Crashtest: Ze psa je při bouračce hroch. Zvíře musí být uvázané

  16:53aktualizováno  16:53
Při nehodě v rychlosti 40 kilometrů za hodinu vyvine německý ovčák o hmotnosti 35 kilogramů sílu hrocha s hmotností až 1 400 kg. Jízda s nezabezpečeným zvířetem tak může mít tragické následky pro všechny cestující.

Pes by měl být v autě uvázaný. | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Allianz centrum pro technologie představilo psí crash test, který poukazuje na nebezpečí způsobené nepřipoutáním zvířete ve vozidle.

Když dojde k nehodě, moderní ochranné prvky pomáhají cestujícím vyváznout s co nejmenšími zraněními. Situace se však může zdramatizovat, pokud s sebou vzorně připoutaní pasažéři vezou také nezajištěného psa. Je to podobná situace, jako když vezete nepřipoutaného pasažéra.

„Náš experiment ukazuje, že vezete-li na zadních sedadlech nezajištěného středně velkého psa, může při čelním nárazu i v poměrně nízké rychlosti dojít k naprosté devastaci předních sedadel,“ popisuje Carsten Reinkemeyer, odborník na automobilové strojírenství a dopravní bezpečnost Allianz.

Odborníci z Allianzu naměřili, že při havárii v rychlosti 40 km/h může domácí mazlíček vyvinout sílu odpovídající až 40násobku jeho hmotnosti. Pes vážící 35 kg tak rázem chová jako 1 400kg zvíře, tedy jako průměrně velký hroch. Při nárazu pak může ohrozit vše, na co v kabině narazí, včetně řidiče.

Umělý dvojník 35kg německého ovčáka byl během crashtestu v Mnichově při čelním nárazu vymrštěn ze zadních sedadel do přední části auta, kde rozbil celou palubní desku, zlomil řadicí páku a ohrozil pasažéry v přední části vozu.

Řádné zajištění psa je proto pro bezpečnou jízdu autem naprosto nezbytné. Carsten Reinkemeyer doporučuje psy do 12 kilogramů zabezpečit speciálním postrojem, jenž se připne k bezpečnostnímu pásu. Větší psi by měli cestovat v přepravních boxech či klecích v zavazadlovém prostoru.

„Kromě minimalizování rizika při samotné nehodě je to vhodné i v okamžicích následujících těsně po ní, kdy vyděšená zvířata často vybíhají z aut a ohrožují už tak narušený provoz,“ dodává mluvčí českého zastoupení Allianz pojišťovny Václav Bálek.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Daimler a BMW ohlásily spolupráci na mobilitě budoucnosti

BMW Concept X7 iPerformance

Německé automobilky Daimler a BMW prohloubí spolupráci ve službách v oblasti mobility. Do sdílených služeb, parkování,...

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Najdete na iDNES.cz