Vycházející hvězda automobilky Peugeot nazývaná "Super 206" by se měla světu ukázat již na podzim.
Oficiální premiéra se sice očekává až na ženevském autosalonu v březnu 2006, ale Francouzi mají rádi překvapení, takže by se předsériová verze modelu mohla objevit už na autosalonu ve Frankfurtu.
Základní cena modelu by se měla pohybovat kolem 12 tisíc eur (zhruba 348 tisíc korun).
Designéři Peugotu vzali za své filozofii Renaultu Clio III v prodlužování a ze současných 3,84 se "malá" dvěstěsedmička se čtyřmi metry na délku přiblížila 307.
DALŠÍ FOTKY PEUGEOTU 207 |
Většími rozměry dosáhl vůz také lepších deformačních zón a tím i výhled na úspěch v crash-testech EuroNCAP, ve kterých chce získat plných pět hvězdiček.
I přes prodlužovací inspiraci renaultem však zůstává styl v duchu peugeotů (francouzský magazín Auto Moto hovoří o l'esprit Peugeot) s dynamickými liniemi. Chybět nebude ani větší nasávací otvor v nárazníku, jen lehce pozměněný od modelu 407. Světlomety ovšem opět zasahují až do kapoty a chybí také klasická mřížka chladiče.
Naopak model 207 CC bude více připomínat 307 CC, převážně svou oblejší zádí. Střecha bude stejně jako nyní samozřejmě plechová a ovládaná elektricky.
Třídveřový a pětidveřový model časem doplní také verze kombi, která nahradí stávající 206 SW. Novinkou by měla být velkoprostorová verze (MPV), ta by měla konkurovat vozům typu Fiat Idea a Renault Modus.
Dvěstěsedmička se bude vyrábět ve verzi 1,1 litru s výkonem 60 koní (44 kW) a nově také 1,6 litru s nabídkou 115 či 143 koní (85 a 105 kW). V dieselových motorech není žádná změna: 1,4 HDi s výkonem 70 koní (51 kW), 1,6 litru s 90 či 110 (66 a 81 kW) a později se také přidá 2,0 se 136 koňmi (100 kW).
Peugeot 206 je nesmrtelný, nově i jako sedan |
Šarmantní Francouz je ve výrobě sedmým rokem, světlo světa spatřil v pěti milionech exemplářů. Na sklonku kariéry přijíždí ve verzi sedan. Tříprostorová 206, která se stylingem zádě inspirovala největším z francouzských lvů - Peugeotem 607, začne brzo vyjíždět z továrny v Íránu. Evropa miluje hatchbacky, praktičtěji zaměření řidiči sahají po kombících. Nepsané pravidlo na méně rozvinutých trzích ale říká, že dospělé auto musí mít tříprostorovou karoserii. Peugeot 206 sedan je oproti verzím s lichým počtem dveří delší o 35 centimetrů, celkově má 4,2 metru. Je dokonce o 17 centimetrů delší než kombiverze SW. Ostatní rozměry, rozvor nevyjímaje, zůstaly zachovány. Kufr, nalepený na záď vozu, pojme 384 litrů zavazadel. Nabídka motorů zahrnuje prozatím pouze dva zážehové čtyřválce. Slabší 1,4 nabídne 55 kW výkonu (75 koní), silnější 1,6 80 kilowattů (109 k). Malý sedan zamíří v průběhu příštího roku na asijské, severoafrické a východoevropské trhy. Podle posledních informací ale do českých autosalonů Peugeotu nezabloudí. |