„Pro rekonstrukce a stavby není z našeho pohledu vhodnější období než letní prázdniny. Z Prahy odjede řada lidí na dovolené a sníží se tím dopravní zatížení, takže jednoznačným argumentem je znatelně nižší hustota dopravy. Navíc panuje ze stavebního pohledu ideální počasí. Je pochopitelně nepříjemné, že je uzavírek více najednou, ale v období mimo prázdniny by situace byla ještě mnohem horší,“ vysvětluje Petr Smolka.
Online rozhovor s Petrem Smolkou čtěte zde
Dále generální ředitel TSK odpovídal na konkrétní dotazy čtenářů na jednotlivé práce na rekonstrukcích. „Předpokládáme celkové zkrácení termínu dopravního omezení,“ slíbil u rekonstrukce Husitské ulice a dodal že vzhledem ke stavu komunikace byla rekonstrukce nezbytně nutná.
TSK podle svého ředitele řadu let prosazuje koncepci koordinace všech investorů v rámci jednoho omezení (uzavírky). „Bohužel, jednotliví investoři jsou samostatné organizace, které hospodaří s vlastním rozpočtem, a rekonstrukce svých svěřených sítí plánují dle svých priorit a aktuálního technického stavu,“ vysvětluje, proč se opakovaně rozkopává stejná komunikace.
Co se chystáTSK připravuje na léto tyto uzavírky
|
V rozhovoru se objevil několikrát dotaz, proč dělníci nepracují na rekonstrukcích komunikací v noci. „V rámci stavebního povolení máme vždy za povinnost dodržet hygienické limity, a to jak z pohledu hlučnosti, tak prašnosti. S ohledem na to, že pracujeme v drtivé většině případů v zastavěných hustě obydlených oblastech, jsou tyto limity velmi přísné,“ vysvětluje Smolka. Prakticky je tedy podle něj nemožné získat souhlas s nočními pracemi. „Například v případě rekonstrukce Nuselského mostu jsme mohli hlučné práce na sanaci pláště provádět pouze 2 hodiny dopoledne a 2 hodiny odpoledne,“ dodává.
„Doprava v Praze je řízena dynamicky. Neexistuje už prakticky pevné nastavení semaforů, řidiči nazývané Zelena vlna,“ vysvětluje Smolka. Semafory jsou tedy v Praze řízeny v závislosti na intenzitě dopravy.
Proč se tak často ucpávají výjezdy u tunelového komplexu Blanka? Denně projede Blankou v průměru 75 000 – 80 000 vozidel. Nejzatíženějším úsekem (Dejvický tunel) projíždělo za poslední rok (od září 2016 do srpna 2017) v průměru 88 000 vozidel za den. Kvůli tomuto množství dochází často k uzavírání vjezdů nejen do tunelového komplexu Blanka, ale i do dalších tunelů na Městském okruhu. „Obvykle se tak děje v období dopravních špiček, což má logicky za následek vznik kolon před portálem Bubenečského tunelu v Troji a v opačném směru před tunelem Mrázovka v ulici Dobříšská. Aby se odbouraly negativní vedlejší efekty, jako je zhoršení situace na Praze 6 nebo třeba na Strakonické, musí být bezpodmínečně dobudován celý okruh a k němu i vnější, tedy Pražský okruh,“ vysvětluje Petr Smolka. „Pokud dochází k uzavírání vjezdu do tunelového komplexu Blanka, i do dalších tunelů na Městském okruhu, je k tomu vždy důvod,“ pokračuje ředitel TSK. „Obvykle se tak děje v období dopravních špiček, což vede ke vzniku kolon před portálem Bubenečského tunelu v Troji a v opačném směru před tunelem Mrázovka v ulici Dobříšská. Ačkoli se to může zdát obtížně pochopitelné, příčinou uzavírání vjezdu do tunelu v Troji je omezení dopravy u Barrandovského mostu a příčinou uzavírání vjezdu do tunelu Mrázovka je omezení dopravy v Troji u napojení ulice Povltavské na navazující komunikace.“ Složitý průplet v obou uvedených místech vyvolává vznik kolon, které narůstají až k tunelům. Z bezpečnostního hlediska je vznik kolon v tunelu nepřípustný, proto dochází k regulaci provozu nebo omezování rychlosti, a to dle hustoty provozu buď automaticky, nebo přímými zásahy operátorů dopravy (Policie ČR). Ti mohou následně regulovat provoz v úsecích komunikací před tunely (např. omezení doby vjezdu na 60, 30 a 10%). V extrémním případě pouští dopravu jednotlivými vjezdy tak, aby vozidla přijížděla do problematického místa pomaleji a postupně. |
21. prosince 2017 |
Kdy bude konečně opravena nejhorší silnice v Česku - vršovická ulice U seřadiště? Akce „ U Seřadiště“ v sobě zahrnuje rekonstrukci tří ulic - U Seřadiště, Na Louži, Pod Soutratím. „Z hlediska projednávání je to velice složitá akce, jelikož od počátku projednávání je zde problém s pozemky soukromého vlastníka, které zasahují do rekonstrukce vozovek a chodníků. V tuto chvíli je ÚMČP10 vydáno územní rozhodnutí (ÚR) a v rámci koordinace usilujeme o stavební povolení,“ uvádí Petr Smolka. V rámci rekonstrukce bude provedena kompletní oprava vozovky, vybudovány nové chodníky a parkovací stání a nové odvodnění komunikace. „V souvislosti s vydáním územního rozhodnutí je rovněž řešena akce na umístění veřejného osvětlení a řeší se další koordinace se správci poduličních sítí jako je např. PVS a výměna vodovodu a kanalizace,“ dodává Smolka. Další podmínkou, pro úspěšnou realizaci akce, je řešení přeložky kabelů ve správě SŽDC v záboru stavby a zpracování příslušné projektové dokumentace. Celá tato rekonstrukce bude podle Smolky rozdělena do etap a předpokládá se, že alespoň část začne TSK realizovat počátkem roku 2019. „Vzhledem k plánované investici PVS do nového vodovodu a zejména splaškové kanalizace v ulici Na Louži a U Seřadiště s předpokládaným datem provádění stavby v r. 2020 – 2021 opravu ulic U Seřadiště, Na Louži a Pod Soutratím musíme odložit až po provedení těchto inženýrských sítí. Vzhledem k neutěšenému stavu vozovky nyní připravujeme provizorní opravu, kdy položíme souvislou vrstvu nového povrchu s životností minimálně tři roky do doby řádné rekonstrukce. Tuto provizorní opravu bychom rádi provedli v průběhu letošního roku,“ uzavírá generální ředitel TSK. |