Diskuze
Nezničitelná auta. Poradíme, jak vybrat ten pravý ojetý vůz
Děkujeme za pochopení.
M95a38r67e53k 57Š63p57i20r24k
KIA Rio som mal, 1,4 CVVT 80kw, auto bolo odolné to musím potvrdiť...aj spoľahlivé, jediné čo sa na tom pokazilo, bol zámok dverí a neskôr zámok kufra, čo sa riešilo v záruke dve nevýhody toho auta/motora, boli vysoká spotreba. PC síce ukazoval aj 5,5... no po prerátaní mi to vyšlo tak 6,9-7l/100km...jazdil aj jazdím hlavne diaľnice, kvôli tomu išlo aj z domu, keďže diaľničná spotreba bola 9l/100km, pri 43l nádrži bol tak dojazd v kombinovanom cykle 500km...asi 2x krát sa podarilo aj 620
A druhá nevýhoda toho auta bol veľmi tvrdý podvozok, či na 16” alebo 15” kolesách.
M64a63r67t10i49n 83K30a43r38á74s32e74k
Chápu správně, že ten článek k nadpisu bude teprve doplněn?
M95i56r51o12s36l48a89v 68S87t77e71i41n84e72r
Uvedená vozidla patří k těm špatně prodejným. Momentálně levnější palivo jistě nezůstane natrvalo levné a pak spotřeba kolem 8 a více litrů bude vadit. Mizerná ložiska jsou typická hlavně pro Fiaty, tím i GM a Opel. Ale i Citroen a jiné francouzské vozy nemají tu kvalitu materiálu, jako Němci.
Ve srovnání s panem Ryšavým, mám opačnou zkušenost. Po Fordu Taunusu r.v. 1970 jsem v r. 1973 přešel na Mercedes 220/8, později 200 D, 240D, 25ODT, 270 CDIT a posléze, 2013 na Škodu Yeti TDI 4x4, 81 kW.
Zkušenost je, že všechny Mercedesy silně korodovaly, lámaly se jim péra, netěsnily vstřikovací injektory a u posledního se mi 2012 v Sušici za přejezdem vylomilo přední péro ze závěsu (tedy včetně toho závěsu) a musel jsem ho nechat odtáhnout.
Yeti má jediný slabý bod- při špatné kvalitě dieslu se mu už po prvních 100 tisících km ucpe chladič u spodního EGR-ventilu. Po jeho výměně jezdí opět spolehlivě, momentálně dobře zajetý má 126 tis. km. Nenajdete na něm ani stopu koroze, STK nenašla také nic jiného. V intervalu 30 tis. km. nepotřebuje dolévat olej. Původní brzdové kotouče vpředu mají teprve 0.9 mm opotřebení, hranice je 3 mm.
Yeti nebylo tak docela levné auto, ale je to držák a nakonec se mi přece vyplatí.
V40l80a17d96i64s92l63a31v 41B11u71r14y52š27e56k
hm, to nic není proti jedničkovým oktávkám 1,9 TDi 66 kW, tato auta jezdí navzdory nekolikarému přeročení tachometru z důvodu lepší prodejnosti a vyplatí se mnohem více
M24i83r49o73s62l70a95v 16R61y31š71a34v37ý
Dovolím si jen malou poznámku k majitelům výkřiků techniky z MB - co jsem se s nimi setkal:
- tak pokud Š vlastní: špičkový, kvalitní, vybavený, bezporuchový automobil, za supercenu, s levným a kvalitním pojištěním
- Š prodali a koupili si jiný, značkový vůz - začali sypat závady, dokonce i takové, co jsem ani já neměl.
Mrzí mě na nich, že poruchy přiznali až po zbavení se škodofky, nedokázali přiznat množství poruch už za jejího vlastnictví, auta se zbavovali jako Černého Petra, ať noví majitelé taky trpí.
Já jsem na závady upozorňoval hned při jejich výskytu, sledoval jsem internet a zjišťoval, že nejsem vůbec sám, mnohdy se jednalo přímo o konstrukční, vývojové vady, se kterými se nedokázal výrobce vypořádat po celou dobu výroby.
Za každou takovou recenzi na internetu jsem proto rád a snad i potencionálním zájemcům o koupi auta takové "zážitky" pomohou. Určitě to není nějaké hanění značky, ale za mě - po 2 nových, v autorizovaných servisech pravidelně servisovaných, mi tato značka nesmí do baráku.
A když vidím, jak lidi nedají na (nejen) mé rady, koupí si takový výkřik a pak jsou celí šťastní, že mohou cpát nemalé peníze do servisu. No, na druhou stranu - ekonomika se hýbe. Co by dělali autoopraváři, když by nebylo do čeho píchnout? Výměna oleje a dolití kapaliny do ostřikovačů to asi nezachrání.
Je fakt, že ve značkových servisech vždy, pro častý výskyt závady, věděli hned, kam na co sáhnout, takže oprava byla relativně rychlá. Občas jsem zkusil neznačkové servisy nebo dokonce i garážisty,a i když sem jim "radil", v čem by závada mohla být, internet toho byl plný, tak stejně laborovali po svém, což se odrazilo ve velkém počtu nafakturovaných hodin (byť za nižší hodinovou sazbu, než v autorizáku) a tím vlastně i vyšší celkové ceně za opravu než ve značkovém servisu.
M50i85r91o35s24l75a52v 49R36y41š20a38v21ý
Fotografie bez jakýchkoliv doprovodných textů. Nwm, zda auta, resp. jejich fota, jsou řazena od nejnižší spolehlivosti/nezničitelnosti po nejvyšší nebo naopak. I v rámci stejného modelu je často rozdíl v osazení různými typy motorů a převodovek a tím i značný rozdíl ve spolehlivosti/nezničitelnosti.
Japonské značky jsou všeobecně spolehlivější, co jsem si ale všiml, tak některá zde uváděná auta figurují naopak ve statistikách nespolehlivosti a četných, nákladných servisních zásahů (typicky italské značky - zde zastoupeno Fiatem, nebo hnůjdaje či Kii).
No ještě že se v přehledu neobjevil některý z výkřiků techniky z Bolky - to byste mě fakt dostali
A21n73t92o31n67í31n 11S44e74b54e74r91a
A jako proc? Ja mam Rapda 1. 0 TSI 81kw sestikvalt Style. Koupeno jako mirne ojete a rozhodne levneji nez nektere zde uvadene ojetiny. Mam to skoro tri roky a najezd 40 tisic a neresil jsem jedinou technickou zavadu. Ani ty blbe stahovaky oken. Jen jezdim a neresim nic. Coz jsem u vetsiny ojetin i za vyssi ceny nezazil....
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...