Peugeot 3008: pohon všech kol dorazí až s elektřinou

aktualizováno 
Dvě nuly v názvu značí u Peugeotu něco zvláštního. Po velké 4007 tedy míří mimo silnici nově i menší 3008. Novinka, spojující kvality SUV a MPV, vyrazí do prodeje v první polovině letošního roku.

Peugeot 3008 | foto: Peugeot

Podobu nového modelu naznačil už koncept PROLOGUE HYmotion4, který byl k vidění v říjnu loňského roku na autosalonu v Paříži. Bachraté auto se všemi poznávacími znaky moderních peugeotů je v sériové verzi pouze chudší o hybridní pohon, prozatím.

Peugeot 3008

4 365 milimetrů dlouhá, 1 837 široká a 1 639 mm vysoká novinka přerůstá klasický hatchback 308 o devět centimetrů do délky a 14 cm do výšky. Rozvor nového SUVčka je 2 613 mm a do kufru naložíte minimálně 432 a nejvíc 1 241 litrů.

O roztáčení předních kol se postarají dva benzinové a dva naftové motory. Zážehové jedna šestky: atmosferická s 88 kilowatty výkonu a přeplňovaná 110kilowattová. Slabší nafťák se stejným objemem je k mání ve verzi s 80 kilowatty, dvoulitrové HDičko jich má 110 (když ovšem zvolíte verzi se šestistupňovým automatem, dostanete o 10 kW více).

Peugeot 3008

V roce 2011 se 3008 jako vůbec první peugeot dočká hybridní verze, která také přinese pohon všech kol. K předním kolům, která bude roztáčet spalovací motor, se přidá elektromotor na zadní nápravě. Auto bude také schopné jezdit jen na elektrony a uspoří až třetinu paliva.

Z MPVček si 3008 vypůjčila variabilní interiér. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 19 cm a podlahu kufru je možné polohovat. Řidiči se bude zamlouvat head-up displej, který zobrazuje důležité provozní údaje do jeho zorného pole, nebo systém varující nepozorného šoféra v případě, že se příliš přiblíží k autu pomalu jedoucímu před ním.

Peugeot 3008

Zadní náprava s vlečnými rameny je vybavena tlumiči, které omezují náklony karoserie. Tento systém dostanou verze se silnějšími motory. Za příplatek bude stabilizační systém ESP nabízející různé jízdní režimy: (normal, sníh, nezpevněný povrch, terénní).

Peugeot 3008 v číslech
1,6 VTI 1,6 THP 1,6 HDi 2,0 HDi
převodovka 5 st. man. 6 st. man 6 st. man/automatizovaná 6 st. man/automatická
objem (ccm) 1 598 1 598 1 560 1 997
max. výkon (kW/k) 88/120 110/150 80/110 110/150 (120/163 s autom.)
max. toč. moment (Nm) 160 240 240-260 (oversboost) 340
max. rychlost (km/h) 185 201 180 195
zrychlení 0-100 km/h (s) 11,8 8,9 12,2 9,7
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,1 7,4 5,1 (4,9 automat) 5,6 (6,7 automat)
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 965 x 1 837 x 1 639 x 2 613
objem kufru (l) 432-1241
pneumatiky 215/60 R16 - 225/50 R17 - 235/45 R18

Peugeot 3008

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Najdete na iDNES.cz