Pondělí 3. srpna 2020, svátek má Miluše
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 3. srpna 2020 Miluše

Prozkoumali jsme nový Peugeot 508. Je nádherný, uvnitř místem neplýtvá

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nový zástupce značky Peugeot ve střední třídě je lehčí, ale také menší než předchůdce. Praktické vlastnosti velkoryse přenechává sesterskému modelu 5008, zatímco 508 místo toho sází na výrazný design a špičkové technologie.

Peugeot 508 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeot přepracoval model 508 k nepoznání. Při osobním setkání vypadá snad ještě lépe než na fotkách. Prostě krasavec.

Ze sedanu se stal pětidveřový fastback s výklopnou zádí, s délkou 4,75 m o osm centimetrů kratší než stávající model. Ale nenechte se zmýlit – s Opelem Insignia tato novinka navzdory dřívějším spekulacím nemá nic společného. Peugeot ji vyvinul na vlastní platformě EMP2, ale oproti jiným modelům se stejným technickým základem přidal spoustu specialit.

Peugeot 508

Automobilka si sama v oficiálních materiálech jako základ pro srovnání bere Audi A5 Sportback. Není divu, i německý zástupce ve střední třídě má pětidveřovou karoserii sportovního střihu nebo bezrámová okna v bočních dveřích, která jsou u Peugeotu novinkou.

Pětsetosmička dostala nízkou karoserii, která měří jen 1,40 metru. To je o šest centimetrů méně než dosud a velmi blízko již zmíněnému audi. Nízká výška samozřejmě svědčí vzhledu, ale i aerodynamice. Malá čelní plocha doplňuje slušnou hodnotu součinitele aerodynamického odporu (0,26).

Očekávatelnou nevýhodou takové boční siluety je malý prostor nad hlavou. Peugeot sice zmiňuje, že je v nové 508 více místa než v onom Audi A5 Sportback, ale reálně vytvořil jeden z nejméně prostorných vozů střední třídy. Místa na zadních sedadlech je ve svislém i podélném směru málo, podobně jako v o třídu menším hatchbacku 308.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Taková Škoda Superb, VW Arteon, ale i Opel Insignia, které jsou přímými soupeři fastbacku 508, nabídnou prostoru ve druhé řadě podstatně více, hlavně pro hlavu. Jinak by tomu mohlo být u verze kombi, jejíž příchod Peugeot potvrdil, ale další detaily zatím nezveřejnil.

Palubní deska s virtuálním přístrojovým štítem se inspiruje těmi v typech 3008 a 5008, je však usazena níže a má výraznější horizontální členění. Dotykový displej multimediálního systému je zasazen poměrně nízko, do úrovně volantu. Jeho použitelnost prověříme až v praxi, ale už nyní ale můžeme potvrdit jinou věc: navzdory nezvyklé koncepci palubní desky je z místa řidiče dobrý výhled ven, dokonce je vidět i na kapotu.

Peugeot 508
Peugeot 508

Technika pochází z vývoje PSA, nejbližším příbuzným je loni představený crossover DS 7 Crossback – s ním 508 sdílí i výrobní závod ve francouzském Mulhouse. Hmotnost proti předchůdci klesla o 70 kg, ale standardem je i nadále víceprvkové zadní zavěšení. Benzinové verze standardně a naftové na přání navíc dostanou adaptivní tlumiče.

Peugeot si dal záležet na vynikající manévrovatelnosti. Kvůli tomu mimo jiné nepatrně zkrátil rozvor a výsledkem je průměr otáčení 10,8 metru. Podle automobilky nejlepší hodnota ve třídě. Pro Renault Talisman s řízením zadních kol se tento parametr neudává, tak tomu budeme věřit.

Poslední nový peugeot s dvoulitrem

Až nová 508 na podzim dorazí k prodejcům, základním motorem bude naftový 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW, který jako jediný nabídne manuální převodovku. Za příplatek bude spojen s osmistupňovým automatem, který bude pro všechny ostatní verze standardem.

Fotogalerie

Hlavní motorizací bude i nadále naftový dvoulitr, a to ve verzích 118 a 133 kW. Vedle speciální verze 308 GT bude nová 508 posledním osobním peugeotem s tímto motorem. Z crossoverů 3008 a 5008 totiž varianty 2.0 BlueHDi společně s přechodem na emisní normu Euro 6c zmizí.

Zájemce o benzinový pohon uspokojí modernizovaný turbočtyřválec 1.6 PureTech ve verzích 133 a 165 kW. Za rok se přidá i blíže neupřesněný plug-in hybridní pohon.

Novinka láká i na jiné technické finesy. Například bude prvním autem tohoto typu, které nabídne systém nočního vidění. K tomu se přidává celá paleta asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a detekce chodců fungující až do rychlosti 140 km/h.

Hlavním tahákem ovšem bude bezpochyby design. Z předních světel vybíhají jakési kly, které zajišťují denní svícení. Kapota motoru je odsazená a před ní je vůz označen číslem 508 – podobně, jako tomu bylo před půlstoletím u typu 504. Podobně výrazný je nový peugeot i zezadu, zde ho zdobí černý pás nesoucí adaptivní LED koncová světla. Startovací varianta First Edition navíc přidá výrazný rudý lak.

Autoři:
  • Nejčtenější

Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi

„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném...

Pokutu za přespání v karavanu dohnal Němec až k soudu

Nocování na parkovišti v obytném autě se v Německu může dosti prodražit. Své si zažil jeden turista s karavanem, který...

Pirát je i ten, kdo jede zbytečně pomalu, říká šéf dopravní policie

„Nepamatuji si, že by mě někdy kontrolovala policie,“ řekl ředitel dopravní policie Jiří Zlý v diskuzním pořadu...

Kdo uteče, vyhraje. První automobilka ztrácí s Evropou trpělivost

Mitsubishi oznámilo, že to v Evropě balí. Zatím tedy zastavuje uvádění nových modelů. Rozhodující faktory jsou jasné:...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škodovce chybí díly, v Boleslavi na ně čekají nedodělané octavie

V automobilce Škoda Auto začala v pondělí celozávodní dovolená, v některých případech bude trvat až dva týdny. V...

Tajemství zlatých adres. Pražská vila za půl miliardy je na prodej

Premium Mohutná, ale v rámci okolní zástavby celkem nenápadná cihlová stavba v srdci diplomatické čtvrti pražské Bubenče je...

Kůže je zrcadlem vnitřních chorob, říká lékař. Jaké nemoci může ukázat?

Premium Vyrážka s pupínky, puchýřky i problémová pigmentová znaménka dokážou pěkně znepříjemnit život, ale mohou být také...

Jak se dělá byznys za miliardy. Agent Paska o přestupu Součka i dalších

Premium Jak se zrodil rekordní přestup záložníka Součka do Anglie? Kam asi tak půjde střelec Schick? Co očekává od zázračného...

  • Další z rubriky

Škoda zvolí nového šéfa, český adept možná znovu ve hře. Jahn končí v Číně

Kandidát na šéfa Škody po náhle odvolaném Bernhardu Maierovi je jasný, je to šéf jihoafrických aktivit VW. Na pondělní...

Kdo uteče, vyhraje. První automobilka ztrácí s Evropou trpělivost

Mitsubishi oznámilo, že to v Evropě balí. Zatím tedy zastavuje uvádění nových modelů. Rozhodující faktory jsou jasné:...

Autoškola pro děti: Chování na ulici má svá pravidla

Chodci, cyklisté, řidiči motorek, aut, náklaďáků. Doprava je pěkný mumraj. Aby si všichni na silnicích a v ulicích...

Pokutu za přespání v karavanu dohnal Němec až k soudu

Nocování na parkovišti v obytném autě se v Německu může dosti prodražit. Své si zažil jeden turista s karavanem, který...

Díky, že létáte se SpaceX. Loď Crew Dragon úspěšně dopadla do moře

Američtí astronauti Robert Behnken a Douglas Hurley úspěšně absolvovali nedělní návrat z Mezinárodní vesmírné stanice...

Pokutu za přespání v karavanu dohnal Němec až k soudu

Nocování na parkovišti v obytném autě se v Německu může dosti prodražit. Své si zažil jeden turista s karavanem, který...

Nové zuby mám z Turecka. Zákrok byl psychicky náročný, říká pornoherečka

Česká pornoherečka Daisy Lee si zaletěla do Turecka pro nové zuby. Zákrok, který podstoupila na tamější klinice, ji prý...

Na Česko neuvěřitelná cena. O2 nabízí 100 GB dat za 300 Kč bez závazku

Je to jen omezená nabídka a nebude se hodit každému, ale nová speciální předplacenka O2 má dostatečný objem dat v...

Vojta Kotek měl nehodu na motorce, skončil v nemocnici

Vojta Kotek (32) skončil po úterní nehodě v nemocnici. Podle informací iDNES.cz byl herec a režisér převezen na...