Za tu dobu jich upravil zhruba šest stovek.
Teď však týdně dostává až 90 dotazů na to, jak jeho systém funguje a kolik změna stojí.
V současnosti je schopen na spalování salátového oleje přeměnit zhruba 200 aut ročně.
Letos se spolu se svým společníkem Reinerem Schwerdtfegerem vypravil mezi hlavní hráče světového automobilového trhu i na prestižní přehlídku do Frankfurtu.
Přestavuje tam závodní okruhový speciál Audi A3 na salátový olej dosahující rychlosti až 220 kilometrů za hodinu. „Auto jezdí na rostlinný olej, který má každý v kuchyni,“ říká Schwerdtfeger, „žádná aditiva nejsou potřeba. Stačí jen kit, kterým se upraví motor.“
Změna motoru vozu trvá týden a stojí 2600 eur bez daně (zhruba 76 tisíc korun). Změnou motoru se podle Schwerdtfegera nesníží jeho výkon ani nezmění spotřeba.
„Přestavba probíhá u klienta v garáži, v jeho autoservisu, případně v naší dílně,“ říká výrobce s tím, že zákazník dostane roční záruku i technické povolení.
Sám vynálezce Wolf řídí luxusní Mercedes C, který jezdí pochopitelně na salátový olej. Zatím z něj dostal rychlost 195 kilometrů v hodině.
Lada a la raketoplán Buran
Cestu, jak se vymanit z nadvlády benzinu, hledají západní automobilky, ale i ruská Lada. Ta je v Česku dosud známá spíše pro svá bytelná auta, která i po letech brázdí zdejší silnice, než pro nejmodernější technologii.
Automobilka z ruského města Togliatti do Frankfurtu přivezla západním konkurentům ukázat svou studii Antal 2 s pohonem na vodík. Vůz vychází z kombíku Lada 2111, který se prodává i na českém trhu.
„Je to naše vlastní technologie,“ říká Georgij Mirzojev z ruské automobilky. „Využili jsme technologii ruského raketoplánu Buran. Samozřejmě jsme museli vše zmenšit a uzpůsobit.“ Oproti raketoplánu však auto dosahuje mnohem nižší rychlosti. Podle Mirzojeva jelo nejrychleji stovkou.
Se sériovou výrobou se zatím nepočítá. „Jakmile budou zákazníci vodíková auta chtít, nabídneme jim je,“ říká Mirzojev. Vývoj Lady Antal trval dva roky. Již předtím firemní technici strávili dva roky prací na Antalu 1, který však byl pouhou maketou a ještě nebyl pojízdný.
Na rozdíl od buranu, který do vesmíru vzlétl poprvé a naposled 15. listopadu 1988, má podle Mirzojeva vodíkový pohon v motorismu velkou budoucnost. „Vodíku věříme. Na příští dva roky plánujeme další dva vodíkové vozy.“
Čtěte také: Automobilky zkoumají, co nalít do nádrží |
Už týden zkoušejí redaktoři Světa motorů jezdit na fritovací olej. Lijí ho do staršího dieselového auta a ono jezdí ...VÍCE |