Diskuse k článku

Skoro dvě třetiny Čechů zjistily po koupi ojetého vozu závadu

Celkem 64 procent Čechů, kteří si loni pořídili ojetý vůz, po jeho koupi zjistilo nějakou závadu nebo opravu po havárii. Nejčastějšími závadami, které kupující na svém voze odhalili, byly problémy s elektronikou (23 procent), nepřiznaná havárie vozu (12 procent) a závada na motoru (11 procent).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z71b20y68š72e44k 31H68o84r97á79k 9790943840399

Ano staré auto = předpoklad pro problémy, já si koupil 2 roky staré i s tovární zárukou, která poběží ještě 3 roky a jsem vysmátý. Ta cena oproti novému byla dost rozdílná. Předpokládám že si ho nechám 4-5 let a půjdu zase do novějšího.

0/0
25.2.2019 10:32

J45a11n 78D42l66o43u65h88ý 7214959560939

On nekdo kupuje ojete auto a predpoklada ze bude v poradku? ;-D Ja teda to tak rozhodne nemam hozeny. Vzdycky tomu autu neco bude a clovek by mel pocitat, ze v prvnim roce do toho vrazi cca 20% z ceny za kterou to auto koupil R^

0/0
7.2.2019 15:11

J39i51n59d36ř85i17c94h 70Š42k32o70p86e90k 4425761680415

starší auto má závady, to je logické. Ale měly by být při prodeji přiznány

0/0
8.2.2019 8:47

J96a81n 48U16l62m 7880909476792

To jsou takový kecy s těma vašema servisama,

pokud člověk není úplně neschopnej nebo línej a běžný servis si udělá sám (oleje, filtry, destičky, letní x zimní gumy...) nemusí za nějaký nesmyslný servisní prohlídky vyhazovat skoro nic

0/0
6.2.2019 7:11

J77i78ř50í 79S23c57h20w54a74c78h 8828104628206

tak je to stejný jako s tím dobíjením elektromobilů..... vyměňuj olej, brzdový destičky někde na sídlišti....;-)

0/0
7.2.2019 0:20

V70í78t 30K65o49u97b75a 6126220134838

Nechci být hnidopich, ale v životě jsem měl čtyři úplně nová auta a závadu jsem zjistil do měsíce u všech čtyř, u dvou to auto dokonce uzemnilo. Čím složitější ty stroje jsou kvůli ekoteroristickým nařízením EU, tím více závad bude na nových o ojetých autech. Doby, kdy TDI jisté značky najezdili milion km jsou prostě pryč.

+5/0
5.2.2019 23:55

J29i43ř88í 35S72c95h46w73a93c77h 8948914908276

měl jsem v životě 4 nová auta a závady nikde.....

0/0
7.2.2019 0:10

J48a32n 92D44l64o33u86h43ý 7704779360419

Mam to stejne i nove auto melo nejakou tu mouchu. Nejvice jich bylo na fordu a vyreklamovat to bylo peklo nejvetsi. Dneska uz zlodej Charouz fordy neprodava, tak snad je situace lepsi ;-D

0/0
7.2.2019 15:13

V33a50š48e14k 74Ř65í46h95a 2923233318292

No kupoval jsem dvě auta z českého autobazaru a tři z Německa. A musím říci, že je velký rozdíl v tom co se prodává u nás a venku. Vesměs to co jsem dovážel jezdilo v pohodě a první opravy přišli až po třech čtyřech letech vesměs kolem 200-250 000.

Z českého bazaru byly opravy vesměs do jednoho roka při nájezdu někde kolem 150 000. Nevím kolik z toho bylo přetočených, ale i tak je asi třeba si uvědomit, že český zákazník dá auto do autobazaru až po nějaké závadě. V Německu je to často hned po splacení leasingu. A to i určuje technický stav onoho vozidla.

Bohužel současné zákony EU způsobily, že Němci moc aut do Čech prodávat nechtějí.

0/0
5.2.2019 23:02

A11n82t45o36n68í42n 74S86v39o47b10o75d81a 3664573799952

syn si dovezl auto z Německa, ušetřil dost peněz, potom se dá auto pár let používat a bez stočení kilometrů se prodá u nás za nákupku nebo s minimální ztrátou

0/0
5.2.2019 23:34

J59a31n 75U52l31m 7590969606402

To bývalo dřív, teď už to jde rychle dolu...

Ale ještě před pár lety se dal individuální dovoz Německa po dvou letech prodat se ziskem nebo nulovou ztrátou

0/0
6.2.2019 6:59

A93n12t40o15n69í51n 31S98v74o34b57o94d10a 3614633909402

určité motorizace jsou stále velmi výhodné kupovat v Německu, ale musí člověk vědět co koupit a od koho

0/0
6.2.2019 14:30

J56a10n 67D89l35o18u41h36ý 7114989880609

jojo teba 20 let starej pekac nestoji v nemecku nic. Treba Felda se da poridit za 100 ecek ;-D, 20 let stary volvo V40 nejakych 500 az 1000 ecek a podobne... ale tomu take odpovida kvalita.... clovek nemuze cekat ze to auto bude v cajku

0/0
7.2.2019 15:16

J10i83ř37í 50Z51ý61k89a 9399723811700

ano, když jsem koupil ojeté auto, tak mělo vadnou klimatizaci a stabilizační systém. Vyhádal jsem si 20t Kč slevu a za 5t Kč jsem to opravil. Za 8t Kč padlo na rozvody. A zbylých 7t Kč profinancovalo následných 5 let servisu (5x olej a filtry).

Auto mám devátým rokem, celkem mu je 18 a zatím bez výrazných problémů. Dva roky zpátky jsem vyměnil autobaterii (2000), nasadil nerezový výfuk (9000), loni dal nové brzdy na předek (2800Kč/Brembo), letos prozatím jen el.mag ventil turba za 400Kč a jeden upadlý drát (0Kč).

Sumasumárum nákupní cena + servis + gumy + plánovaný repas podvozku (25000) = méně jak 200t Kč/10let. Tj. 1600Kč/měsíc. Za to neseženu snad ani Dacii, natož komfortní velký sedan s hodně dobrou výbavou a 250PS.

+2/0
5.2.2019 22:35
Foto

V24í50t 23C93h92a77l30u85p17a 6528472250912

Tak zrovna klima je věc, která sice naštve, ale auto bez ní může jezdit bez neomezeně problému. Já mám 1 starší auto-Fabii bez klimy a nevadí mi to. Přirovnal bych to k pokaženému rádiu. Samozřejmě naštve to, nicméně mnohem horší je třeba nějaká komplikovaná závada na motoru, převodovce nebo třeba hlavně v případě turbodieslu hodně optřebovaná spojka vč.setrvačníku. To je pěkná pálka....

0/0
7.2.2019 7:53

A45n14t67o93n98í78n 67S52v42o47b73o50d29a 3534573109732

dost procent lidí po koupení nového auta zjistila problém s elektronikou , u předminulého auta mně museli přehrát software řídící jednotky při prvních ochlazení, protože s tím ochlazením programátoři nepočítali a motor špatně startoval

0/0
5.2.2019 20:21

V61a66š74e38k 53Ř48í22h23a 2473573798222

Hm možná si nekupujte škodovku;-D

0/0
5.2.2019 22:53

A81n18t62o67n45í15n 47S93v95o39b92o23d28a 3814133489522

když divně řadilo BMW, tak se prvně nahrával software pro automatickou převodovku, takže ani německé auto není vždy OK

0/0
5.2.2019 23:30

H73e34d72v85i42k89a 79O50c62h91t64á55b79c60o31v86á 5394599390

Čtyři roky po koupi škodovky (fabka 1200 tsi) manžel po drobném ťukanci a demontáži nárazníku zjistil, že auto bylo bourané a opravované ještě před koupí. Paradox je , že bylo koupeno v systému škoda plus (roční vozy).... ?

+6/0
5.2.2019 19:48

J21a81k83u48b 19S15e77k31e73r60a 6206700456735

No co, Škoda plus mění mínusy ojeteho auta v plusy, jak píše jejich reklama. To doslova znamená, že ojetou bouračka mění za zánovní voňavku. .

0/0
6.2.2019 23:51

P69a73v32e17l 36P48o27k81o27r81n23ý 2816484250772

Do autorizovaného servisu jezdíme pravidelně na výměnu pneumatika, auto zvednou a přitom se nám na auto kouknou i zespodu. Třeba tak našli stopy po zubech kuny. Na STK nejezdíme, předáme auto do servisu a ten STK zařídí. Vozím jim tam na STK i vozík a přitom ho vždy opraví, dostává v lese zabrat. Každou fakturu zakládám.

Pokud bych auto prodával, klidně dám k dispozici všechny faktury za opravy, kupec si může v nich listovat a konzultovat se servisem, který auto podle pokynů výrobce servisoval. Kde by mohl být pro kupujícího problém?

Asi v tom, že někdo na servis a údržbu kašle.

+1/0
5.2.2019 19:45

J71i36ř88í 31J73u37ř69i88c85a 2638793641

Cinkněte až budete zas prodávat. ;-)

+1/0
5.2.2019 20:08

L68a16d88i52s30l29a80v 19H86a97š79k12a 4203216381640

Koupíš nové - 1 milion, platíš 2-3 roky jen garančky

Koupíš 4-5 let ojeté - 600 tisíc, počítej 100.000,- navíc na údržbu během následujících 2-3 let

0/0
5.2.2019 19:43

V12l34a36d66a61n 52Č11e33r30n48ý 8712466983846

Normální člověk, který si kupuje ojeté auto, automaticky počítá s tím, že do něj bude muset investovat. Pokud není stoprocentně znám původ a servisní minulost, tak automaticky minimálně výměna rozvodů a oleje.

+2/0
5.2.2019 19:41

P46e53t56r 83H58o75r37á38k 1919623669164

Tlumiče, péra, ložiska, spojka, nástřik, baterka, výfuk, chladič, třmeny, dvouložisko, gumy,.

+1/0
5.2.2019 22:01

J90i72ř56í 85Z20ý61k97a 9159863601360

co je dvouložisko? A proč měnit třmeny?

btw - u nového auta se gumy nekupují? Třeba zimní?

0/0
5.2.2019 22:38

V22l13a25d14a65n 31Č80e56r44n19ý 8122616353556

Proč by měl někdo vámi vyjmenované díly automaticky měnit? 8-o Ty se snad mění pouze v případě, že jsou opotřebené nebo vadné. Rozvody se mění preventivně, protože člověk nemá jistotu, kolik je s nimi najeto a kdy mu selžou a zničí si motor. To stejné olej, který nemusí mít maximální nájezd, ale stářím ztratí viskozitu.

0/0
5.2.2019 22:55

J36a62n 62U36l72m 7420739106552

to už ale mluvíte o nájezdu více než 300.000 km a nebo autu vyrobeném v posledních pár letech

+1/0
6.2.2019 7:15

J61a37n 75U44l38m 7190479926962

Tak si kup Japonce nebo prémiovku, kde je rozvod řetězem a neměníš nic

0/0
6.2.2019 7:17

L84a26d43i79s42l70a71v 17H21a15š31k95a 4883216301400

Každý normální člověk, co kupuje ojetinu ví, že je obvykle třeba do ní po koupi něco nasypat

+2/0
5.2.2019 19:39

J82a98n 44U78l24m 7280629216572

mimo těch co mají v inzerátu napsáno: sednout a jezdit! ;-D

0/0
6.2.2019 7:19

P63e75t88r 86S52p47a96t26z14i75e19r21e56r 7294902635644

Jednak člověk když kupuje auto, tak by se neměl dívat po ojetinách za cenu, kterou má naspořenou...ale vždycky tak o 20% nižší, protože po koupi se doporučuje udělat minimálně základní servisní údržba. Pak také člověk musí stát trochu nohama na zemi a pořád vědět, že kupuje ojetinu. Tu většinou prodává někdo, protože už do ní nechce investovat peníze. Takže ta investice přijde na nového majitele. Pokud samozřejmě někdo zatají vážnou nehodu nebo vážné poškození typu, uvařený motor a pak ledabyle opravená hlava tím, že tam napatlá jen těsnící tmel (taky jsem to už viděl) tak pak to samozřejmě je špatně. Ale když někdo koupí auto za 40 tis a očekává, že bude fungovat bez problému i třeba jen rok...tak je naivní. Zažil jsem paní, která takhle koupila auto s tím, že chce minimálně dva roky jezdit bez servisu...samozřejmě se jí začaly sypat běžné věci a paní nadávala jak si prodávající dovoluje prodat auto, které nevydrží ani dva měsíce...přitom jí odešla zapalovací cívka...tedy běžná věc. Takže to tak brát..je to ojetina ne nové auto. Taky tomu odpovídá cena.

+2/0
5.2.2019 19:30

P31a67v78e59l 72L26a55š14t54o20v13i24č82k66a 6633315326787

Zapalovací cívka... běžná věc - to bylo francouzské auto, že?

Protože to je podle mne věc, která se nekazí.

0/0
5.2.2019 22:12

A94n81t29o67n67í34n 79S83v45o21b28o36d78a 3524243589962

VW také umí, spousta aut nemá vyřešené chlazení zapalovacích cívek, mají je nasazené přímo na svíčkách :-(

0/0
5.2.2019 22:20

P93a42v97e89l 59L43a82š97t36o92v11i31č18k54a 6883335506957

Aha, tak to si ani nedokáži představit. Mám ve starém autě dost velké zapalovací trafo a mechanický rozdělovač. Tam stačí jednou vyměnit vršek rozdělovače a palec.

0/0
5.2.2019 22:34

J81i44ř62í 98Z54ý78k88a 9799443841270

zapalovací cívky odchází na čemkoliv ... u DOHC motorů se cívky obvykle umísťují přímo mezi vačky - rovnou na svíčky. Takže jsou ty cívky tepelně namáhané. Ne že by odešla cívka jako taková, ale obvykle zestárne jejich izolant a ten pak probíjí o hlavu válců. Tj. nehází jiskru.

Pokud jsou co válec, to cívka, tak je výměna za pár korun. Ale jsou i auta (Opel), co mají tzv. zapalovací kazetu, kdy se mění komplet zapalování v jednom celku.

+1/0
5.2.2019 22:44

J41i59ř98í 33Z69ý68k88a 9349873441480

jinak já preventivně vozím jednu náhradní cívku v kufru auta. Byť vím, že mému autu nevadí ani dvě vadné cívky z pěti. Sice to pak omezí rychlost na 60-70km/h, ale dojet se s tím pár desítek kilometrů dá (stalo se mi na druhém autě s původními cívkami a 230t km na počítadle kilometrů).

0/0
5.2.2019 22:55

J46a69n 40U40l77m 7610369656382

Tipuju Fabia 1,2 HTP

+1/0
6.2.2019 7:21

M12a38r56t42i24n 43B93a86ž28a11n78t 8986962795943

No jo, dokuď každý bude chtít voktávku v tédeí, v metalíze, po německém důchodci s najetými 20 000 km za 10 let, garážovanou, nebouranou a v zimě nejetou za 50 000, tak se s tím musí tito kupující smířit, že kupují iluzi ;-D

+5/−2
5.2.2019 19:19

L43a12d97i48s84l98a98v 61H60a42š97k92a 4683246111360

no ale i když koupím to samé s 300.000 km, tak je to pořád slušné, 50.000,- za slušné auto, když do něj pustíte za 3 roky 100.000,- za servis a najedete při tom 100.000 km, tak si jezdíte prakticky zadarmo:-)

0/0
5.2.2019 19:45

M52a77r56t24i13n 13B65a19ž35a73n12t 8156852655493

Potom je to fér :-)

Jenže tihle kupci co chtějí co nejméně najeto.

Ono i lehce ťuklé nevadí, jenže co by Máňa řekla Pepíkovi, kdyby přivezl domů auto co bylo ťuklé na předek a má nový blatník a světlo. Tak se o tom mlčí, a kupují se sjetý a bouraný voňavky, lidi dostanou co chtějí a všici jsou spokojený ;-D

0/0
5.2.2019 19:50

L48a88d45i96s75l63a86v 79H38a13š75k95a 4103266501350

přesně popsáno. Lidi si z auta dělají často modlu, přitom jde hlavně o spolehlivost a přepravu, u některých je to o reprezentaci.

Ale kupovat si auto jako sociální status, to by mně mohlo;-D

0/0
5.2.2019 19:55

M72a26r74t35i30n 50B64a91ž40a45n87t 8226212965923

Když dokáže sociální status určit i správná značka telefonu, tak se tomu u těch aut ani nedivím.

+2/0
5.2.2019 19:58

J74i94ř91í 58J13u33ř27i35c71a 2648963271

Ale ona to nedokáže. Teda u lidí 25+

0/0
5.2.2019 20:10

M21a36r17t65i92n 84B48a39ž88a21n39t 8286972345523

Ale to ti uživatelé sociálních sítí neví :-)

0/0
5.2.2019 20:45

A65n39t74o74n68í40n 19S10v10o17b66o46d12a 3544903129692

sociální status ve většině zemí určuje adresa bydliště, zbytek je pozlátko

0/0
5.2.2019 20:24

M33a33r52t64i33n 78B94a37ž71a67n14t 8636652725593

To by chtělo napsat do hlavičky instáče a dalších xichtostránek :-)

0/0
5.2.2019 20:46

A78n79t60o94n96í89n 37S85v12o35b16o58d35a 3484463839962

dobrá adresa stojí často jako několik nových aut, proto spousta lidí chce, aby sociální status vyjadřovalo něco levnější :-)

0/0
5.2.2019 20:52

J18a68n 94U73l80m 7870429606782

R^ ..co se s ní dá jet Chorvatsko, plně naloženej, s rakví na střeše, celou cestu 180 km/hod. za 3,9 l/100km ;-D;-D;-D

+1/0
6.2.2019 7:25

M46a95r72t14i46n 44B43a17ž67a31n93t 8946152795953

A na hlínách a hned to říci sousedovi jak je to super, a ten měsíc co čekalo před servisem byla jen běžná údržba, taková normální ;-D;-D

0/0
6.2.2019 17:45

Najdete na iDNES.cz