá limuzína se vyřítí zpod moderní čtvrtí La Défense, táhlým smykem rozhrne malé peugeotíky mačkající se kolem Vítězného oblouku, odfoukne klobouky kavárenských hostů podél Champs Elysées, pištící pneumatiky vystraší holuby hovící si na Eiffelovce, bílé rukávce policistů, kteří si mohou upískat své píšťalky, se jen míhají ve vzduchu na křižovatkách... Fantom právě prolétl Paříží.

Peugeot 908 RC | foto: Peugeot

V roce 2007 se představí na závodních okruzích a začne hned na tom nejznámějším v Le Mans. Předtím ale nový dieselový dvanáctiválec HDI oblékne černý kabát a vyrazí na obhlídku města, kterému bude na konci září vládnout.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O PEUGEOTECH 

Fantomův bourák nehýří krásou, ale uhrančivou tajemností. Do okének se bojíte podívat. Za svou velikost a nabubřelost se nestydí, blyštivým chromem jen tak mimochodem připomene, že není jen tak obyčejný pařížský hejsek.

Vrací se na místo činu
Před dvěma lety se na pařížské přehlídce představilo kupé 907, pro letošek si francouzský lev připravil větší kalibr. Strašidelný kupé-sedan, který působí stejně nedotknutelně a tajemně jako nepolapitelný hrdina pařížského podsvětí, nese jméno 908 RC.

Označení RC, které nosí sportovní peugeoty, nedostal přes pět metrů dlouhý sedan náhodou. Turbodiesel, který je v 908 tím nejdůležitějším, totiž bude francouzský výrobce montovat do svých speciálů pro dvacetičtyřhodinovku.

Pětiapůllitrový agregát vyvine sílu 515 koňských sil, vozovku bude masírovat až 1200 newtonmetrů kroutícího momentu. Přední kola mají v průměru 20 palců (255/35), zadní jsou o palec větší (285/30 R21)

Zajímavostí je zástavba šestistupňové sekvenční převodovky až pod motor, čímž se podařilo konstruktérům udržet těžiště dostatečně nízko. Ani umístění motoru není pro sedan tradiční. Dvanáctiválec s válci rozevřenými ve stostupňovém úhlu se usadil napříč před zadní nápravou. Nezbytným prvkem je filtr pevných částic (FAP).

Sportovní rodokmen nezapře ani karoserie,vyrobená z uhlíkových vláken a hliníku, uhlík smíchaný s keramikou byl použit také pro výrobu brzd. Nápravy pochází ze 407.

Fantom nastupuje dveřmi, které postrádají klasické kliky; na fotografich působí podivně "zkroucený" přední (A) sloupek, na který navazuje malá plocha bočních oken, příliš brzy ukončená trojúhelníkovým posledním sloupkem, zabíhajícím až k hraně víka kufru. 

Trojúhelníky se vůbec designérům při navrhování 908 zalíbily, jim blízký tvar dostala také přední i zadní světla, složená z LED diod.

Obrovské čelní okno zasahuje až ke středovému (B) sloupku, sklo nad hlavou mají ale také cestující na zadních sedadlech.

Pracoviště řidiče pojali designéři v minimalistickém stylu. Všechny přímo pro řízení nepotřebné ovladače se schovaly do menu multifunkčního počítače, ovládaného přes dotykový displej. V černém lvím přízraku nechybí navigace, řádně dimenzovaná audisoustava, nebo čtyřzónová klimatizace, ovládaná také ze zadních sportovních klubovek, každý ze čtyř cestujících má k dispozici tu svou.

Peugeot 908 RC v číslech

motor

5,5litr HDI V12

max. výkon

515/700 kW/k

max. kroutící moment

1200 Nm

maximální rychlost

300+ km/h

pneumatiky

přední 255/35 R20
zadní 285/30 R21

dálka x šířka x výška

5123 x 2154 (včetně zrcátek)
x 1370 mm

rozvor

3150 mm

pohotovostní hmotnost

1800 kg

objem nádrže

100 l

objem předního kufru

220 l

objem zadního kufru

300 l


Autoři: ,

Nejčtenější

Jawy jsou zas snem Indů. Perak se s velkou slávou vrací

Detail indické JAWY 300

Je neděle a v novém motosalonu Jawa v indickém Džajpuru je rušno. Čtyři zaměstnanci se nestačí otáčet. Na barové...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Autofotka týdne: Punková octavia hvězdou pražské autovýstavy

Hot rody na výstavě Autoshow Praha 2019

Kvůli tomuto exponátu stojí za to vyrazit do Letňan na výstavu Autoshow Praha, která probíhá o tomto víkendu. V zadním...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Ojeté VW, škody a toyoty si cenu drží, nejvíc padá u aut z Francie

Ilustrační snímek

Trh mladých ojetin stále roste a pravděpodobně tomu tak bude i nadále. Zejména pokud dojde k avizovanému zdražování...

Další z rubriky

Autofotka týdne: dodávky budou závodit, prototyp trénoval v Mostě

Prototyp závodní dodávky Iveco LT4 Cup

Bílá dodávka upalující po dálnici je fenomén a taky trochu klišé. Teď budou mít vlastní okruhový šampionát. Na...

Na Velikonoce vyjíždí sváteční jezdci a policie kontrolující alkohol

Ilustrační snímek

O Velikonocích se zvyšuje závažnost dopravních nehod, varuje BESIP. Na negativní bilanci se podle policie více...

Point zéro: všechny francouzské cesty vedou k Notre-Dame

Point zéro (bod nula) je místo na náměstí Place du Parvis-Notre-Dame před...

Point zéro, tedy francouzský bod nula, je přímo před vchodem do pařížské katedrály Notre-Dame. Do dlažby vetknutá...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz