Peugeot 3008: pohon všech kol dorazí až s elektřinou

aktualizováno 
Dvě nuly v názvu značí u Peugeotu něco zvláštního. Po velké 4007 tedy míří mimo silnici nově i menší 3008. Novinka, spojující kvality SUV a MPV, vyrazí do prodeje v první polovině letošního roku.

Peugeot 3008 | foto: Peugeot

Podobu nového modelu naznačil už koncept PROLOGUE HYmotion4, který byl k vidění v říjnu loňského roku na autosalonu v Paříži. Bachraté auto se všemi poznávacími znaky moderních peugeotů je v sériové verzi pouze chudší o hybridní pohon, prozatím.

Peugeot 3008

4 365 milimetrů dlouhá, 1 837 široká a 1 639 mm vysoká novinka přerůstá klasický hatchback 308 o devět centimetrů do délky a 14 cm do výšky. Rozvor nového SUVčka je 2 613 mm a do kufru naložíte minimálně 432 a nejvíc 1 241 litrů.

O roztáčení předních kol se postarají dva benzinové a dva naftové motory. Zážehové jedna šestky: atmosferická s 88 kilowatty výkonu a přeplňovaná 110kilowattová. Slabší nafťák se stejným objemem je k mání ve verzi s 80 kilowatty, dvoulitrové HDičko jich má 110 (když ovšem zvolíte verzi se šestistupňovým automatem, dostanete o 10 kW více).

Peugeot 3008

V roce 2011 se 3008 jako vůbec první peugeot dočká hybridní verze, která také přinese pohon všech kol. K předním kolům, která bude roztáčet spalovací motor, se přidá elektromotor na zadní nápravě. Auto bude také schopné jezdit jen na elektrony a uspoří až třetinu paliva.

Z MPVček si 3008 vypůjčila variabilní interiér. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 19 cm a podlahu kufru je možné polohovat. Řidiči se bude zamlouvat head-up displej, který zobrazuje důležité provozní údaje do jeho zorného pole, nebo systém varující nepozorného šoféra v případě, že se příliš přiblíží k autu pomalu jedoucímu před ním.

Peugeot 3008

Zadní náprava s vlečnými rameny je vybavena tlumiči, které omezují náklony karoserie. Tento systém dostanou verze se silnějšími motory. Za příplatek bude stabilizační systém ESP nabízející různé jízdní režimy: (normal, sníh, nezpevněný povrch, terénní).

Peugeot 3008 v číslech
1,6 VTI 1,6 THP 1,6 HDi 2,0 HDi
převodovka 5 st. man. 6 st. man 6 st. man/automatizovaná 6 st. man/automatická
objem (ccm) 1 598 1 598 1 560 1 997
max. výkon (kW/k) 88/120 110/150 80/110 110/150 (120/163 s autom.)
max. toč. moment (Nm) 160 240 240-260 (oversboost) 340
max. rychlost (km/h) 185 201 180 195
zrychlení 0-100 km/h (s) 11,8 8,9 12,2 9,7
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,1 7,4 5,1 (4,9 automat) 5,6 (6,7 automat)
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 965 x 1 837 x 1 639 x 2 613
objem kufru (l) 432-1241
pneumatiky 215/60 R16 - 225/50 R17 - 235/45 R18

Peugeot 3008

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz