Dacia se svou filozofií „design to cost“ slaví obrovský úspěch, vítězně táhne i nabubřelou západní Evropou. Dokazuje tak, že i bohatí Francouzi, Němci nebo Nizozemci rádi ušetří.
Racionálně stavěné Dacie jsou hit. Po obsazení kategorií menších formátů se Sanderem a Dusterem je tu velký krok do neznáma. „Nový Bigster znamená více Dacie a představuje zcela novou modelovou řadu, která nabídne cenově dostupný vůz v segmentu C-SUV,“ shrnuje automobilka. To je kategorie, v níž se dnes v Evropě prodají na tři miliony aut ročně (23 procent trhu EU, pozn. red.). Dacii se navíc zatím podle prvních ohlasů daří přesvědčit publikum, že Bigster není jen prodloužený Duster, i když sdílí techniku a výrobní linku v rumunské Pitesti.
Dacia uvádí, že Bigster je o 20 procent levnější než konkurence. Taky už prozradila základní cenový rámec: startovací cena má být pod 25 000 eur, tedy asi 650 000 korun. Vrcholové provedení má stát 33 000 eur. Denis Le Vot, šéf značky, říká, že Dacia je vítězem inflační spirály, která sužuje Evropu.
Jak chcete zajistit ziskovost Bigsteru? Denis de Vot uvedl, že bude velmi těžké vydělat peníze a udržet ziskovost tohoto vozu. Jaký je tedy plán?
Dacia je dnes profitabilní. Přispíváme k zisku skupiny Renault trochu jinak než ostatní. Také máme poměrně unikátní obchodní model, který je pilířem úspěchu. Důležité je navrhovat zásadní modely a dělat je se správnými náklady. Vše se týká toho, čemu říkáme strategie „design-to-cost“.