Král v království ojetin? To dává smysl
V Česku se každoročně prodá až čtyřnásobně víc ojetých a zánovních automobilů než těch nových, přibližně 800 tisíc. A přesto pro sekundární trh na rozdíl od toho primárního neexistuje žádný žebříček nejlepších a nejoblíbenějších aut, tedy obdoba odborné ankety Auto roku. Kde jinde by tedy měla podobná anketa vzniknout, než u nás?
Nápad se dočkal realizace. Jednička českého sekundárního trhu se svými značkami AAA AUTO a Mototechna vyhlásila ve spolupráci s Asociací obchodu s ojetými automobily (AOOA) první ročník ankety o nejoblíbenější ojetý vůz. Hlasovat v ní mohl prostřednictvím internetu každý, koho zajímají auta.
Ojetina roku mezi SUV: ve finále jsou dvě škodovky, český hyundai i dacia![]() |
V anketě se hlasovalo v šesti kategoriích: kompaktní auto, rodinný vůz, malé auto do města, SUV, pracovní/užitkový vůz a elektromobil.
V každé kategorii byla nominována vždy desítka modelů podle jejich obliby na sekundárním trhu a zároveň nejprodávanějších v síti AAA AUTO v posledních šesti letech, tedy od roku 2019 do roku 2025. To je důvod, proč se kupříkladu v anketě poněkud překvapivě neobjevily některé známé modely, například Toyota Corolla – ta se sice v posledních dvou, třech letech poměrně výrazně prosazuje mezi novými vozy, na sekundární trh se však ještě ve větší míře nedostala. Dalším překvapením může být, že samostatnou kategorii nedostaly hybridy – protože nějaký stupeň hybridizace se v posledních letech objevuje u mnoha modelů a nemá smysl podle ní auta dělit.