Opel Corsa OPC: A zbrojní pas máte?

aktualizováno 
Jak poznáte opravdu nasupený opel? Nosí modrou. Speciální opelí druh jménem OPC se má čile k světu. Po zuřivé Astre OPC přijíždí ještě zběsilejší modrý blesk. Poprvé naživo bude Corsa OPC k vidění v Ženevě.

Opel Corsa OPC | foto: Opel

Jezdí s ním maminka do školky a supermarketu. Pár penzistů z druhého patra s ním jezdí za vnoučaty a na chatu. Opel Corsa je jedním z nejoblíbenějších maých aut, ta nejposlednější si vede hodně dobře v prodejích. To, co se chystá k Ženevskému jezeru, má ale s krotkým městským hatchbackem pramálo společného.

Pokud nasupený mrňous podědí alespoň něco z charakteru OPCčka astry, bude na silnicích hodně dusno.

Bojové zbarvení jménem Arden Blue, kopec spojlerů, jiná zrcátka, koncovka výfuku hrozivě čnící uprostřed, naposilované nárazníky, velké výřezy, aby se všechno pořádně chladilo, až bude řidiči za volentem horko a především sedmnáctipalcová kola obalená 45% kouskem gumy šířky 215 milimetrů. Na vyžádání jsou i osmnáctky šířky 225.

Doplňky v modré, hliník na pedálech a řadicí páce, posádka usedá do sedadel Recaro... rod OPC je zřetelný i uvnitř corsy.

Exteriéru motorové myši odpovídá také pohonná jednotky. Zbrojní pas bude asi potřeba na přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 192 koní. 230 newtonmetrů kroutícího momentu se může krátkodobě zvýšit až na 260 díky funkci overboost.

Astra OPC se rozjede na maximálních 225 kilometrů v hodině, z nuly na stovku ji to trvá 7,2 sekund. To všechno musí ukočírovat modré třmeny brzd zakusující se do kotoučů s průměrem 308 (vpředu) a 264 mm.

Své závodnické vlohy tříbila corsa na okruhu Nürburgring. Podvozek šel o 10 milimetrů k zemi, zadní odpružení je tvrdší, tlumiče také a stabilizátory mají větší průměr. Stabilizační systém ESP - jak je v laboratořích OPC dobrým zvykem - je plně vypínatelný, dostanete ho v základní výbavě.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz