náhledy
Jednou z nejzářivějších premiér autosalonu v Ženevě, který otevírá za dva týdny, bude nová vlajková loď Peugeotu. Nová generace modelu 508 je fastback, což je trochu pozapomenutý druh karoserie, který ovšem poslední dobou zažívá renesanci. Ladně splývající záď sportovního střihu vypadá fantasticky.
Autor: Peugeot
Nová generace Peugeotu 508 rozvíjí designový jazyk aktuálních modelů značky. Po zavalitých SUV ovšem přiváží eleganci, pořádně opepřenou sportovním drajvem. Tříprostorová 475 centimetrů dlouhá karoserie (předchůdce byl o osm centimetrů delší) má siluetu přikrčeného kupé (výška je 1,4 metru), je to ovšem pětidveřový fastback s výklopnou zádí. Parádičkou jsou bezrámová okna dveří, jako u opravdického kupé.
Autor: Peugeot
"V tradičním, relativně konzervativním segmentu jsme v Evropě již čtyři roky svědky stagnace trhu, které předcházelo více než deset let poklesu. Tato automobilová kategorie je pod tlakem nejrůznějších konkurenčních nabídek a tvarů karoserie, zejména vozů SUV, a může se prosadit jen cestou rozmanitější a vyhraněnější nabídky," popisuje nečekaně otevřeně situaci v této kategorii automobilka. Tak trochu se čekalo, že na nástupce 508 možná ani nedojde. Peugeot ovšem překvapil a dal navíc nové generaci velmi výrazný vzhled.
Autor: Peugeot
Přístrojovka také navazuje na pojetí aktuálních peugeotů s malým volantem, který má řidič v klíně a kapličkou budíků posunutou vysoko pod čelní sklo. Ta je tvořena 12,3 palcovým displejem. Druhý osmi nebo desetipalcový dotykový displej pak vévodí prostředku palubní desky.
Autor: Peugeot
Peugeot 508 druhé generace postavili konstruktéři na platformě EMP2 koncernu PSA. Oproti předchůdci auto zhublo o 70 kilogramů, karoserie je tužší, kromě svařování je 24 metrů spojů lepených, zadní náprava je víceprvková a tlumiče mají ve vyšších provedeních měnitelnou tuhost.
Autor: Peugeot
Benzinová provedení budou mít pod kapotou čtyřválec 1,6 Puretech se 180, nebo 225 koňmi. Turbodiesely o objemu 1,5 a dva litry nabídnou 130, 160 a 180 koní. Kromě nejslabšího dieselu, který je spojen s šestistupňovým manuálem, mají všechna ostatní provedení osmistupňovou automatickou převodovku.
Autor: Peugeot
Kromě dnes skoro povinné nálože asistenčních systémů v podobě adaptivního tempomatu, hlídače mrtvého úhlu, automatického brzdění a světel, udržovače v jízdním pruhu a jiných dostane 508 také systém nočního vidění, který používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200–250 m, tedy více než dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče.
Autor: Peugeot
Přídi i zádi dávají tvář LEDová světla. Intenzita svitu těch zadních trojrozměrně tvarovaných se přizpůsobuje dennímu světlu či tmě, takže barevné „vrypy lvích drápů“ světel jsou neustále vidět. Jejich vzhled se mění podle toho, zda je pozorovatel sleduje z boku, nebo přímo zezadu. "Nový Peugeot 508 se vyrábí v továrně v Mulhouse, francouzské továrny v Trémery a Douvrinu dodávají motory," uvádí Radka Matthey z českého zastoupení značky.
Autor: Peugeot