Drsňák na uhlíkové dietě: třísetkoňový Opel Astra OPC Extreme

  16:42aktualizováno  16:42
Opel Astra OPC kandiduje na největšího drsňáka na ženevském výstavišti. V úpravě extreme má tři sta koní a na karoserii karbon.

Opel Astra OPC Extreme | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to nejrychlejší a nejzuřivější astra všech dob inspirovaná okruhovými speciály. Pro extreme vyladili dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec na tři sta koní (o 20 víc oproti standaru) a oproti vrcholové sériové verzi OPC uspořili metrák hmotnosti použitím karbonových dílů (nově má 1 550 kilo). Z uhlíkových pláten vyztužených pryskyřicí pečených v autoklávu je zadní difuzor, přední spojler, kapota, střecha (lehčí o 7,6 kilo), podběhy a díly zavěšení. 

Fotogalerie

Z karbonu jsou také devatenáctipalcové ráfky kol, tím se ušetřilo dvacet kilo oproti standardním hliníkovým. Rozměr obutých pneumatik je 245/35. Přední kola krotí brzdy Brembo s 370milimetrovými kotouči, do kterých se zakusují šestipístkové brzdiče.

Interiér se upravoval méně. Namontovali bezpečnostní závodní "klec", sedačky vyměnili za závodní Recara s vícebodovými pásy a namontovali volant obšitý alcantarou.

To nejlepší na konec: Opel už slíbil, že pokud bude o Astru OPC Extreme zájem, nabídne ji v limitované sérii k prodeji.

Nová astra dorazí za dva roky, má být krásná

Kariéra stávající astry bude trvat už jen dva roky, na ročník 2016 má být naplánované představení nové generace.

Má využít zmodernizovanou techniku té stávající (platforma Delta), oblek má mít ale mnohem emotivnější. Britský magazín Autocar zjistil, že design má vycházet ze studie monza představené na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Prémiovějšímu vzezření má sekundovat fajnovější interiér. Jak je u astry zvykem, v nabídce budou opět aspoň tři karosářské verze: třídveřový sportovně střižený hatchback, pětidveřový a pak kombík s prodlouženým rozvorem.

Nová astra má být hlavně lehčí a pod kapotu bude dostávat motory tří různých konstrukčních linií. Základem by podle všeho měl být litrový přeplňovaný benzinový tříválec, který Opel právě představuje na autosalonu v Ženevě. Celkem má být motorů na výběr třináct. Nové budou také převodovky, které jsou podle Autocaru slabinou dnešních opelů, prý hlavně proto, že mají technický základ v sedmdesátých letech minulého století. Nové převodovky mají být lehké (hmotnost má být 37 kilo), řazení bude hladší, rychlejší s krátkou pákou.

Nové astry chce Opel prodávat čtvrt milionu kusů ročně, cíl je jasný: překonat Ford Focus.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Najdete na iDNES.cz