V 80. letech se zásluhou tehdejšího finančního boomu objevila celá řada supersportovních automobilů, a jejich ceny začaly rychle růst. Do odvěkého soupeření Ferrari a Lamborghini se rychle připojilo i Porsche se svým modelem 959, Aston Martin s kupé V8 Zagato či RUF s CTR, přezdívaný Yellow Bird. A šanci ucítili i mnozí další, díky čemuž následně odstartovala i celá řada rozličných projektů.
Znovuzrozené Bugatti se blýsklo modelem EB 110, britský Jaguar přidal polínko v podobě supersportů XJ220 a XJR-15, objevily se německé modely Dauer 962, Spiess TC522, Isdera představila model Commendatore 112i a druhou řadu Imperatoru 108i, objevil se španělský Jimenez Novia i japonské supersporty Jiotto Caspita a Yamaha OX 99-11.
Utajený Čech, co stavěl nejlepší supersport, ladil audi a léčil se Itálií![]() |
Nejen puberťáci si zkraje 90. let začali lepit na zdi svých pokojíků také plakáty německého Lotecu C1000, amerického Vectoru W8 Twin Turbo a M12 či italské Cizety Moroder V16T, která se jako jedna z mála mohla honosit šestnáctiválcem. V mnohých pokojích možná dodnes visí „poster“ McLarenu F1, prvního supersportu, jehož cena dosáhla stratosférického milionu dolarů. Bublina superaut však počátkem 90. let rychle splaskla a výrobní počty jednotlivých modelů nakonec byly jen zlomkem plánované produkce. Některé byly vyrobeny jen v jediném exempláři, jiné dokonce ani neopustily rýsovací prkna. Ty, které se zachovaly, se pravidelně stávají lahůdkami prestižních aukcí. Na té od RM Sotheby’s v americkém Monterey se 16. srpna ucházely o nové majitele méně známé modely Cizeta Moroder V16T, Isdera Imperator 108i a Vector W8 Twin Turbo.