Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

  15:54aktualizováno  15:54
„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“ tvrdí předseda České parkovací asociace Petr Horský. Města i stát by podle něj měly zlepšit plánování a propagaci dopravních projektů

Velkým problémem je také to, že řidiči parkují bezohledně a při parkování nepřemýšlejí. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

„Mnohá města sice dokážou postavit parkoviště, ale už neřeší návaznou dopravu nebo jim chybí systém na regulaci dopravy v centru,“ řekl Horský. Města by tak podle něj měla výstavbu záchytných parkovišť lépe propojovat s městskou dopravou a svou dopravní politikou pro centra měst.

Jako další problém Horský uvedl nízkou informovanost řidičů. Například v Praze podle něj v posledních letech vzniklo několik tisíc míst na různých místech, mnohá z nich jsou však z velké části nevyužívaná, protože o nich nikdo neví.

Veřejný sektor by tak podle něj měl stávající projekty nejen v parkování lépe propagovat na veřejnosti. Jako příklad uvedl Rakousko, kde stát v minulosti mnohokrát vedl při propagaci novinek v dopravě dlouhou mediální kampaň.

Jako pozitivní příklad Horský jmenoval České Budějovice, kde loni vzniklo přes 4000 parkovacích míst na kraji města, která jsou podle něj díky komplexnímu dopravnímu systému a dobré propagaci města od počátku plně využívaná. Nová parkovací místa by se letos měla otevřít také v Brně, kde by na záchytných parkovištích mělo vzniknout až 2000 míst.

Češi jsou podle Horského navíc při parkování nedisciplinovaní, protože se často snaží obcházet nastavená pravidla, aby mohli parkovat co nejblíže ke svým domům nebo pracovištím. Tím narůstá deficit míst pro parkování uvnitř měst.

Česká parkovací asociace vznikla v roce 2013 s cílem vytvořit základnu o zákonných a technických podmínkách pro vytváření parkovacích míst v Česku. Asociace má 32 členů z řad městských organizací, dopravních firem a operátorů parkovišť.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Řidiči v Německu prostáli loni v kolonách 52 let

Sníh ochromil Německo. Na snímku doprvní zácpa na dálnici A4 u Drážďan (29. listopadu 2010)

Loňský rok byl pro německé řidiče zatím dosud nejhorší z hlediska počtu a délky trvání zácp, kterým na zdejších...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Najdete na iDNES.cz