Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Mít auto leze do peněz. Češi si na opravu rozbitého vozu občas půjčují

Za neočekávanou opravu svého vozidla museli loni Češi zaplatit v průměru 14 931 korun. Havárii nebo poruchu přitom řešily dvě pětiny tuzemských motoristů. K tomu, že dostali v posledním roce pokutu, se přiznalo v průzkumu pouze 16 procent dotázaných. Průměrná částka za pokuty činila 1356 Kč.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No kupovat auto na hraně finančních možností je prostě hazard no.

Chápu to u těch nejlevnějších ojetin, kde může rozdíl mít vs nemít auto dělat tolik, že skoro není na výběr, ale pokud je mi málo Fabie a zadlužím se za starého medvěda, průšvih si na hlavu přivolávám sám.

Reálně mít na auto 150, tak koupit max za 80 a zbytek vyhradit jako rezervu na servis v příštích 2-3 letech. (to píšu jako člověk, kterej si s bídou vymění žárovku)

3 1
možnosti
MS

Američané mají jednoduchou poučku, jak drahé auto kupovat: za trojnásobek měsíčného platu. Jenže to by u nás museli lidé přesedlat na bicykly.

0 0
možnosti
MJ

To je pravda, že to může lézt do peněz. Nicméně od té doby, co si opět servisuji všechny auta v rodině sám a ne v servisech (neznačkových i značkových) jsou výdaje za opravy minimální a to přesto, že kupuji pouze ty nejlepší díly z druhovýroby, které jsou mnohdy stejné nebo i lepší než prvovýroba. Už mě totiž došla trpělivost testovat servisy a sponzorovat jejich fušeřinu a nebo kontrolovat, kde na co zase zapomněli, nebo to udělali blbě a pak se dohadovat. Od té doby jsou auta v perfektní kondici a hlavně těch peněz co člověk ušetří. Tj. nízké ceny N.D. a co jednou opravím, nemusím nechávat měnit třeba již po roce znova, natož pak něco po někom opravovat a ještě při tom relaxuji obdobně, jako někdo třeba při údržbě zahrady :-) Chápu ale, že to není pro každého.

4 0
možnosti
AS

Jo, já si servisuju auta 10 let. I když nejsem mechanik tak oprava je rychlejší a kvalitnější než v service. A za těch 10 let jsem to počítal a ušetřil jsem asi 100 tisíc.

Ono totiž někdy stačí více o tom číst a koumat a pak oprava stojí třeba 500 kč, a v servise jsou vám schopni říct že pod 10 to nebude. Rv

0 0
možnosti
RP

Socialove nemaji na opravu - hlavne ze kazdej trouba musi vlastnit nejaky skopek

0 3
možnosti
JS

To si tak koupite ojetou vranu za 150tisic , v dehtu (at to mamo malo , zere , bo je to obrovske auto v kombajnu a hlavne at to taha vocpoda). Samozrejme , ze na uver. (V dnesni dobe uroky prd prdu , to zvladnem mamo) a zadnou fabii mamo (to maji jen dedci do kaufu a zpet a my jezdime do globusu) , minimalne oktu ci superba ci pasika. Nejlepe mamo z Nemecka po duchodci ci doktora. (Samozrejme Turek). Musi to mit servisku a najeto do 100tisic km. (Servisku ti udela turek na kolene za par minut).

A pak se poroucha turbo , dvouhmota boucha , vstriky v cudu (bo doktor tam lil naftu z masin) y egr KO , DPF pricpany. A ty letis do banky pro dalsi uver , bo cena opravy te zruinovala :-D

10 3
možnosti
Foto

V78í93t 84C50h86a86l87u83p87a

28. 3. 2019 10:48

Přesně :-)))...proto jsem přesně před 2lety když žena chtěla nový (staronový) auto řekl:...."mámo hlavně žádnou naftu, jedině benzín atmosféru"....no a krom rozvodů (preventivně hned po koupi), oleje a jednou brzdové destičky a STK přes servis, nevím co je to autoservis....

2 0
možnosti
JM

J86a65n 98M26a47l93ý

28. 3. 2019 9:26

Stáří vozového parku v ČR ukazuje v plné nahotě ekonomický stav občanů. Evropská elektromobilní cesta to jen prohloubí.

14 1
možnosti
MS

Tak, a teď by měla přijít masírka o půjčování a sdílení aut, nejlépe elektrických. Nebo má snad článek jiný smysl? Ó jistě, finanční služby, ty tu dlouho nebyly, ty je třeba propagovat dnes a denně.

Míval jsem Seat Toledo 1. generace, statisticky jedno z nejporuchovějších aut na evropském trhu. Jen jednou jedinkrát jsem nenastartoval. V servisu mi pak sdělili, že má baterka nepatří do auta, ale do muzea. Jinak naprosto spolehlivé auto. Jezdil jsem s ním do značkového servisu (ale k jiné značce, která se snažila opravdu zákazníky přilákat). Po letech, když už auto mělo šrámy prakticky všude, mě i tam neradi viděli. To musel přijít vždy technik, který mě znal, abych jim tam nestrašil, hned zavezl auto dozadu.

10 0
možnosti
ZD

Jistě Češi jsou nuceni jezdit ve starých autech, aby se dostali do práce. MHD, vlaky jste co do počtu spojů jste minimalizovali pomalu tak, že skoro nic nejede, tak běžný obraz rodiny na venkově jsou dvě stará auta, jedno manželka, jedno manžel a tím jezdí do práce, či vozí děti do škol či školek. Auta udržují za pomoci místních mechaniků, kamarádů či vlastními rukami. případně se domluví a jezdí parta chlapů jedním autem do práce a po týdnu dnu se střídají, dle domluvy.

18 2
možnosti
JM

J33a69n 38M80a26l82ý

28. 3. 2019 9:28

To je samozřejmě realita. Minimálně po dobu školky 2 auta nutně potřebujete, protože to hromadnou dopravou prostě časově nevychází.

2 0
možnosti
FN

Pořídit si auto výrazně pod úrovní svých příjmů, trochu se o to zajímat, drobnosti typu svíčky, kola, žárovky, tlumiče.. si dělat sám. Pak je člověk schopen poznat servis, kde nevěší bulíky na nos = servisování vyjde za velmi přijatelnou cenu.

4 0
možnosti
PB

přesně, koupit si auto ne které mám, hlavně na servis, rozumět tomu nemusíte, když víte kam se obrátit. Člověk s tím ale musí počítat...

1 0
možnosti
LM

a stát z vlastníků a provozovatelů automobilů, děla dojnou krávu ... a jakmile se bude opět harašit krizi, bude jim podmazávat huby, aby ta auta kupovala ..

1 1
možnosti
PV

Další díl masírky, proč je pronájem lepší než vlastnictví věcí. Realizace to již v software, silný tlak je na nemovitosti a další na radě jsou samozřejmě auta. Zkusme si odpovědět s kým se dá víc manipulovat - s tím, kdo má vše potřebné ve vlastnictví, nebo s tím kdo má vše pronajaté.

9 1
možnosti
HZ

Máte velmi zajímavé myšlenkové pochody. Tohle vydedukovat z jednoho krátkého článku o proběhlém průzkumu na téma Češi a auto...R^8-o

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...