Paklíče na škodovky, audi a fordy jsou vyprodané

  11:48aktualizováno  11:48
Univerzální klíče, které podle prodejce "zvládnou" zámky škodovek, audi, volkswagenů, seatů a fordů, jsou vyprodané.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

"Abychom uspokojili zájem zákazníků, museli jsme si pro ně zajet k dodavateli do Německa,“ potvrdil včera prodejce klíčů Evžen Ivanov z karlovarské firmy Locksmith CZ. Nejdražší sada přijde na 4300 korun.

Zákazník obdrží svazek tří až patnácti klíčů podle druhu sady. Ty jsou vyrobené, aby postihly všechny druhy zoubků v zámku. Pokud je mechanik vyzkouší postupně všechny, měl by vůz otevřít.

Nestačí však prostě otočit klíčem, je třeba s ním zručně v zámku chvíli pohybovat. V nabídce firmy jsou i dražší, údajně zcela univerzální klíče na každé auto. Na první pohled to vypadá, jako by prodejce nabízel náčiní pro zloděje, Ivanov však tvrdí, že hledají klientelu mezi hasiči, zámečníky a záchranáři. Firma už zpřísnila podmínky prodeje svých "univerzálních klíčů".

"Budeme chtít, aby nám zákazník o sobě sdělil co nejvíce osobních údajů. Navíc náčiní, které poničí zámek, budeme určitě nabízet jen firmám,“ řekl Ivanov. Klíče se vyrábějí v Německu a i v dalších zemích Evropy zcela legálně.

Detektiv: Zloději si klíče vyrábějí
MF DNES si jeho slova otestovala a zkoušela klíče koupit. Firma Locksmith byla ochotná je prodat jen proti identifikačnímu číslu podnikatele.

Jestli je bude nabízet i lidem bez firmy, se teprve rozmýšlí. "Asi budeme požadovat rodné číslo,“ řekl v úterý redaktorce předstírající zájem o koupi technik firmy.

Na druhou stranu, i pokud si firma povede evidenci zákazníků, nebude policii povinna ji ukázat. Upozorňuje na to pražský kriminalista Vladimír Veselý. Detektivové uspějí, jen pokud přijdou s konkrétním podezřením.

"Navíc si myslím, že podobný klíč na volném trhu velkou škodu stejně nezpůsobí. Gangsteři z organizovaných band si ho koupit nepůjdou. Mají lepší prostředky. Auta jinak vykrádají narkomani, kteří na toto náčiní nemají peníze a jsou stejně schopni rozbít okénko,“ míní Veselý.

I on potvrdil, že prodej podobných klíčů české zákony nijak nezakazují. Doposud si zloději podle Veselého vyráběli podobné paklíče podomácku.

Mluvčí automobilky Škoda Evžen Krauskopf však upozorňuje, že i když se zloděj do škodovky dostane, tak neodjede, protože na to klíč většinou nestačí. Součástí standardní výbavy našich aut je už dlouho imobilizér, který by to znemožnil. Na přání jsme ho nabízeli už od roku 1994, kdy se začaly vyrábět felicie,“ vysvětluje Krauskopf.

Německá policie byla dost překvapená, že se v Česku prodávají klíče, kterými lze snadno otevřít německé volkswageny či audi.

"Pro výrobce aut to musí být noční můra. Takové náčiní u nás používají zámečníci, ale myslím, že soukromé osoby si je v Německu koupit nemohou,“ uvedla Anke Schwalbachová, mluvčí německé kriminální policie ve Wiesbadenu.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz