Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Češi nedodržují bezpečnou vzdálenost, na dálnicích jim pomůže nové značení

Nedodržování bezpečné vzdálenosti od ostatních vozidel patří k nejčastějším příčinám dopravních nehod. Navíc zhoršuje následky nehod, které mají jinou přímou příčinu, jako je například nevěnování se řízení či nepřiměřená rychlost. Doporučený odstup 2 sekundy od ostatních vozidel přitom nedodržuje mimo obec téměř 70 % řidičů, vyplývá z aktuálních statistik Ministerstva dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OH

Pokud si někdo stěžuje na předjedetí zprava... nebude to třeba tím, že ten pruh je prázdný a volný ?

0 0
možnosti
KT

No jistě. A co řešíte? Klasika, vlevo se to ucpe, jede tady vláček, fakticky souběžná jízda a najde se plno chytráků, co to vezme zprava mezi kamiony, vláček předjíždí jak to jde a pak poruší předpisy nebezpečným zařazením se do čela kolony (s porušením předpisů) a riskováním následné nehody celé řady aut ve vláčku.

Když souběžná jízda, tak to není ani předjíždění zprava. Ale je to chování na úrovni obecného ohrožení. Měly by se za to brát papíry. (Byl tady článek, kde takové chování moto odborníci hájili, že je legální a výchovné. "Předjíždět zprava.")

0 0
možnosti
JL

Pokud někdo nemá mozek, žádné značení nepomůže.

0 0
možnosti
Foto

Češi by vzdálenost dodržovali, kdyby nebylo na dálnicích tak moc aut

1 0
možnosti
Foto

Češi rádi předjíždí, tak se musí nalepit na toho před sebou protože jinak by předjet nemuseli stihnout. Ale na dálnici to nedává smysl, tam stihnete předjet vždy. Že by síla zvyku? ;-)

1 1
možnosti
KT

Lepení je výrazná vlastnost na Hradecku. V Podkrkonoší je zvykem, že se místní nalepí a předjíždí i na silnici, kde se ostatní bojí vůbec jet. A to vše na ledu...

Naopak, Jihočeši rádi vychovávají druhé bráněním provozu a vybržďováním. ;-D

0 1
možnosti
KT

Předjížděl mě na jedničce u Jičína chlap na plné čáře. Proti auta. Protože držím standardně odstup, mohl se přede mě nacpat. Ohrožení, omezení, plná čára. Pak jsem za ním jel půl hodiny. Neměl se kam hnout.

A vracím se a jak je před Jičínem od kruháče takový ten kousek "dálnice" s řetězy, tak chtěl jeden předjíždět vláček vpravo, ale měl před sebou moulu, co mu jako včas neuhnul vpravo. Tak ho problikával. No a když mu konečně uhnul, tak ho předjel a začal ho vybržďovat. Tak tam kličkovali z pruhu do pruhu a dupali na brzdy. Moula končil v Jičíně. Agresor jel na Boleslav. Pořád jsem ho měl na dohled. Tak nejel ani moc rychle.

Bezpečná vzdálenost by potřebovala řešit komplexně. V Česku se prostě nevyplatí mít před sebou místo. Vjede vám před nárazník i auto z vedlejší. Rozestupem si koledujete o malér. Ostatní řidiči vás soustavně ohrožují. A do toho zmatky s novými pravidly, ZIP a uklízení se do pravého pruhu či džentlmenské pouštění, z kterého si udělají ranaři samozřejmost. (Už jsem zahlédl v TV, že se máte na D rychle řadit do pravého pruhu a auta najíždějící připojovacím pruhem máte ignorovat, nemají právo na puštění... V praxi by to mělo fungovat jak? Budeme sestřelovat řidiče, co najíždí na dálnici?)

Pomohlo by maření bezpečných rozestupů dát za body jako vážný přestupek? A on to v Česku někdo kontroluje? (Potřeboval bych ochranu, když mám odstup, aby ho druzí řidiči nezneužívali, že mám povinnost já si odstup znovu vytvořit. To je ten důvod, proč odstupy řidiči nemusí. A kolega měl debatu s policií za pokutu. Jel v levém pruhu na dálnici. Prý moc dlouho a spáchal přestupek... Kontroly dodržování nesmyslů tedy občas jsou.)

1 0
možnosti
JP

Ve Francii je v úseku , kde se připojuje pruh místo přerušované čáry taková ta dvojitá zleva plná a zprava přerušovaná. Ukazuje to logicky , ze se nebudu radit do pravého pruhu v místě kde totéž musí udělat přijíždějící z nájezdu . Ale neschopnost řidičů vyvinout aspoň na chvilku tlak na pedál , aby se dostali alespoň na rychlost kamionu je neskutecná. Občas se mi stane , když přede mnou takový **** se po deseti metrech v šedesátce strčí do průběžného pruhu , ze já ještě stihnu zrychlit a do pruhu se zařadit před něj aniž bych přejel plnou čáru na konci pripojovaciho pruhu. A žel vyhýbání se automaticky do levého v místě nájezdu jim v tom učení nijak nepomáhá . Nemluvím o kamionu , mluvím o autech co mají dnes už všechny skoro ( veterány nepočítám ) 55 a více kilowatt .

1 0
možnosti

Mnoho řidičů jezdí na dálnicích jak matláci a nepředpokládám, že zrovna toto by mělo jakkoliv pomoci. Takovým pomůže jen přesednout na sedadlo spolujezdce.

0 0
možnosti
JS

J23a55n 98S40p13u89r80e64k

6. 10. 2022 19:03

Stále stejné dogmatické bláboly o reakční době. Tohle je, jako mnoho jiných aspektů, věcí individuální. Naprosto jinou reakční dobu bude mít soustředěný mladý řidič a unavený důchodce. Pro každého je tedy jiná bezpečná vzdálenost (mladý zvládne reagovat mnohem dříve, než za 2 vteřiny, důchodci nemusí stačit třeba ani 4). Do toho nám vstupuje i to, že kdo sleduje provoz i dále před sebou a nehledí metr před kapotu, tak před ním "nenadálé" situace zas až tak nevznikají, protože o problému věděl dávno předem. Zkrátka, opět pravidlo pro neřidiče a pro ty, co se řízení za volantem nevěnují.

Raději na dálnici namalujte šipky, které naznačují, že z levého pruhu se mají lidi vracet do pravého a lepení ubude mnohem více, než tímto nesmyslem.

2 1
možnosti
KT

Vracení do pravého je hodně diskutabilní. Navíc, především to potřebují ranaři, co jedou v levém 150, aby jim druzí uhýbali. Tady není nějaké jasné pravidlo, které se má dodržovat. Opět je to v praxi na subjektivním rozhodování každého řidiče.

Někdy nechcete vpravo, protože se pak vlevo už nedostanete. Někdy máte pocit, že tam není dost místa. Miluji vyblikávače, kterým máte uhnout do nějaké díry za kamion, za cenu vlastního brždění a pracného manévrování, aby si oni mohli jet vlevo 150 plynule...

A do toho policie rozjede školení, že je uhýbání vpravo "nové pravidlo". Není to jednoznačné.

0 2
možnosti
Foto

Jak se vám líp předjíždí? Když máte bohatý výhled, nebo jedete v řadě československým (nebo ervéhápéckým, pro mladší post-soviet-country) husím pochodem?

0 0
možnosti
KT

"Bezpečná vzdálenost" je nesmysl. Je to jen prostor, kam se vám kdokoliv nacpe. Jedu na dálnici v levém pruhu, většina střelců, co jedou za kamionem mi s klidem vletí před čumák nějakou 120. Jediné opatření, mít na to nos, a takové ranaře raději pouštět. Postrádá to logiku, jedu v levém pruhu a raději brzdím. Druhá možnost, lepit se na nárazník autu před sebou. Pak ten ranař zprava nemá šanci.

No a policie to vylepší pravidlem, kdy jsem na vině já a měl jsem se co nejrychleji řadit vpravo. Nemám co jet v levém pruhu. Řidiči, co se tak ale chovají, že lítají z pruhu do pruhu jsou přitom zralí odevzdat řidičák pro nesmyslné plašení a veřejné ohrožení. To jsou ty rady odborníků...

A nejlepší "odborná rada", je doporučení jak na českých dálnicích předjíždět vpravo, trestat ty co dělají vláček v levém pruhu a nacpat se před někoho vpředu, kdo dodržuje bezpečný odstup. Prý to není porušení pravidel, protože nejde o předjíždění vpravo. Odborníci ať jsou rovně... teroristické rady, jak "výchovně" ohrozit a vymlátit celý vláček aut v levém pruhu. Rv:-P

2 0
možnosti
PN

Rozdíl 10km/h není tak velký, aby vás to extra omezilo, pokud Vám to nepošle přímo před čumák. A pokud jezdíte rychleji než 130, jako spousta dalších včetně mě, tak je dost pokrytecké nadávat na lidi, že porušují předpisy, když děláte to samé.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...