Prozkoumali jsme nový Peugeot 508. Je nádherný, uvnitř místem neplýtvá

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nový zástupce značky Peugeot ve střední třídě je lehčí, ale také menší než předchůdce. Praktické vlastnosti velkoryse přenechává sesterskému modelu 5008, zatímco 508 místo toho sází na výrazný design a špičkové technologie.

Peugeot 508 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeot přepracoval model 508 k nepoznání. Při osobním setkání vypadá snad ještě lépe než na fotkách. Prostě krasavec.

Ze sedanu se stal pětidveřový fastback s výklopnou zádí, s délkou 4,75 m o osm centimetrů kratší než stávající model. Ale nenechte se zmýlit – s Opelem Insignia tato novinka navzdory dřívějším spekulacím nemá nic společného. Peugeot ji vyvinul na vlastní platformě EMP2, ale oproti jiným modelům se stejným technickým základem přidal spoustu specialit.

Peugeot 508

Automobilka si sama v oficiálních materiálech jako základ pro srovnání bere Audi A5 Sportback. Není divu, i německý zástupce ve střední třídě má pětidveřovou karoserii sportovního střihu nebo bezrámová okna v bočních dveřích, která jsou u Peugeotu novinkou.

Pětsetosmička dostala nízkou karoserii, která měří jen 1,40 metru. To je o šest centimetrů méně než dosud a velmi blízko již zmíněnému audi. Nízká výška samozřejmě svědčí vzhledu, ale i aerodynamice. Malá čelní plocha doplňuje slušnou hodnotu součinitele aerodynamického odporu (0,26).

Očekávatelnou nevýhodou takové boční siluety je malý prostor nad hlavou. Peugeot sice zmiňuje, že je v nové 508 více místa než v onom Audi A5 Sportback, ale reálně vytvořil jeden z nejméně prostorných vozů střední třídy. Místa na zadních sedadlech je ve svislém i podélném směru málo, podobně jako v o třídu menším hatchbacku 308.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Taková Škoda Superb, VW Arteon, ale i Opel Insignia, které jsou přímými soupeři fastbacku 508, nabídnou prostoru ve druhé řadě podstatně více, hlavně pro hlavu. Jinak by tomu mohlo být u verze kombi, jejíž příchod Peugeot potvrdil, ale další detaily zatím nezveřejnil.

Palubní deska s virtuálním přístrojovým štítem se inspiruje těmi v typech 3008 a 5008, je však usazena níže a má výraznější horizontální členění. Dotykový displej multimediálního systému je zasazen poměrně nízko, do úrovně volantu. Jeho použitelnost prověříme až v praxi, ale už nyní ale můžeme potvrdit jinou věc: navzdory nezvyklé koncepci palubní desky je z místa řidiče dobrý výhled ven, dokonce je vidět i na kapotu.

Peugeot 508
Peugeot 508

Technika pochází z vývoje PSA, nejbližším příbuzným je loni představený crossover DS 7 Crossback – s ním 508 sdílí i výrobní závod ve francouzském Mulhouse. Hmotnost proti předchůdci klesla o 70 kg, ale standardem je i nadále víceprvkové zadní zavěšení. Benzinové verze standardně a naftové na přání navíc dostanou adaptivní tlumiče.

Peugeot si dal záležet na vynikající manévrovatelnosti. Kvůli tomu mimo jiné nepatrně zkrátil rozvor a výsledkem je průměr otáčení 10,8 metru. Podle automobilky nejlepší hodnota ve třídě. Pro Renault Talisman s řízením zadních kol se tento parametr neudává, tak tomu budeme věřit.

Poslední nový peugeot s dvoulitrem

Až nová 508 na podzim dorazí k prodejcům, základním motorem bude naftový 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW, který jako jediný nabídne manuální převodovku. Za příplatek bude spojen s osmistupňovým automatem, který bude pro všechny ostatní verze standardem.

Fotogalerie

Hlavní motorizací bude i nadále naftový dvoulitr, a to ve verzích 118 a 133 kW. Vedle speciální verze 308 GT bude nová 508 posledním osobním peugeotem s tímto motorem. Z crossoverů 3008 a 5008 totiž varianty 2.0 BlueHDi společně s přechodem na emisní normu Euro 6c zmizí.

Zájemce o benzinový pohon uspokojí modernizovaný turbočtyřválec 1.6 PureTech ve verzích 133 a 165 kW. Za rok se přidá i blíže neupřesněný plug-in hybridní pohon.

Novinka láká i na jiné technické finesy. Například bude prvním autem tohoto typu, které nabídne systém nočního vidění. K tomu se přidává celá paleta asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a detekce chodců fungující až do rychlosti 140 km/h.

Hlavním tahákem ovšem bude bezpochyby design. Z předních světel vybíhají jakési kly, které zajišťují denní svícení. Kapota motoru je odsazená a před ní je vůz označen číslem 508 – podobně, jako tomu bylo před půlstoletím u typu 504. Podobně výrazný je nový peugeot i zezadu, zde ho zdobí černý pás nesoucí adaptivní LED koncová světla. Startovací varianta First Edition navíc přidá výrazný rudý lak.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit, varuje Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší. Pro lidi s nízkými příjmy mohou být v budoucnu...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Najdete na iDNES.cz