Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019 v servisu TUkas.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019 v servisu TUkas.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019 v servisu TUkas.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019 v servisu TUkas.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Prohlídkou čtyřleté octavie nás provázel garanční technik servisu TUkas Štěrboholy Filip Želivský.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Prověřovaný kus potkal těsně před návštěvou servisu drobný problém: vybila se baterie v klíči. Tu lze jednoduše uživatelsky vyměnit, zřejmě však knoflíkovou baterii nebudete běžně nosit sebou. I v takovém případě ale můžete pokračovat v jízdě: z plastového obalu uvolníte kovovou část klíče, vyloupnete záslepku na pravé straně venkovní kliky, mechanicky auto odemknete...
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
...klíč přiložíte ke startovacímu tlačítku, tím ho stlačíte na minimálně pět sekund a auto nastartuje. Výhodou je, že když pak baterii vyměníte, není třeba klíč jakkoli spárovat s vozem, „chytne“ se sám.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Pod tímto krytem se nachází radar, sloužící k detekci překážek a adaptivnímu tempomatu. Mívá občas výpadky, když mu výhled omezí sníh nebo hustý déšť, někdy si také splete hýbající se větve s chodcem - a šlápne do brzd. Jindy může zpanikařit, když se vrátí odražený signál v tunelu nebo při jízdě příliš blízko svodidel, pak si auto myslí, že je tam překážka a zpanikaří. Majitelé na systém občas nadávají, faktem ale je, že i kdyby desetkrát zasáhl zbytečně, může to bohatě vynahradit, když sám auto zastaví před chodcem, který vběhl do cesty či autem, jež před vámi zastavilo na fleku ve chvíli, kdy jste se zrovna podívali do zrcátka.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Identifikace zvuku, který se nám někdy ozýval po nastartování - podle technika způsobuje „zaklepání“ klapka ve výfuku, která se otvírá a zavírá kvůli recirkulaci spalin, jež jdou zpátky do motoru.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019. Žádný únik oleje z manžet jsme nezaznamenali.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019. Zadní diferenciál s rozvodovkou systému 4x4. Systém Haldex je ovládán elektromagneticky zcela nezávisle na vůli řidiče. Výměna oleje je v něm předepsána po třech letech, odborníci doporučují na kilometrový interval a měnit po každých 90 tisících kilometrech.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019. Přední i zadní kotouče jsou ve skvělém stavu.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019. Rodiny zaujme zejména skladný kufr o objemu 610 litrů.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Olej u dieselů bývá vždy tmavý, a to i čerstvě po výměně.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Olej u dieselů bývá vždy tmavý, a to i čerstvě po výměně.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Dvojkové oktávie měly s korozí docela problém, trojkový model se zdá být mnohem lépe ošetřený a vůči oranžovému moru imunní. Občas se objeví na víku kufru, to je nejbolestivější místo. Při jízdě tam vzniká vzduchová kapsa, kde se točí nečistoty jako ve válci, voda se i přes těsnění dostává pod světlo, často i se solí. Často se také při výměně žárovky poškodí lak, a pak má koroze volné pole působnosti.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Dvojkové oktávie měly s korozí docela problém, trojkový model se zdá být mnohem lépe ošetřený a vůči oranžovému moru imunní. Občas se objeví na víku kufru, to je nejbolestivější místo. Při jízdě tam vzniká vzduchová kapsa, kde se točí nečistoty jako ve válci, voda se i přes těsnění dostává pod světlo, často i se solí. Často se také při výměně žárovky poškodí lak, a pak má koroze volné pole působnosti.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Pokud se v těchto místech mlží LED světlomety, není to závada, ale fyzikální jev, podobně jako když vytáhnete lahev z ledničky.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Pokud se v těchto místech mlží LED světlomety, není to závada, ale fyzikální jev, podobně jako když vytáhnete lahev z ledničky.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Malá bílá krabička je řídicí jednotka baterie, která má hlídá správné dobíjení.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Malá bílá krabička je řídicí jednotka baterie, která má hlídá správné dobíjení. Pozor, pokud připojujete baterii na nabíječku, je třeba umístit plusový pól na baterii - ale minusový na vystouplý kovový držák, přišroubovaný na karoserii. Jinak dobíjení neproběhne správně.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Detail místa pro připojení minusového pólu nabíječky.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Docela často překoušou hlodavci podtlakové hadičky turbodmychadla, auto pak ztrácí výkon.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019. Motor 2.0 TDI 135 kW.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Škoda Octavia Combi III. generace z roku 2019. Chladič stlačeného vzduchu, občas přes něj uniká chladicí kapalina, vychází výměna na 35 tisíc korun.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
V případě úniku kapaliny AdBlue z ventilu se v těchto místech vysráží bílá koule, vypadající jako sněhová.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Po koupi auta doporučuje Filip Želivský chladicí kapalinu vyměnit, a to ve značkovém servisu. Nově se přechází na „starší“ typ G12L.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Expanzní nádobka chladicí kapaliny. Samotná kapalina je zde v dobrém stavu, má originální růžovo-fialovou barvu. Jakmile by se přehřívala, měnila by barvu na rezavou a uvnitř by se vytvářely usazeniny, je nutné řešit problém s výměníkem topení.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Naše auto mělo digitální servisní knížku, tu papírovou jsme v palubní schránce hledali marně. Výhodou pro servisy je, že napíše, co přesně se má tentokrát měnit. Řídicí jednotka na základě dat o stylu jízdy například řekne, že se má měnit jen olejový, ale už ne třeba pylový filtr. Mohou s ní pracovat i neautorizované servisy, pokud mají zaplacený vstup do škodováckého systému erWin. Když udělají prohlídku správně, má knížka stejnou platnost jako ta vyplněná autorizovaným servisem (bloková výjimka).
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES
Jízda nejrychlejší Octavií všech dob. Má 245 koní
Nové srdce octavie. Litrový motor zní jako wartburg
Škoda Octavia Combi III. generace po faceliftu z roku 2019, kdy dostala kontroverzní „čtyřokou“ masku místo dosavadní jednodílných světel. Zpočátku schytala spoustu kritiky, s odstupem však musíme uznat, že auto vypadá dynamičtěji a méně nudně.
Autor: Roman Švidrnoch, MF DNES