Bernhard Maier skončí ve funkci předsedy představenstva Škody Auto s červencem 2020.

Bernhard Maier skončí ve funkci předsedy představenstva Škody Auto s červencem 2020. | foto: ČTK

Čtyři zájemci o škodovácký trůn. Podrží značku, nebo zbrzdí? ptají se odbory

  • 33
Otázku budoucího směřování mladoboleslavské automobilky Škoda Auto řeší odbory v novém vydání svého týdeníku Škodovácký odborář. V srpnu má být zvolen nový předseda představenstva za končícího Bernharda Maiera.

Metaforický text spekuluje, zda nový šéf představenstva bude firmu rozvíjet. Vyplývá z něj, že pokračují spory o místo výroby jednotlivých modelů. Odbory v té souvislosti vyčítají české vládě, že se o situaci v automobilce nezajímá.

Firma bez odůvodnění oznámila Maierův konec ve funkci před týdnem. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. Delší dobu se píše o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu. Analýzu čtěte zde.

Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík už dřív uvedl, že Volkswagen Škodě závidí úspěch. Podle něj nevychází Volkswagen Škodě vstříc a nejmodernější technika se do škodovek dostává se zpožděním nebo vůbec. V médiích se objevily také informace, že Škoda svými úspěchy předbíhá i Audi, což pro koncern není dobré.

Nový šéf Škody bude s představenstvem řešit i budoucnost jednotlivých modelů. „Uvidíme, jak statečně družina z představenstva společnosti Škoda zabojuje o Superb, který se má spolu s modelem Karoq přesunout do Bratislavy,“ uvádí text. „Uvidíme také, jak zabojují o Kodiaq, který má jít do Německa, či o dlouhou Fabii, kterou lidé mají tolik rádi,“ odkazuje text v odborářském týdeníku na kombi verzi Fabie.

Poukazuje i na to, že volba předsedy představenstva Škoda Auto je výhradně v rukou představenstva. „Bylo jasné, že letní sídlo králů – Škoda MB – neujde pozornosti uchazečů a že se o toto léno chystá bitva. Čtyři uchazeči, mnozí s dobrou kvalifikací z Čínské lidové republiky, se nějakou dobu živili nadějí. Nevíme, kdo vyhraje,“ píše Škodovácký odborář. „Jinak stále ještě existuje spousta neznámých. „Jaký úkol dostane nový předseda představenstva? Škodovku rozvíjet, nebo ji srazit na kolena, zabrzdit a pak za to dostat jinde ještě lepší trůn? A nebo přijde a bude se rvát za firmu jako lev?“ vznesly odbory řečnickou otázku. O mocenském boji v koncernu VW čtěte více zde.

„Nikomu se nechce ze Škody odcházet. Přitom když přicházeli první králové, měli protažené obličeje. Ptali se: Kam to jdeme? Do pravěku? Když zjistili, jak výhodný je tady kurz, služby, kultura, síla moci, převážně nízká kontrola a totální oddanost podřízených, pak teprve přiznali: Tady nám bylo nejlépe. Zejména německým manažerům,“ dodává odborářský list.

,