Strategie „v Evropě pro Evropu“
Pátá největší čínská automobilka Chery Automobile zrychluje modelovou ofenzívu. Tamní dlouhodobá exportní jednička se zastoupením ve všech koutech světa, dříve svá auta na zahraničních trzích nabízela pod svou vlastní značkou, před třemi lety ale změnila strategii a také v Evropě a v Česku je začala uvádět pod novými značkami Omoda a Jaecoo.
Omoda je zaměřená na módně orientované, dynamické a avantgardní zákazníky. Písmeno „O“ pochází ze slova „Oxygen“, zatímco „Moda“ znamená „móda“ a „moderní“. Druhou exportní značkou je Jaecoo, jejíž název je založen na německém slově Jäger (což znamená „lovec“) a anglickém slově „cool“. Chery Automobile má i celou řadou dalších značek (Exeed, Exlantix, Jetour, iCar, Lepas, Luxeed, Karry, Cowin), ale ve světě se prosadila po svou hlavní značkou Chery, a to prostřednictvím řady Tiggo. Ta se svými čtyřmi modely chystá rovněž do Evropy.
Další čínská auta v Česku. Chery je vyvine v Itálii a vyrobí ve Španělsku![]() |
Na starém kontinentu má Chery Automobile vývojové centrum v Raunheimu u Frankfurtu, které je zodpovědné za přizpůsobení modelů vyráběných v Číně potřebám evropského trhu a homologačním požadavkům. A letos v říjnu se konečně rozeběhne výroba aut ve Španělsku v bývalé továrně Nissanu. Kvůli zavedení předběžných cel na dovoz elektromobilů z Číny muselo Chery odložit start produkce, aby stihlo připravit montáž trakčních baterií pro elektrické verze. Ve spolupráci s Chery tam byla oprášena někdejší španělská značka Ebro, která si do roku 1987 budovala jméno svými užitkovými, zemědělskými a terénními vozy.
Pro český trh značky Omoda a Jeacoo uzavřely smlouvu se společností Grand Automotive Central Europe, která v tuzemsku zastupuje značku Nissan.