Pavel Bobek: z Fordu přesedlal na Chrysler

  8:59aktualizováno  8:59
Tvrdí, že je vedle zpěváka stále i architekt. Ve svém břevnovském domě stále něco vymýšlí a předělává, v poslední době zvlášť na zahradě. A pak - mezi architekty má víc přátel než mezi zpěváky.
Býval jste léta fordista, ale prý jste přesedlal z Forda na jinou na značku?

To je pravda, teď už několik let jezdím za Chryslera. Konkrétně mám už druhého neona.

Proč jste tak dlouho lpěl na Fordu?

Já vždy na auta dost byl. No a za komunismu tu ze značek, co mě zajímaly, byly jen Simca, Fiat, Renault. A pak Ford. Už jen to jméno vonělo Amerikou. A já vždycky chtěl americké auto. I když samozřejmě cortiny, kterých jsem měl nejvíc, vesměs ojetých, byly evropské. Myslím, že fordů bylo celkem osm. Ale i teď vlastně máme značku v rodině, žena má fiestu.

Dá se tedy říci, že jste na auta dost mlsný?

Určitě, vždycky. Mně se zkrátka auto musí líbit, když ne, tak se mi s ním špatně jezdí.

Je o vás také známo, že jste přítel dobrého vína...

Ano, to jsem, dokonce mám doma i svůj sklípek.

To s řízením moc nejde dohromady. Neříkejte, že zvlášť za bujarého mládí jste takhle po koncertě či posezení v klubu...

Vím přesně, na co narážíte. Dneska už je to samozřejmě všechno jinak, už mě na zájezdy vozí Nopovi, což je úžasné; klidně si můžu dát pivo a na zadním sedadle schrupnout. Ale máte úplně pravdu, byly doby bujaré. Stalo se mi třeba, že jsem se po nějakém "prodlouženém představení" ráno doma probudil a přemýšlel, jak jsem se sem dostal. Kde jsem to jen nechal u Semaforu své auto? A ono bylo v garáži. Ale to už nedělám.

Takže jste nikdy neměl nehodu, nikdy zelená trubička?

Nehod jsem přežil několik první už, když nás jako študáky při stopu vyklopil řidič náklaďáku tak, že jsme zůstali pod převrácenou korbou. Nezranění! Ale musím říct, že nikdy za čtyřiačtyřicet let za volantem jsem nehodu sám nezavinil, i když některé, které jsem zažil, byly opravdu nepříjemné.

A co ta zelená trubička...?

Já vím, nechci to zamluvit. Ale já vám měl takovou opravdu zvláštní příhodu. Přišli k nám známí na návštěvu. Něco jsme vypili, a když odcházeli, koukám - mráz, chumelí. A tak jak jsem je šel vyprovodit, jen v košili a v pantoflích, popadnu klíče a dávám auto do garáže. Ani nedovřu vrata od garáže, když za mnou esenbáci. To bylo ještě v době, když jsem účinkoval v Semaforu. A hned prý, jestli jsem nepožil. Požil, přiznávám a vysvětluji, že jsem ujel asi patnáct metrů od chodníku do garáže u našeho domku. No a co, patnáct metrů nebo patnáct kilometrů... Doklady! Jdu tedy nahoru, a jak se tak nervózně prohrabuji v tašce k dokladům, ocitnou se mi v ruce i lístky do Semaforu, které jsem někomu slíbil opatřit. Tenkrát to byla docela vzácnost. A tak mě jen tak napadlo zastrčit je do občanského průkazu. Příslušníci na chodníku listují, listují, mně je v košili zima a nikam to nevede. Ale jak ten starší, asi velitel, řekne "Tak co s tím, pane Bobek, uděláme?", je mi jasné, že lístky zabraly. Povídám: "Je mi hrozná zima. Nechcete to probrat uvnitř?" No řeknu vám, nestačilo to, co jsme se známými nedopili, musel jsem otevřít ještě lahev vodky. Ale jestli já jsem měl na začátku nějakou tu desetinu promile, pak oni, když po delším čase odjížděli, mě tedy dost trumfli.

Za volantem i na sedadle spolujezdce jste tedy zažil ve svých pětašedesáti už dost. Považujete se dnes spíš za dravého, či defenzivního řidiče?

Já jsem byl vždycky defenzivní řidič.

A existuje někdo, s kým se bojíte jezdit?

Ano, se svým bratrem. Žije v Mnichově a jezdí jako blázen. Dobře, ale jako blázen.


Autoři:

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Do Mostu míří supersporty. Za volanty se střídají profíci s amatéry

Okruhové závody ADAC GT Masters se po roce vrací do Mostu.

Pětisetkoňové závodní speciály od Corvette, Ferrari, Porsche, Lamborghini nebo Aston Martin a další desítky závoďáků si...

Najdete na iDNES.cz