Pavel Bobek: z Fordu přesedlal na Chrysler

  8:59aktualizováno  8:59
Tvrdí, že je vedle zpěváka stále i architekt. Ve svém břevnovském domě stále něco vymýšlí a předělává, v poslední době zvlášť na zahradě. A pak - mezi architekty má víc přátel než mezi zpěváky.
Býval jste léta fordista, ale prý jste přesedlal z Forda na jinou na značku?

To je pravda, teď už několik let jezdím za Chryslera. Konkrétně mám už druhého neona.

Proč jste tak dlouho lpěl na Fordu?

Já vždy na auta dost byl. No a za komunismu tu ze značek, co mě zajímaly, byly jen Simca, Fiat, Renault. A pak Ford. Už jen to jméno vonělo Amerikou. A já vždycky chtěl americké auto. I když samozřejmě cortiny, kterých jsem měl nejvíc, vesměs ojetých, byly evropské. Myslím, že fordů bylo celkem osm. Ale i teď vlastně máme značku v rodině, žena má fiestu.

Dá se tedy říci, že jste na auta dost mlsný?

Určitě, vždycky. Mně se zkrátka auto musí líbit, když ne, tak se mi s ním špatně jezdí.

Je o vás také známo, že jste přítel dobrého vína...

Ano, to jsem, dokonce mám doma i svůj sklípek.

To s řízením moc nejde dohromady. Neříkejte, že zvlášť za bujarého mládí jste takhle po koncertě či posezení v klubu...

Vím přesně, na co narážíte. Dneska už je to samozřejmě všechno jinak, už mě na zájezdy vozí Nopovi, což je úžasné; klidně si můžu dát pivo a na zadním sedadle schrupnout. Ale máte úplně pravdu, byly doby bujaré. Stalo se mi třeba, že jsem se po nějakém "prodlouženém představení" ráno doma probudil a přemýšlel, jak jsem se sem dostal. Kde jsem to jen nechal u Semaforu své auto? A ono bylo v garáži. Ale to už nedělám.

Takže jste nikdy neměl nehodu, nikdy zelená trubička?

Nehod jsem přežil několik první už, když nás jako študáky při stopu vyklopil řidič náklaďáku tak, že jsme zůstali pod převrácenou korbou. Nezranění! Ale musím říct, že nikdy za čtyřiačtyřicet let za volantem jsem nehodu sám nezavinil, i když některé, které jsem zažil, byly opravdu nepříjemné.

A co ta zelená trubička...?

Já vím, nechci to zamluvit. Ale já vám měl takovou opravdu zvláštní příhodu. Přišli k nám známí na návštěvu. Něco jsme vypili, a když odcházeli, koukám - mráz, chumelí. A tak jak jsem je šel vyprovodit, jen v košili a v pantoflích, popadnu klíče a dávám auto do garáže. Ani nedovřu vrata od garáže, když za mnou esenbáci. To bylo ještě v době, když jsem účinkoval v Semaforu. A hned prý, jestli jsem nepožil. Požil, přiznávám a vysvětluji, že jsem ujel asi patnáct metrů od chodníku do garáže u našeho domku. No a co, patnáct metrů nebo patnáct kilometrů... Doklady! Jdu tedy nahoru, a jak se tak nervózně prohrabuji v tašce k dokladům, ocitnou se mi v ruce i lístky do Semaforu, které jsem někomu slíbil opatřit. Tenkrát to byla docela vzácnost. A tak mě jen tak napadlo zastrčit je do občanského průkazu. Příslušníci na chodníku listují, listují, mně je v košili zima a nikam to nevede. Ale jak ten starší, asi velitel, řekne "Tak co s tím, pane Bobek, uděláme?", je mi jasné, že lístky zabraly. Povídám: "Je mi hrozná zima. Nechcete to probrat uvnitř?" No řeknu vám, nestačilo to, co jsme se známými nedopili, musel jsem otevřít ještě lahev vodky. Ale jestli já jsem měl na začátku nějakou tu desetinu promile, pak oni, když po delším čase odjížděli, mě tedy dost trumfli.

Za volantem i na sedadle spolujezdce jste tedy zažil ve svých pětašedesáti už dost. Považujete se dnes spíš za dravého, či defenzivního řidiče?

Já jsem byl vždycky defenzivní řidič.

A existuje někdo, s kým se bojíte jezdit?

Ano, se svým bratrem. Žije v Mnichově a jezdí jako blázen. Dobře, ale jako blázen.


Autoři:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Dějiny čtvrcení v Praze. Nejděsivější případy rozřezaných těl

Děsivé kriminální případy. O těchto čtyřech vraždách mluvila celá republika. Brutální a hrůzostrašné „kouskování“...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Mobil, snění, děti vzadu: čtvrtina řidičů bourá kvůli roztržitosti

Telefonování, SMS, ovládání klimatizace, denní snění nebo hádka s dětmi vzadu. To jsou jen některé příčiny, proč jsou...

Útok na neomezenou rychlost na dálnicích se v Německu opět nezdařil

Zelení chtěli zavést na německých dálnicích všeobecně platný rychlostní limit 130 km/h, prozatím byl však shozen ze...

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Dyson zrušil projekt elektroauta. Zvládne je každý a nedá se na nich vydělat

Známý výrobce vysavačů, vysoušečů vlasů i rukou a čističek vzduchu Dyson měl plány na vlastní elektromobil. Ty ale...

SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily
SOUTĚŽ: Vyhrajte sirup pro děti, který zatočí s bacily

Pojďte s námi otestovat dětské sirupy od NutriFood a ochraňte tak své děti před náporem nemocí a proměnlivého podzimního počasí. Stačí se přihlásit v komentářích.

Najdete na iDNES.cz