VIDEO: Octavie se vrací závodit na Nürburgring

  13:55aktualizováno  13:55
Letošní sezona obnoveného Octavia Cupu pádí do cíle. Po dvanácti odjetých závodech je zde velké finále, na okruhu Nürburgring. V boji o titul šampiona již zůstávají jen Tomáš Pekař a Petr Fulín junior. V aktuální tabulce průběžného pořadí je děli 18 bodů, přičemž ve hře zůstává posledních 43 bodů.

Octavia Cup | foto: Petr Frýba

„Nürburgring GP jezdím pravidelně řadu let, ale s Octavií to bude premiéra. Čekají nás dva závody ve kterých se může stát cokoliv, a tak je stále vše otevřené,“ řekl před odjezdem do Německa leader průběžného pořadí Tomáš Pekař.

Nürburgring v číslech

  • délka: 5 148 m
  • šířka trati: 10-13 m (v Mercedes Aréně 14-25 m)
  • počet zatáček: 17 (7 levých a 10 pravých)
  • převýšení: 23 metrů
  • rekord v kvalifikaci - 1:28,351 Michael Schumacher/2004
  • rekord v závodě - 1:29,468 Michael Schumacher/2004

Na vysvětlenou: Jde o nový okruh, na kterém se dnes závodí. Známější je ovšem původní starý okruh, takzvaná Severní smyčka, která bývá označovaná jako nenáročnější závodní okruh světa. Nürburgring Nordschleife měří téměř 21 kilometrů. Šampion formule 1 Sir Jackie Stewart nazval okruh „Zeleným peklem“. Okruh využívají automobilky k testování, je také otevřen pro jízdy široké veřejnosti. Více čtěte zde.

„Před sezonou jsme dlouho zvažovali, kolik podniků do kalendáře zařadíme a na kdy naplánujeme ten poslední. Nakonec jsme se rozhodli až pro pozdější závěr sezóny, což se nyní ukazuje jako dobrá volba,“ říká zástupce promotéra pan Pavel Mařan.

„Závody na Nürburgringu budou mimořádně atraktivní. Nejen, že se o víkendu rozhodne o celkovém vítězi, ale do závodů zasáhne celá řada zkušených jezdců,“ dodává. Vedle stálého jezdeckého pole se v Německu za volantem Octavie představí také závodníci, kteří do letos obnoveného seriálu zatím vůbec nezasáhli.

Do startovního pole nastoupí na poslední závod také trojnásobný vítěz Evropského poháru cestovních vozů Petr Fulín a vyzve na souboj svého syna. Nebo domácí jezdec Andreas Pfister, který má podobně jako Petr Fulín velké zkušeností ze závodů FIA ETCC.

Fotogalerie

Okruhovou octavii si vyzkouší i Adam Kout, dvojnásobný šampión evropských Superkártů a někdejší vítěz formule Renault. „Z toho, že se podařilo dojednat můj start v Octavia Cupu, mám velkou radost. V plechovém autě jsem neseděl deset let, a tak se na to moc těším. Navíc Nürburgring je skvělá a zábavná trať, kterou znám jak ze Superkártů, tak i z mých dřívějších startů s formulí Renault,“ komentuje Kout.

Závodní víkendu na Nürburgringu začal pátečním tréninkem a kvalifikací. V sobotu už se bude závodit, první závod startuje v 8:30, druhý ve 13:15.

Octavia Cup

Seriál, v němž se po okruzích prohání smečka stejných octavií, navazuje na pohárové závody, které se začaly jezdit před dvaceti lety. 

Škoda Octavia Cup se zařadil mezi nejúspěšnější pohárová klání nejen v ČR, ale v celé Evropě. Řadě jezdců pohár pomohl nastartovat profesionální kariéru a umožnil najít zajímavá jezdecká angažmá. 

Původní seriál se jezdil v letech 1998 až 2009, za volanty okruhových octavií první a druhé generace se vystřídalo přes 120 jezdců z Česka i zahraničí. V Evropě existuje řada obdobných značkových pohárových projektů, kde velká část z nich je přímo nebo nepřímo podporována výrobci vozů či importéry.

Naposledy jela octavie na Nürburgringu v roce 2011, to byly závody série Eastern European Cup. Závod se jel tehdy zároveň s Renault Clio Cupem, protože Škoda Octavia Cup se v té době nekonal. Startovní pole tehdy čítalo na třicet aut, Petr Fulín starší na to moc rád vzpomíná. Reportáž z tehdejšího závodu sledujte na našem archivním videu.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

BMW našlo lék na design u génia ve výslužbě a jeho ztracené studie

BMW Garmisch

Vyznavači mnichovské produkce se dnes přou, jsou-li ledvinky na přídích nových BMW majestátní, nebo prostě jen obludně...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Další z rubriky

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Newyorská policie píše Googlu, aby zrušil varování před hlídkami

Ilustrační snímek

Policejní oddělení v New Yorku se snaží zabránit společnosti Google, aby se mohli řidiči pomocí její aplikace Waze...

Venkovní airbag omezí zranění až o 40 procent, čekají ho ještě roky vývoje

Boční airbag od ZF omezí při nehodě zranění až o 40 procent

V Německu jsme byli svědky prvního nárazového testu s ohromným bočním venkovním airbagem. Vyvinula jej společnost ZF,...

Najdete na iDNES.cz