Pavel Dumbrovský se českým autům vyhýbá

aktualizováno 
Moderátor Televizních novin Pavel Dumbrovský jezdí čtyři a půl roku v Peugeotu 307 SW. Přemýšlí však o koupi nového Citroënu C4 Picasso.

Peugeot Pavla Dumbrovského zpočátku zlobil, závady se ale podařilo vychytat | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Co na svém nynějším voze nejvíc oceňuje? Prosklenou střechu a možnost přesouvat sedadla. "Dřív jsem míval sedany, ale s těmi auty nic neuděláte. Jak jsou postavená, tak je musíte používat,“ říká moderátor.

Prosklená střecha je prvek výbavy, bez kterého bych se klidně obešel. Čím si vás tak získala?
Je super. Auto bez prosklené střechy bych už nechtěl. Je to tím, že hodně cestuji. Dřív jsem dělal reportéra, tak jsem pracoval čtrnáct dnů v kuse a pak jsem měl týden volno.

Jakmile začal březen, s rodinou jsme vyrazili po Evropě. A skleněná střecha je úžasná třeba v tom, že v Alpách krásně vidíte hory. Jako řidič zase oceňuju, že je skvěle vidět na semafory a ukazatele.

S čím jste začínal jezdit?
Úžasným autem - dvoudveřovou Škodou 1000 MBX. Původně to snad bylo dělané hlavně pro západní trhy, ale u nás jich také pár jezdilo. Na tu dobu to bylo skvělé auto pro mladé. Na dveřích třeba nemělo rámy, takže když jste stáhnul okénko, vypadalo to hodně efektně.

Kolik vám tehdy bylo?
Dvacet. S ženou jsme si ho koupili, ještě když jsme byli na vysoké škole.

A co další auta?
Následoval klasický vývoj - Škoda 120 a před revolucí Škoda 136. Poté už jsem se vezl na vlně porevolučních dovozů, takže jsem si pořídil Volkswagen Jetta. Pak jsem měl nadupaného Peugeota 405 SRI, kterého mi ale ukradli. Tak jsem si koupil dalšího, kterého vystřídala Toyota Carina. To bylo velmi spolehlivé auto. Nemusel jsem na ni sáhnout celé čtyři roky. S Peugeotem 307 to zpočátku bylo jinak.

Jak?
Mám hrozné zkušenosti s českým zastoupením Peugeotu. Ještě když byla "třistasedmička“ v záruce, objevilo se několik vad. Například se měnila zadní náprava, která byla křivá. Tu sice nakonec vyměnili, ale dělali neskutečné problémy s pneumatikami, které se kvůli tomu zničily.

Pak bylo ještě pár drobností ve stylu odpadávání kapes ze zadních sedadel. Jakákoliv komunikace s vedením firmy byla z jejich strany plná arogance a nezájmu. Chápu, že se může objevit nějaká vada, ale jako prodejce bych se měl snažit to nějak řešit a vyjít zákazníkovi vstříc. Ale to u Peugeotu nefunguje.

Kolik jste ochoten do auta investovat?
Pravidelně do auta dávám maximálně 600 tisíc korun.

Pravidelně znamená co?
Kdysi jsem auto kupoval po dvou až čtyřech letech. Peugeot teď přetahuje, protože ho mám už čtyři a půl roku. Po těch počátečních problémech se ukázal jako dobré auto.

Máte už vyhlédnuté nějaké další?
Přemýšlím o novém Citroënu C4 Picasso. Líbí se mi na něm, že má hodně prosklených ploch a variabilní vnitřek. Výborné jsou také stolečky na sedadlech. Děti si na nich kreslí, hrajou si tam hry a nezlobí.

Co třeba Škoda Roomster?
Od té doby, co si mohu vybírat, se programově českým autům vyhýbám. Teď už se to lepší, ale do poslední doby to byly jen chudí příbuzní. Tady pořád ještě existuje postkomunistický syndrom lidí, kteří dřív jezdili v pomalých autech, protože jiná tu nebyla. Po revoluci si mohli koupit relativně silnou octavii a na silnicích se chovají naprosto strašně. Na řidiče octavií to platí obzvlášť.

Viděl jste novou Škodu Fabia?
Jen na obrázcích. Designově je zajímavá, ale pro mě malá. Já bych si koupil superba.

Peugeot 307 SW 1,6 16V Pavla Dumbrovského v číslech

Max. výkon

80 kW/110 koní
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,9 s
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Prům. spotřeba 7,7 l/100 km
Zavaz. prostor 676 l
Délka vozu 4428 mm

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

VIDEO: Řidiči kradou bezpečné odstupy, lepení na nárazník se bude trestat

Tyto kamiony rozhodně nedodržují pravidlo dvou sekund. Mají mezi sebou pár...

Nedodržení bezpečného rozestupu bývá jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Základní pravidlo zní nechat si od...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Najdete na iDNES.cz