Opel Corsa OPC: A zbrojní pas máte?

aktualizováno 
Jak poznáte opravdu nasupený opel? Nosí modrou. Speciální opelí druh jménem OPC se má čile k světu. Po zuřivé Astre OPC přijíždí ještě zběsilejší modrý blesk. Poprvé naživo bude Corsa OPC k vidění v Ženevě.

Opel Corsa OPC | foto: Opel

Jezdí s ním maminka do školky a supermarketu. Pár penzistů z druhého patra s ním jezdí za vnoučaty a na chatu. Opel Corsa je jedním z nejoblíbenějších maých aut, ta nejposlednější si vede hodně dobře v prodejích. To, co se chystá k Ženevskému jezeru, má ale s krotkým městským hatchbackem pramálo společného.

Pokud nasupený mrňous podědí alespoň něco z charakteru OPCčka astry, bude na silnicích hodně dusno.

Bojové zbarvení jménem Arden Blue, kopec spojlerů, jiná zrcátka, koncovka výfuku hrozivě čnící uprostřed, naposilované nárazníky, velké výřezy, aby se všechno pořádně chladilo, až bude řidiči za volentem horko a především sedmnáctipalcová kola obalená 45% kouskem gumy šířky 215 milimetrů. Na vyžádání jsou i osmnáctky šířky 225.

Doplňky v modré, hliník na pedálech a řadicí páce, posádka usedá do sedadel Recaro... rod OPC je zřetelný i uvnitř corsy.

Exteriéru motorové myši odpovídá také pohonná jednotky. Zbrojní pas bude asi potřeba na přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 192 koní. 230 newtonmetrů kroutícího momentu se může krátkodobě zvýšit až na 260 díky funkci overboost.

Astra OPC se rozjede na maximálních 225 kilometrů v hodině, z nuly na stovku ji to trvá 7,2 sekund. To všechno musí ukočírovat modré třmeny brzd zakusující se do kotoučů s průměrem 308 (vpředu) a 264 mm.

Své závodnické vlohy tříbila corsa na okruhu Nürburgring. Podvozek šel o 10 milimetrů k zemi, zadní odpružení je tvrdší, tlumiče také a stabilizátory mají větší průměr. Stabilizační systém ESP - jak je v laboratořích OPC dobrým zvykem - je plně vypínatelný, dostanete ho v základní výbavě.

Autoři: ,

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Najdete na iDNES.cz